• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    jag har beställt speciellt bröllopsbubblor. Och dom ska inte ge fläckar i alla fall inte vad jag har hört. Vi har beställt bubblor till hälften och kommer att ha ris till hälften.

    Vi kommer att boka lokal och kyrka i april.


    tallolin skrev 2009-02-05 22:33:31 följande:
    Hej!Kul att det är fler än jag som har börjat boka kyrkor, lokal osv. Man har känt sig lite hysterisk. Flera av de som har bokat in oss men bett oss att återkomma senare för de har inte haft någon almanacka för 2010 I dag var jag och min mamma och beställde allt material till inbjudningar, kyrkohäften, sånghäften och placeringskort.Jag hade en kupong med 20% på panduro som går ut nästa vecka så då tyckte jag att det var roligt att kunna utnyttja den. Det gör nog lite mer än 300 kr så det är ju alltd något att spara.Lillamaa, såg att du skrav att ni hade köpt karaffer. Till vin antar jag...hittade ni några till bra pris och hur många räknade ni med? Undra om man kan hyra det där man hyr porslin, det måste jag kolla.Vi har bokat en till lokal idag (!!!) vi kan ju inte bestämma oss. Men nu kändes detta så bra. den ligger i en park och är ett hyfsat pris 2100:- den andra kostar 7500:-Sen efteråt kollade jag på hemsidan och ser att det är en bild där det är uppdukat och stolarna är sådana där vita plaststolar som man har utomhus. Med blommiga dynor till.Är jag petig nu? men det känns ju inte snyggt när man lägger ner tid och pengar på att dukningen för övrigt ska vara så fin.Bubblor eller ris? Hur har ni andra gjort? Kul att ha både och. Det är väldigt mysigt med såpbubblor, jag är också sugen på det men jag var på ett bröllop förra året och på vissa klänningsmaterial blev det fula fläckar. Kanske är olika sorters bubblor men kan ju vara något att tänka på.Långt inlägg...sorry...kram...
  • pandis81

    den har jag faktiskt också kollat på för länge sen. men så hittade jag min som var mer jag.

    Men den är jättefin. Ändringarna låter också fina.

    Förövrigt tjejer så gillade mannen plastrongen och den lilla näsduken som man fick med och smyckena var också fina så det behåller vi. tror som sagt att det behövs lite mörkare toner på honom då kostymen är ljus.

    Nu ska jag krypa ner i sängen för imorgon åker vi till Linköping och familjen. Så blir det disney on ice.

    Men om jag inte hinner komma in imorgon bitti så får ni ha det så bra i helgen..
    eller äsch det är klart att jag kommer in innan vi åker.
    sov gott tjejer.

  • pandis81

    hihii
    även om du gör det så är ju inte 1000 kr hela världen då kanske..


    makupala skrev 2009-02-05 23:01:19 följande:
    min m2b kom precis hem från jobbet, sprang och mötte honom i dörren och förklarade läget.. att jag hittat mina drömmars klänning och bara MÅSTE ha den! Svaret jag fick var: "Okej, men då får du verkligen inte ångar dig!"Weeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
  • pandis81

    Att fåglar skadas av ris är en myt.. det finns inget bevisat att ris sväller och skadar fåglarna.
    Men ja jag har köpt speciellt bröllopsris som smälter bort efter tiden på marken.


    sarahkka76 skrev 2009-02-06 08:34:20 följande:
    pandis: det låter som en bra idé. Ang riset är det också ngt speciellt för bröllop? Är det fågelvänligt?makupala: för så lite pengar skulle jag slå till om det var min drömklänning.tallolin: grattis till alla bokningarna Vi ska ha bröllospbubblor, de ska inte lämna fläckar på kläderna. Ris har vi inte funderat på än.Servetthistorien fortsätter. Eftersom att skicka tillbaka dem kostade mig hälften av vad de kostade så beslöt vi att behålla dem. De är inte den lila nyansen vi var ute efter med det får duga.
  • pandis81

    Hej tjejer.

