Nyfiken..
Är bara nyfiken så tänkte fråga er..
.. hur länge har ni varit tillsammans och efter hur lång tid förlovade ni er? Hur gamla var ni när ni blev ett par? :)
Svara den som har lust :)
Är bara nyfiken så tänkte fråga er..
.. hur länge har ni varit tillsammans och efter hur lång tid förlovade ni er? Hur gamla var ni när ni blev ett par? :)
Svara den som har lust :)
Vi kände inte varandra överhuvudtaget när vi träffades. Kärlek vid första ögonkastet. Då kan det gå fort .
(var ju lite knepigt formulerat men budskapet går väl fram ).
Nä, jag kände ju inte honom heller när vi träffades. Jag tror att de flesta inte känner varandra förrän de träffats.
Men, visst, jag hade hört talas om honom och hade mina föräldrar inte köpt hund av honom så hade vi aldrig träffats.
J D skrev 2008-12-01 16:30:48 följande:
Precis . Kul sammanträffande!
Ja, det är lite lustigt. Men bättre än ett krogragg.
J D skrev 2008-12-01 16:56:44 följande:
Ha ha, exakt så tänker vi också. Vi har bokat kyrka och förlovningsringarna blir färdiga i mellandagarna. Han vill inte att de ska graveras så att han "får hitta på något"? Jag tycker det är totalt onödigt men vill han det så...
Fast min blivande är ett krogragg. Vi kommer gifta oss nästan precis 2 år efter att vi träffades, ja på krogen då alltså.
Woo woo! Ett till bakvänt par! Haha...
Jo, han insisterade på att han skulle fria, trots att vi redan hade bokat kyrka. Efter att ha funderat ett tag kom han fram till att det nog visst kunde kännas lite knasigt, varpå han helt köpte idén att vi äter en god middag, har det trevligt och förlovar oss tillsammans.
Jag menade förstås just mina krogragg. Just MINA krogragg har inte varit några äktenskapsmaterial.
He he, mina tidigare krogragg har inte varit något att hänga i granen.
Ja, inte vet jag vad han tror att han ska hitta på, jag tycker det vore jättemysigt med en nyårsförlovning och han kan ju inte heller inbilla sig att vi ska hämta ut ringarna och sedan ska han dra på det i flera veckor?
Men men, liiiite spännande blir det ju fast jag vet om det hela om kyrkan är bokad...
Haha, vi träffades också på "krogen", på en aw . Har fungerat alldeles utmärkt
.
Vi hade känt varandra i ett år ungefär när vi blev tillsammans. Nyårsdagen 2002 blev vi officiellt ett par, men vi hade då "hängt" tillsammans lite mer intensivt än innan i en månad ungefär Jag var 23 och min sambo 26. Nu har vi varit ett par i nästan 7 år. Vi förlovade oss när vi varit tillsammans i 1 år och 8 månader och 2005 fick vi vår son. För ungefär en månad sedan fyllde jag 30 och då gick min sambo ner på knä och friade på riktigt. Jag sa såklart ja och den 1 augusti nästa år gifter vi oss
Mörk Ängel skrev 2008-12-01 10:09:41 följande:
Som sagt, det är just mina krogragg som inte varit äktenskapsmaterial. Alla andras, är givetvis det.
J D skrev 2008-12-01 18:15:28 följande:
Vi träffades faktiskt också på krogen båda var nyktra den kvällen så det blev en lyckträff på en gång!
Hörreduru, vaddå bättre än krogragg? Jag träffade min älskade på krogen, visserligen så gick jag hem för mig och han för sig, så då kanske det inte gills??
Vad kul! Bra datum det där..tror början av november är något speciellt!
Vi hade dejtat i två eller tre veckor innan vi förklarades oss som par.
Nej, det gills inte. Det gills bara om det är just mina krogragg eftersom det är just mina krogragg som inte varit något äktenskapsmaterial, till skillnad från alla andras.
Mörk Ängel skrev 2008-12-02 10:54:46 följande:
Gills mitt då? Jag ganska rund under fötterna, han spiknykter?
Trodde han skämtade när han erbjöd mig skjuts hem, tur att jag tackade nej när han ville bjuda på drinkar. Vi drack vatten båda två men jag trodde bara han ville vara artig då jag endast ville ha det. Undrar fortfarande hur vår konversation gick den första halvtimmen... Något vettigt måste jag ju ha sagt eftersom han fortfarande hänger kvar.
Ja just det. Han följde med mig upp, pratade en stund, tackade för sig och bjöd sen ut mig på söndagskvällen. Efter det var det kört.