• Längtansfulla

Vad kostar er bröllopsresa?

Jag är nyfiken på att höra hur mycket ni lägger på er bröllopsresa.

• Svar på tråden Vad kostar er bröllopsresa?
  • J D

sokkerstruten skrev 2009-01-23 15:09:58 följande:
    ja för dom pengarna kan man ju får världens resa/semester!J D skrev 2009-01-23 15:04:47 följande:

Ja, man kan väl bo 4-5-stjärnigt i Thailand och shoppa galet i Bangkok för samma pengar?!

• Maj 09

Ca. 70 000 kr exlusive fickpengar.

• GladaEmma

OJ! Vart ska ni?

Maj 09 skrev 2009-01-26 20:29:08 följande:

Ca. 70 000 kr exlusive fickpengar.
  • Ashley

Vi är endast i planeringsstadiet ännu men budgetterar ca 70 000 för 10 dagar i Mozambique där vi ska dyka med rockor och snorkla med valhajar! har varit en livsdröm länge så nu passar vi nog på!

• Snäckan08

sokkerstruten skrev 2009-01-23 15:09:58 följande:

ja för dom pengarna kan man ju får världens resa/semester!J D skrev 2009-01-23 15:04:47 följande:
    [/citat]

J D skrev 2009-01-23 15:25:48 följande:
    [citat]

Ja, man kan väl bo 4-5-stjärnigt i Thailand och shoppa galet i Bangkok för samma pengar?!
    Måste lägga mig i, så kan man väl inte säga heller . Många verkar tro att en resa blir bättre bara för att man åker så långt bort som möjligt (verkar vara något svensson-syndrom, kanske för att visa att man har pengar att åka långt, när det i verkligehten är mycket dyrare att semestra i Sverige eller Europa). Det är väl inte hur långt man åker som räknas utan att man tycker att platsen verkar mysig eller intressant. Jag tror Stockholm blir supermysigt. Schysst med riktigt bra hotell i Sverige, blir säkert mycket bra!!
  • J D

Snäckan08 skrev 2009-01-27 13:25:44 följande:
    sokkerstruten skrev 2009-01-23 15:09:58 följande: Måste lägga mig i, så kan man väl inte säga heller . Många verkar tro att en resa blir bättre bara för att man åker så långt bort som möjligt (verkar vara något svensson-syndrom, kanske för att visa att man har pengar att åka långt, när det i verkligehten är mycket dyrare att semestra i Sverige eller Europa). Det är väl inte hur långt man åker som räknas utan att man tycker att platsen verkar mysig eller intressant. Jag tror Stockholm blir supermysigt. Schysst med riktigt bra hotell i Sverige, blir säkert mycket bra!!

Ja, såklart kan det vara mysigt, jag menade dock att det var högt budgeterat för att vara Sverige också (tittade på Grand Hotel's hemsida och tänkte att de nog ej behövde räkna så högt eftersom rummen inte var så vansinnigt dyra).

Personligen tycker jag att en resa längre bort är sjukt mkt intressantare än en nära eftersom det kan ge kulturkrockar som ger en reflektion och personlig utveckling men för den delen spelar det mig ingen roll om man väljer att åka till Sthlm om man själv tycker att det är trevligt.

• Rach

32000 kr all inclusive. Vi ska åka till Mexiko för 2 veckor sol och bad :)

• grata

60000 all inclusive till Maldiverna i 14 dagar + fickpengar för snorkelutflykter etc, nu längtar jag!

Svar på tråden Vad kostar er bröllopsresa?