• Sofia1984

Vad kostade erat bröllop?

Sitter just nu och räknar på hur mkt man skulle ha om man sparar si och så mkt i månaden. Inget är bestämt har bara varit lite löst prat om det.

Så hur mkt kostade ert bröllop?

• Svar på tråden Vad kostade erat bröllop?
  • MulleNuh

va märkligt att du står som enbart förlovad på "din sida" då!

ario skrev 2009-01-07 12:26:59 följande:
    170.000:- endast bröllopet.
  • ILU

hej måste bara säga att ett bröllop behöver inte kosta så mycket som 100000 kr ,jag har själv varit i ett bröllop som inte kostademer än 10 000 kr, ringar och kläderna till brudgum och bruden var köpta utomlands, inbjudnigs kort skippades i stället bjuds folk via telefon, 200 gäster med barn, festen var i ett skolmatsal somvar stort blev dekorerat med tyg och ljus och roser, allt filmades och många kort togs, väldigt god mat tårta och annat gottigott bjuds på, och det var två sångare som livade upp festen, brudparet använde sin person bil som transport som blev dekorerad och fin. och de fick även en smekmånad.
    menallt detta gjorde de inte själva de fick mycket hjälp av familje och vänner som ställde upp, maten lagades hemma, och serverades av familje medlemmar, fotografen var en kompis till brudparet och dettavar hans present till de, och även de som sjung gjorde det som en present till brudparet.
    det handlar om att tilllåta sig och få hjälp.

vi kommer att köpa allt vi behöver till festen från min m2b hemland, ska få min klänning skrädarsyd därifrån också, det blir hem lagad mat, tänkte höra med min vänner om nån av de kan ta ansvaret för att filma eller fotografera oss.

jag tycker det viktigaste i ett bröllops fest är att vara glad och börja nåt fint tillsammans.

• rocksteady

vårt bröllop går på ca 60 000, inklusive ringar och fickpengar. Vi gifter oss i vegas =)

• sokkerstruten

hihi vi har spräckt vår budjet till bröllopet såg jag nu från 150.000 till 165.000! Börja närma oss er!

ario skrev 2009-01-07 12:26:59 följande:
    170.000:- endast bröllopet.
  • sokkerstruten

helt stört!

sokkerstruten skrev 2009-01-07 16:07:32 följande:
    hihi vi har spräckt vår budjet till bröllopet såg jag nu från 150.000 till 165.000! Börja närma oss er!
  • Ore

Bröllop, inklusive resa och fickpengar, någonstans 150-160 000 kr...

Hade kunnat göra det billigare, men vi såg ingen anledning till det. Löjligt mycket pengar för vissa, typ 8 månaders sparande för oss. Och det tyckte vi att vi var värda, även om vi har hus inplanerat inom en snar framtid...

• Miafiahallonfjärt
    Ore skrev 2009-01-07 16:11:37 följande:
    Bröllop, inklusive resa och fickpengar, någonstans 150-160 000 kr... Hade kunnat göra det billigare, men vi såg ingen anledning till det. Löjligt mycket pengar för vissa, typ 8 månaders sparande för oss. Och det tyckte vi att vi var värda, även om vi har hus inplanerat inom en snar framtid...
    Oujsh... Ni måste vara GRYMT välbetalda.. Vi är glada om vi har 4000 över varje månad.. Då lever vi snålt, bor billigt etc
  • sokkerstruten

Vi kände likadant... pengar är ju till för att användas, varför inte lägga dom på ett bröllop!

Ore skrev 2009-01-07 16:11:37 följande:
    Bröllop, inklusive resa och fickpengar, någonstans 150-160 000 kr... Hade kunnat göra det billigare, men vi såg ingen anledning till det. Löjligt mycket pengar för vissa, typ 8 månaders sparande för oss. Och det tyckte vi att vi var värda, även om vi har hus inplanerat inom en snar framtid...
  • majbruud08
    sokkerstruten skrev 2009-01-07 16:07:32 följande:
    [/citat]
    sokkerstruten skrev 2009-01-07 16:08:18 följande:
    [citat]
    helt stört!
    Jag förstår inte vad som är så stört med det? Det är ju bara en överskridning med 15 000?? Jag trodde att det hör till att spräcka budgeten Dom flesta gör nog det iaf, då det är väldigt svårta tt beräkna vad allt kommer kosta i förväg, plus att det är så mycket som man glömmer att räkna med, mycket små grejer.
  • MulleNuh

Kanske hon menar att det är stört att dom lägger så mycket pengar?!
    Vilket jag håller med om!

majbruud08 skrev 2009-01-07 17:08:12 följande:
    Jag förstår inte vad som är så stört med det? Det är ju bara en överskridning med 15 000?? Jag trodde att det hör till att spräcka budgeten Dom flesta gör nog det iaf, då det är väldigt svårta tt beräkna vad allt kommer kosta i förväg, plus att det är så mycket som man glömmer att räkna med, mycket små grejer.
Svar på tråden Vad kostade erat bröllop?