    Ja då var man tillbaka efter en helg i Linköping med familjen. Det har varit väldigt skönt.
    Har försökt läsa ikapp er lite men är det något stort jag har missat så får ni gärna dra det igen.
    Såg att det var lite disskution om blommor.

    Ja har väl en liten syn om det, men jag är inte helt säker. Får se lite vad det finns för blommor när det närmar sig. Men den kommer inte vara speciellt maffig eller så. Det kommer att vara enkelt.

    Välkommen alla nya också. Det är kul när vår tråd växer så pass mycket.
    Såg att det var något som skulle gifta sig 10 juli. Det är ett bra datum då fyller min dotter år. Och hennes två födelsedagar som vi har haft har varit strålande solsken. Så det kommer bli en bra dag.

    Kram på er så länge tjejer.

  • pandis81

    Hej tjejer,

    Men vad irriterande av kyrkan.
    Hade ni beställt era inbjudningar från calligraphen så dom är förtryckta eller hur har ni gjort dom??

    Dumt att dom ångrar sig nu, som sagt det borde dom ju vetat när ni frågade.

    Hoppas att allt är bra annars.


    MissMijah skrev 2009-02-10 21:13:23 följande:
    hej tjejer!nyss hemkommen från jobbet. är riktigt trötthär har vi fått käppar i hjulet här!idag ringde de från vår kyrka och sa "hej hej vi kan inte viga er här som planerat..för vi ska renovera"Jaha??!!!Vi frågade dem när vi hade tittat på kyrkan och ville bpka..om byggnadsställningen utanför skulle vara där då.nej sa dem, det ska den inte vara. och då bokade vi.åhh *morr*nu har vi gjort alla inbjudningarna..klippt och klistrat..och sa senast igår att vi skulle göra det allra sista i helgen.tji fick vi.nu måste vi ju göra om allt!! FAAAAN rent ut sagt! jag blir så trött! alltid är det något.inte nog med att man ska göra om allt. men vem ska stå för denna kostnaden och köpa allting nytt?! för det gamla går inte att återanvända. och det lär ju ta säkerligen minst 3 veckor innan vi har våra nya kort. och så ska vi ha tid och sitta och få ihop en hel jäkla skara IGEN.vilket kommer innebära minst en månad till innan vi har dem skickade.just nu vill jag bara lägga mig ner och böla. men vad hjälper det.förlåt, men jag var tvungen att få ur mig allt.kram på er
  • pandis81

    Hej tjejer,

    Men vad irriterande av kyrkan.
    Hade ni beställt era inbjudningar från calligraphen så dom är förtryckta eller hur har ni gjort dom??

    Dumt att dom ångrar sig nu, som sagt det borde dom ju vetat när ni frågade.

    Hoppas att allt är bra annars.


    MissMijah skrev 2009-02-10 21:13:23 följande:
    hej tjejer!nyss hemkommen från jobbet. är riktigt trötthär har vi fått käppar i hjulet här!idag ringde de från vår kyrka och sa "hej hej vi kan inte viga er här som planerat..för vi ska renovera"Jaha??!!!Vi frågade dem när vi hade tittat på kyrkan och ville bpka..om byggnadsställningen utanför skulle vara där då.nej sa dem, det ska den inte vara. och då bokade vi.åhh *morr*nu har vi gjort alla inbjudningarna..klippt och klistrat..och sa senast igår att vi skulle göra det allra sista i helgen.tji fick vi.nu måste vi ju göra om allt!! FAAAAN rent ut sagt! jag blir så trött! alltid är det något.inte nog med att man ska göra om allt. men vem ska stå för denna kostnaden och köpa allting nytt?! för det gamla går inte att återanvända. och det lär ju ta säkerligen minst 3 veckor innan vi har våra nya kort. och så ska vi ha tid och sitta och få ihop en hel jäkla skara IGEN.vilket kommer innebära minst en månad till innan vi har dem skickade.just nu vill jag bara lägga mig ner och böla. men vad hjälper det.förlåt, men jag var tvungen att få ur mig allt.kram på er
  • pandis81

    Hej tjejer,

    Men vad irriterande av kyrkan.
    Hade ni beställt era inbjudningar från calligraphen så dom är förtryckta eller hur har ni gjort dom??

