Vad kostade erat bröllop?
Sitter just nu och räknar på hur mkt man skulle ha om man sparar si och så mkt i månaden. Inget är bestämt har bara varit lite löst prat om det.
Så hur mkt kostade ert bröllop?
Sitter just nu och räknar på hur mkt man skulle ha om man sparar si och så mkt i månaden. Inget är bestämt har bara varit lite löst prat om det.
Så hur mkt kostade ert bröllop?
Ja det var väl mera det jag menade kanske att man överhuvudtaget "behöver" överskrida sin budjet på 150.000 kr! Tänk på att vår bröllopsera -safari till afrika är inte inräknad i dom 165.000!
Det är det som är stört/sjukt!
OMG!!!!! Räknade på det nu.. har inte riktigt kollar så noga innan...
Bröllop 165.000
Resa 62.000
Fickpengar 10.000
235.000 kr!
Tar nog tillbaka det där med vad ska man annars lägga pengarna på! Finns hur mycket som helst man skulle kunna göra för dom pengarna!!!!!
Ska man göra detta verkligen??....
Yes.. försent att backa ur nu... antar att det bara är att betala och blunda...shiiit!
Vad jobbar ni med?
Vi har ut ca 50.000 kr netto gemensamt men kan ändå inte spara 20.000 kr i månaden. Däremot 10.000-15.000 går bra. Handlar ju mycket om utgifterna oftast snarare än inkomsterna.
Japp, utgifterna är inte så vansinnigt höga. Cirka 7000 i månaden för hyra och räkningar i snitt, skulle jag uppskatta det till... Ungefär samma kostnad i bensinräkningar, skulle jag tro (långt till jobbet...) Lunch är draget innan vi får ut lönen. Matkostnader i övrigt kanske 2000 kr/månad. Har nog inte några andra dyra vanor... Det ger oss cirka 2000 kr/person för övriga utgifter under månaden. Och 20 000 kr till sparkassan. Nemas problemas.
Det är nog maten som skiljer mest märker jag. 1500 kr i lunch till sambon (jag har som ni) och 3500-4000 i vanligt matkonto och så 2500 kr i fickpengar. Lite högre räkningar också.
Hur klarar ni er på 2000 kr i månaden i mat? Vill gärna ha tips!
Ja tipsa gärna, vi lägger 3000-4000 kr på mat för två pers!
2000kr utan luncher är väl inte så svårt? Vi lägger 2500kr på mat, hygien, städ och kattsand varje månad för två personer och två katter