Nyfiken..
Är bara nyfiken så tänkte fråga er..
.. hur länge har ni varit tillsammans och efter hur lång tid förlovade ni er? Hur gamla var ni när ni blev ett par? :)
Svara den som har lust :)
Är bara nyfiken så tänkte fråga er..
.. hur länge har ni varit tillsammans och efter hur lång tid förlovade ni er? Hur gamla var ni när ni blev ett par? :)
Svara den som har lust :)
När jag träffade min nuvarande var jag 29 och han 47. Vi blev tillsammans i februari, förlovade oss till midsommar och gifte oss i samband med min 30-årsdag i oktober, allt detta 1993. Funkar fortfarande!
Vi var på vår första dejt 19 maj -06, förlovade oss 1 jan -07 och gifte oss 19 april -08.
Vi förlovade oss nästan 14 månader efter vi blev tillsammans (kände varandra 6 månader innan vi blev tillsammans. Gifter oss efter 1 år och 10 månader ihop. Han är 28 och jag är 27
Nu är vi visserligen inte förlovade än. Men vi träffades förra hösten - förklarade oss som par 4e november (efter 3 veckors intensivt dejtande).
Förlova oss kommer vi göra den dagen han friar. Vi kollar på ringar nu så han vet vad vi ska ha. Så nästa år friar han iaf.
Jag är 22 och han 25. Vi är unga, speciellt jag, men även vi vet att vi hittat rätt. Det visste vi direkt när vi träffades. Min bästa kompis sa två dagar efter att jag och sambon träffats; "...det här något speciellt, det känns inte som vanligt".
Och förutom det så har vi fått massa kommentarer om att vi har äktenskapstyckte och passar så bra ihop, är så lika m.m. Det har jag aldrig varit med om förr!
Ja, iaf är det en väldigt speciell känsla man får när man vet att det är rätt. Det är inte som det har varit förut - en trygghet på något sätt kanske.
Törs man släppa bomben att vi kommer att ha varit ihop i ett år ungefär när vi gifter oss?
Jag är 31 och han är 36 och det är inga tonåriga rosa moln som spökar. Mest bara att vi kom fram till att det inte är någon vits att dra ut på det. I min släkt brukar folk gifta sig snabbt och så håller det länge, länge, vanligen tills de dör. Så jag kanske kan skylla på gener när folk tycker att jag är galen?
Vi blev ett par 2002 då vi skulle fylla 20 resp. 21 år. Förlovade oss 2004 och jag hoppas på bröllop 2010. Idag är vi alltså 26 och 27 år och har två barn ihop!
Vi kommer att ha varit ihop 1 år och fem månader när vi gifter oss. Förlovade oss efter ca 5. Vi är 23 och 24 och inga rosa moln här heller .
Vi blev tillsammans 2000, då var vi båda två 21 år gamla och hade känt varandra i 1 år. Så nu har vi varit tillsammans i 8,5 år, bott tillsammans i 6,5 år och varit förlovade i 2,5 år. När vi gifter oss i maj nästa år så har vi varit tillsammans i ca 9 år.
Oj, vad tiden går.....
Vi träffades 070526 och förlovade oss 1,5 år senare 081126. Vi ska gifta oss 2009, det vore ju kul med 2-årsdagen med 26 maj har jag nog fullt upp med min examen... Jag e 30 o m2b 33 o vår bebis katten Hades e 10 .
Åh, en till. Vad skönt haha...
Vi har gjort det lite bakvänt. Han träffade nämligen mina föräldrar innan jag hade träffat honom. Dessutom kom vi fram till att vi skulle gifta oss innan vi förlovat oss. Det gör vi på nyårsafton. Han tänkte att han skulle fria, medan jag tänkte att det är väl onödigt, när vi ändå är överens. Så vi förlovar oss tillsammans.
J D skrev 2008-12-01 16:04:25 följande: