• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2
  • Igia

Jättefina kort!

Greta 1980 skrev 2009-02-09 10:51:22 följande:

Vårt inbjudningskort finns i mitt galleri om du vill kika hur vi gjorde.Lycka till!
  • F A M E

Nu såg jag den sobeit, jättefint. Vi har kommit överräns om att göra våra korthållare i trolldeg, röda små hjärtan. Få se när vi väl sätter oss ner för att göra dem. Servetterna kommer vi att vika som ett hjärta. Hittade de på en sidan jag fick ifrån någon här inne.

• Sommarliv

vad fina saker ni alla har gjort..
    Jag börjar väl göra sånt med en kompis sen när jag slutar amma.. så man kan vara i väg lite bättre..

• F A M E

Nu har jag lagt upp våra prototyper på inbjudningskorten. Så fort vi är färdiga med alla adresser, och typsnitt så skall de göras färdigt för att skickas ut.

• F A M E

Kläder till sambon vart hittar man sånt.? De vi söker är ev en frockcoat eller längre variant av kavaj. Vi funderar på ev hyra.

• F A M E

Nu har jag el. rättare sagt sambon min, hittat min festklänning på kvällen.

• Greta 1980

Mäster Arne har många snygga varianter, där ska nog vi hyra.
    Men ska oxå en sväng till Bröllopsgården i Vittinge och titta. dem hade tydligen oxå en del till män. Ni kan få rapport när vi varit där imorgon kväll.
    Men Mäster Arne hade riktigt bra priser och var väldigt tillmötesgående så vi får se...
    (Min sambo vill oxå ha frockoat)

F A M E skrev 2009-02-09 18:14:54 följande:

Kläder till sambon vart hittar man sånt.? De vi söker är ev en frockcoat eller längre variant av kavaj. Vi funderar på ev hyra.
  • monkay

Är värt ett besök i Norrtälje oxå hos Ingvors brudbutik. Vi var där förra helgen och bokade en frockcoat med tillbehör. 1800 kr för en veckas hyra! Toppenbra bemötande och service

Vi var oxå in på Mäster Arne och kollade, men vi tyckte det blev för dyrt. Han vi pratade med sa att bara hyra för själva frockcoaten och byxor låg på 1400:- och sen skulle det tillkomma för väst, plastrong som man fick köpa själv. Tycker det blev för dyrt när man räknade ihop allt.

Greta 1980 skrev 2009-02-09 20:14:00 följande:

Mäster Arne har många snygga varianter, där ska nog vi hyra.Men ska oxå en sväng till Bröllopsgården i Vittinge och titta. dem hade tydligen oxå en del till män. Ni kan få rapport när vi varit där imorgon kväll.Men Mäster Arne hade riktigt bra priser och var väldigt tillmötesgående så vi får se...(Min sambo vill oxå ha frockoat)F A M E skrev 2009-02-09 18:14:54 följande:
  • F A M E

Ingvors i norrtälje lät vädigt intressesant. De ska vi kolla upp.

• Sobeit

Greta 1980 skrev 2009-02-09 10:50:35 följande:
    Jättesnyggt! Du är så pysslig och duktig! Önskar jag hade lite av din energi..Men vi ska faktiskt prova m2B kläder nu på tisdag och möte med prästen på torsdag så lite rullar det på.Sedan åker vi på semester i två veckor from fredag. Ska bli skönt att rensa hjärnan från lite bröllopsplanerande.Eller så blir det mer?! Nu har vi ju tid att prata och dissktuera Vi får se. Ska bli skönt att bara umgås med sambo.

Tack!

Vad skönt att åka iväg! Nu när det är en massa snö och kallt ute. Hoppas verkligen att ni får en jättemysig resa!

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2