    Dumt att dom ångrar sig nu, som sagt det borde dom ju vetat när ni frågade.

    Hoppas att allt är bra annars.


    MissMijah skrev 2009-02-10 21:13:23 följande:
    hej tjejer!nyss hemkommen från jobbet. är riktigt trötthär har vi fått käppar i hjulet här!idag ringde de från vår kyrka och sa "hej hej vi kan inte viga er här som planerat..för vi ska renovera"Jaha??!!!Vi frågade dem när vi hade tittat på kyrkan och ville bpka..om byggnadsställningen utanför skulle vara där då.nej sa dem, det ska den inte vara. och då bokade vi.åhh *morr*nu har vi gjort alla inbjudningarna..klippt och klistrat..och sa senast igår att vi skulle göra det allra sista i helgen.tji fick vi.nu måste vi ju göra om allt!! FAAAAN rent ut sagt! jag blir så trött! alltid är det något.inte nog med att man ska göra om allt. men vem ska stå för denna kostnaden och köpa allting nytt?! för det gamla går inte att återanvända. och det lär ju ta säkerligen minst 3 veckor innan vi har våra nya kort. och så ska vi ha tid och sitta och få ihop en hel jäkla skara IGEN.vilket kommer innebära minst en månad till innan vi har dem skickade.just nu vill jag bara lägga mig ner och böla. men vad hjälper det.förlåt, men jag var tvungen att få ur mig allt.kram på er
  • pandis81

    Hejsan.

    Vi kommer att gifta oss i april 2010. Jag bor i stockholm men vi ska ha bröllopet i Linköping.

    Jag har hållt mig lite i bakgrunden nu ett tag pga flera anledningar.
    men jag har inte riktigt varit på humör dom senaste dagarna.

    Ni får ha det så bra så hörs vi snart igen.


    melonbuske skrev 2009-02-17 18:48:58 följande:
    haennish: jag har tänkt att lite smått börja införskaffa saker men vill inte börja föör tidigt då min m2b kommer tro att jag är helt knäpp! :P men jag har redan hittat ett par skor jag vill ha och jag knåpar på inbjudningskort och sånt, hur jag vill ha dem osv. då jag vill att alla kort och sånt ska följa samma mall och ingå i färgtemat.fenixx: tanken är att vi ska ha vitt, silver, ljuslila (typ lavendel) och ljusgrönt men måste reka detta med m2b också. men jag älskar lila och eftersom det är ett sommarbröllop vill jag ha ljusa färger. :)har ni andra bestämt tema??
  • pandis81

    Men snälla älskade du...
    först börjar jag gråta när jag läser att det definitivt är slut och att du ska lämna oss här. Och sen när du skriver att du har något åt mig då har du gått för långt..
    Jag har skickat ett mail till dig där jag har skrivit av mig lite. Och med adressen självklart.

    Men jag tycker inte att du behöver ge mig något.
    MEN OJ VAD JAG KOMMER SAKNA DIG HÄR.

    Du finns i mina tankar eller säkert hos många av oss här nu under våran fortsatta tid av planering. Du kommer vara saknad. men vi finns här om du behöver oss... ALLTID.


    paradisfågel skrev 2009-02-18 11:01:47 följande:
    Nu tackar jag och bockar för den tiden som har varit. Han har lämnat mig, men ville inte försvinna härifrån utan att säga att jag uppskattar den tiden som varit - har haft väldigt roligt här inne med er alla!Pandis, skulle du kunna skicka över din adress via msn? Har en sak här hemma som jag skulle vilja att du får..Emmeli, har en kasse med tidningar och böcker som rör bröllop. E de något som du tror att du skulle få ut någonting av så får du dem mer än gärna, känns så dumt att bara slänga något man lagt ut en del pengar på.Önskar er alla ett stort lycka till med allt ni har på gång! Ni finns i mina tankar! Skulle det vara någonting så kan ni nå mig via msn, har redan skrivit min adress. Ni är underbara!Bamsekramar Anna
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5