Vad kostade erat bröllop?
Sitter just nu och räknar på hur mkt man skulle ha om man sparar si och så mkt i månaden. Inget är bestämt har bara varit lite löst prat om det.
Så hur mkt kostade ert bröllop?
Sitter just nu och räknar på hur mkt man skulle ha om man sparar si och så mkt i månaden. Inget är bestämt har bara varit lite löst prat om det.
Så hur mkt kostade ert bröllop?
Fast jag måste säga att jag har en märklig relation till mat.. Jag ÄÄÄLSKAR mat. Den är viktigare än livet!
Så blir jag sugen på nån speciell mat så MÅSTE jag ha den.. Annars kan jag börja gråta! Min sambo tycker jag är helt galen.
Vårt bröllop kommer att kosta ca 120 000:- ink. resan och dykcert. Vi kommer att ha 66 gäster och vi har sparat 10 000:- i måndaden i ett år...
V i uppskattar att vårt bröllop med runt 100 gäster kommer att kosta 80.000-85.000 kr kronor o då är vår honeymoon weekend till smögens havsbad inräknat i det.
Vi skulle kunna lägga mer men anser inte att det är värt det. Då snålar vi inte direkt heller utan är bara kostnadsmedvetna.
Ang matkostnad/ månad så ligger vi nog, de månader vi storhandlar, på ung 4000kr MAX. Då är blöjor, gröt, barnmat etc inräknat i det. Vi bakar för det mesta eget bröd o gör till 90% matlådor till mannen. Men vi äter väl ingen lyxmat, typ oxfilé , men mkt kyckling osv.
Åt på ett helt annat sätt innan jag fick barn då jag tränade som mest men då gick det åt mkt mat också bla i form av kostttillskott.
Men mulle nuh, 11000-12000 kr(!) det är nästan min hela lön....
Hjälp!
låter orimligt
Vi lägger pengar på maten. Va fan. Andra här lägger hur mycket som helst på ett bröllop. Och det är orimligt i min värld!
Men vi ska nu denna månad lägga bort 10.000:- på ett sparkonto ist. Ska börja med det.
Jag får lära mig att äta vanlig mat ist.
Näää jag äter inte oftare än någon annan.. Bara att jag kan bli sugen på nåt och då köper jag det.. Inget konstigt.
Men ja jag har en sjukt bra förbränning och vi har redan kollat alla saker hos läkaren.. Så det är inget fel på mig!
Vi borde nästan öppna ett ny tråd där vi kan diskutera matkostnader. Det hör ju inte hit liksom, men det är verkligen intressant! Vi har hamnat i ett ganska svårt läge just nu då mannen blivit varslad. Så vi vill verkligen försöka pressa alla kostander så mycket det går. Vore ju underbart att kunna få tips på hur man kan göra. Jag måste säga att jag beundrar er som lyckas hålla det under 2000 Det är bra jobbat!
I fix!