• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2
  • monkay

Håller med föregående talare angående buffén, låter som ett väldigt bra pris. Verkar vara en supergod buffé det där!

Idag har vi varit på en liten roadtrip till Norrtälje och Ingvors brudbutik...vilken härlig människa som driver denna butik alltså, tillmötesgående så det förslog.
    Riktigt bra priser på klänningar och tillbehör. Vi provade ut och bokade frockcout (stavas det så?) till Jacob, han blev riktigt stilig . Kommer att kosta 1800 kr för allt förutom skor och skjorta. Var in på Mäster Arnes förra veckan och där låg hyran på 1400 för enbart byxor och kavajen, sen skulle man köpa till plastrong, väst och skjorta. ( Och de västar de visade kostade runt 1200) Så blev bra mkt billigare att hyra i Norrtälje. Dessutom fick man ha grejerna torsdag-torsdag.

Känner mig riktigt nöjd över dagen

En fråga till er: Hur har ni gjort med underkjol? Hyrt/köpt? Och vad ska man ta, med ringar eller tyll? Verkar vara en djungel det där, känner mig helt vilsen...

Ngn som har ngt råd i frågan?

• Sobeit

monkay:
    Jagh ar köpt min underkjol. På tradera som så mycket annat. Det är en kjol som både har ringar och tyll. Jag har provat den under kjolen utan ringarna (alltså bara tylldelen) men insåg rätt snabbt att ringarna oxå behövs för att det ska bli bra.

Så det avgörande tror jag är vad det är för form på kjolen på klänningen. Min behöver vara utfylld för att man ks akunna se alla broderier och den är liksom rätt vid då.

• mia8

Vi trodde att vi hade vårat på det torra när det gäller bilfrån vigsel till lokal...men nej. Någon som har tips på var jag kan vända mig? Tips på transportmedel?

• Vargtassa

Om det är amerikanare du vill åka så kan du slå en pling till motorgården (honkytonk) i Uppsala.......

• FruLindberg09
    Vargtassa skrev 2009-02-01 22:09:32 följande:
    Om det är amerikanare du vill åka så kan du slå en pling till motorgården (honkytonk) i Uppsala.......
    åhh bra tips! vad tar de?
  • Igia

För er som vill ha cateringtips så åt jag mkt god mat från Triller mat och bröd i helgen... www.trillermat.se/

Jag kommer att köpa min underkjol tillsammans med klänningen när den sys...

Bra tips på Ingvors i Norrtälje där. Hsde hon mkt färger på västar?

• F A M E

I helgen ska vi åka ner till Katrineholm och prova min klänning som finns där. Har redan mailat och fått prisuppgifter osv. Bara nu inte minsta smittar alla andra med sin ev magsjuka.

Skulle inte förvåna mig jag som aldrig verkar ha riktigt bra flytt när de verkligen gäller. *suck*

• FruLindberg09

F A M E skrev 2009-02-02 15:29:53 följande:

I helgen ska vi åka ner till Katrineholm och prova min klänning som finns där. Har redan mailat och fått prisuppgifter osv. Bara nu inte minsta smittar alla andra med sin ev magsjuka.Skulle inte förvåna mig jag som aldrig verkar ha riktigt bra flytt när de verkligen gäller. *suck*
    men om hon smittar är du nog frisk till helgen! *tröstar*
  • F A M E
    FruLindberg09 skrev 2009-02-02 16:04:14 följande:
    F A M E skrev 2009-02-02 15:29:53 följande:men om hon smittar är du nog frisk till helgen! *tröstar*
    Jo men är lite flera i fam förutom oss. Men hoppet är de sista som lämnar mig, jag ska ner om jag så åker i en kista
  • mia8

Jag fasar fortfarande för frisörfrågan! Är det ingen som har något bra tips? Jag har ingen "egen" frisör här i Uppsala...

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2