• mattiasmarie

någon annan som går på viktväktarna??

Någon annan som går. började precis (igår) ammar så jag får äta 29 points!!! Känns som jag aldrig kommer gå ner när jag får äta så många men jag skall prova! kram

• Svar på tråden någon annan som går på viktväktarna??
  • runie

Själv har jag inte hållit på så många veckor eller jag nån månad är det väl nu kanske. Jag har tänkt få bort 10 kg och då är jag normalviktig i alla fall .Sen får jag se .Kan tänkas bli ett par kg till om jag är motiverad. Vore ju härligt att vara nöjd för en gångs skull. Har ju en del kg kvar att gå ner först så jag börjar med dom som sagt :=)

• trebarnsmamma

ååååh vart tog motivationen väger!!!!
    Familjen har varit magsjuk inkl jag, men inte skärper man sig för det då var jag ju vungen att vräka i mig 100g marabou!!!!!!!
    Typiskt!!! Har inte heller hunnir planera maten så bra med 2 sjuka barn och en bebis!!!!!!
    Jag måste hitta tillbaka!! Attans!!!
    HJÄLP MIG PEPPNING PEPPNING!!!
    Har vägning Fredag morgon så vi får väl se hur det går!
    (Har dessutom fått mens så jag är sur som ättika!!) (Och svullen som en gris!!)

• trebarnsmamma
    trebarnsmamma skrev 2009-02-18 15:13:34 följande:
    ååååh vart tog motivationen väger!!!!Familjen har varit magsjuk inkl jag, men inte skärper man sig för det då var jag ju vungen att vräka i mig 100g marabou!!!!!!!Typiskt!!! Har inte heller hunnir planera maten så bra med 2 sjuka barn och en bebis!!!!!! Jag måste hitta tillbaka!! Attans!!!HJÄLP MIG PEPPNING PEPPNING!!!Har vägning Fredag morgon så vi får väl se hur det går!(Har dessutom fått mens så jag är sur som ättika!!) (Och svullen som en gris!!)
    Jag åt choklad efter magsjukan givetvis!! ;)
  • GladaEmma

Ibland måste man unna sig något oxå... Har du haft rejäl magsjuka har du ju säkerligen gått ner en del under sjukan dessutom ;)

trebarnsmamma skrev 2009-02-18 15:15:26 följande:
    Jag åt choklad efter magsjukan givetvis!! ;)
  • trebarnsmamma

Joo man kan ju hoppas det... ;)
    Det känns åtminstone så.....
    Hur går det själv!?

• GladaEmma

Just nu går det inte så bra. Har nog nått en platå och denna vecka har dessutom magen varit alldeles konstig - öm och uppblåst, vet inte om jag fått magkatarr igen *suck*

Men men - nya tag... Måste få igång det hela igen - har många kilo kvar innan stora dagen. Har du långt kvar till ditt mål?

• lillalyckan

trebarnsmamma skrev 2009-02-18 15:13:34 följande:
    ååååh vart tog motivationen väger!!!!Familjen har varit magsjuk inkl jag, men inte skärper man sig för det då var jag ju vungen att vräka i mig 100g marabou!!!!!!!Typiskt!!! Har inte heller hunnir planera maten så bra med 2 sjuka barn och en bebis!!!!!! Jag måste hitta tillbaka!! Attans!!!HJÄLP MIG PEPPNING PEPPNING!!!Har vägning Fredag morgon så vi får väl se hur det går!(Har dessutom fått mens så jag är sur som ättika!!) (Och svullen som en gris!!)

Men om du har vart både magsjuk och dessutom har mens så tycker jag att choklad är helt befogat! Man måste ju få lite gott ibland. Det är väl en sak att slarva ibland, en annan sak att göra det varje dag! Nä, se inte det  som en motgång, det blir snart bra igen, har du varit där innan så hittar du snart tillbaka igen! Själv har jag planerat in ordentligt med slarveri om ett par veckor (finalen i melodifestivalen {#lang_emotions_wink}) Då blir det fest med chips och alkohol, men man måste ju få bara vara ibland oxå, kan inte bara tänka på points jämt... Man blir ganska galen av points tycker jag, saker som man tidigare tittat på och slickat sig runt munnen tänker man bara på hur mycket points det är... Jag iaf!{#lang_emotions_wink}

Själv är jag glad, för första veckan i mitt nya liv ({#lang_emotions_wink}) gick 1.5 kg neråt! Yeay!

• Vid havet

Klart man ska unna sig saker! Så länge det är just "unna" sig och inte hela tiden.

Tanken med pointsen är väl lite också att man tänker efter innan man stoppar det i munnen. "Är det värt det? Vill jag verkligen ha en kanelbulle?" Så tänkte jag aldrig innan och det var väl just det som var fel. Hoppas att det tänket ska sitta i sen när jag gått ner allt - det är målet i alla fall.

• lillalyckan

Vid havet skrev 2009-02-18 17:17:44 följande:
    Klart man ska unna sig saker! Så länge det är just "unna" sig och inte hela tiden.Tanken med pointsen är väl lite också att man tänker efter innan man stoppar det i munnen. "Är det värt det? Vill jag verkligen ha en kanelbulle?" Så tänkte jag aldrig innan och det var väl just det som var fel. Hoppas att det tänket ska sitta i sen när jag gått ner allt - det är målet i alla fall.

Sist jag viktväktade försvann det ganska fort men nu när jag har börjat igen så kom det tillbaka direkt! Jag tycker att det är ett jättebra tänk, man kan va så sugen på en delicatoboll på fikat å sen tänker man att den kostar 7 points! Då blir det ett äpple istället {#lang_emotions_wink} Vissa saker har dock aldrig försvunnit, det är tex inte ofta jag äter pizza nuförtiden...

• Svanboet

Gud vad ni är duktiga alla tjejer - känner mig som svarta fåret i samlingen då jag inte ens böjat räkna min apoints än. Jag går inte på möten heller för jag har väldigt mycket mtrl hemma och jag har varit i så många omgångar. Jag håller i alla fall igång motionen även om jag nu sitter med mackor framför mig som ska motsvara min middag. Skulle tro att det är närmare... *harkel* 12 points. Herregud! Ibland är det helt klart bra att räkna efter.

Svar på tråden någon annan som går på viktväktarna??