• MolsonCanadian

Brudboll

Hej!

Har hittat något som jag tror kallas brudboll. Det är i alla fall blommor i boll med band som man håller i och som då hänger ned. Vet någon vad jag pratar om?
    Om så, har ni några tips på sidor man kan se bilder på sådana?
    Och kan alla florister göra sådana?

Tack på förhand.

• Svar på tråden Brudboll
  • Bumlis

Asså, du måste ju nästan göra min brudbukett! Kan du skicka den hit med bud? You rule!

passionsblomman skrev 2008-11-25 23:47:25 följande:
    Här ska inte tryckas ihop något som helst! Nä, det vore bättre att bygga bollen av vita nejlikor(inte så dyrt) och sedan nåla många små Hortensiablommor utanpå dem i önskad mängd tills det blå blir tillräckligt dominant. Helt görbart och fint också
    TS: skulle du int etycka att rosorna vore fina, antingen Memory Lane eller Emanuelle? Tänk på att färger ar svårt på bild, de ser också olika ut i olika ljus.
  • passionsblomman

Var bor du hjärtat?

Bumlis skrev 2008-11-25 23:49:34 följande:
    Asså, du måste ju nästan göra min brudbukett! Kan du skicka den hit med bud? You rule!
  • MolsonCanadian

Jag tyckte de såg för lila eller för rosa ut. Jo, jag misstänkte att det är svårt med färgerna på bild. Jag kan gott ha något som bryter av, men jag vill att det bestående intrycket ska vara blått. Vi har inget annat rosa eller så, utan bara blåtoner och vitt.

Här ska inte tryckas ihop något som helst! Nä, det vore bättre att bygga bollen av vita nejlikor(inte så dyrt) och sedan nåla många små Hortensiablommor utanpå dem i önskad mängd tills det blå blir tillräckligt dominant. Helt görbart och fint ocksåTS: skulle du int etycka att rosorna vore fina, antingen Memory Lane eller Emanuelle? Tänk på att färger ar svårt på bild, de ser också olika ut i olika ljus.
  • Bumlis

Låter ju underbart fint!!! Blir lite sugen på att ha en boll myself.

Nä, det vore bättre att bygga bollen av vita nejlikor(inte så dyrt) och sedan nåla många små Hortensiablommor utanpå dem i önskad mängd tills det blå blir tillräckligt dominant. Helt görbart och fint också
  • LillEm

Jag ska definitiv ha en boll, möjligtvis i grönt och vitt.
    Jag tycker att det är både snyggt och lite tufft med något annat en traditionell bukett. Jag ska dessutom ha korta spetshandskar så jag tror att det kan passa med ett spetsband runt handleden till det.

Någon som vet några vackra och bollvänliga blommor i grönt och vitt?

• Bumlis

Åh, vad gulligt!!!
    Jag tycker att krysanthemum och santini är perfekta bollblommor. Santini är så GULLIGT och krysanthemum är så fina.
    Santini är en grön liten platt boll. Krysanthemum finns i vitt i olika storlekar om jag inte har helt fel. Dahlia kanske oxå finns i vitt? Den är ju otroligt fin. Dessa 3 är ju ganska "bolliga" till formen. Du kan ju blanda ut Santinin med något annat vitt som är lite annorlunda i formen. Hmmm... en orkidé?

Tror att Passion Flower kommer kunna ge dig utmärkta råd. Jag bara gaggar. Har blivit otroligt blomintresserad sen jag började planera mitt bröllop.

LillEm skrev 2008-11-26 13:51:14 följande:
    Jag ska definitiv ha en boll, möjligtvis i grönt och vitt. Jag tycker att det är både snyggt och lite tufft med något annat en traditionell bukett. Jag ska dessutom ha korta spetshandskar så jag tror att det kan passa med ett spetsband runt handleden till det.Någon som vet några vackra och bollvänliga blommor i grönt och vitt?
  • LillEm

Tack Bumlis för alla fina och bra råd. Ska kolla upp alla dessa blommor .

• TEB08

Sag att nagon namnde nejlikor. Jag tillhorde de som var tveksamma till nejlikor, men insag snart att tatt packade kan det vara jattefint. Hade visserligen inte en boll, men du kan se bilder pa min lilla bukett i galleriet for inspiration.

Tror att det skulle bli jattesnyggt som boll

• Bumlis

JÄTTEFIN!! Var inne på en sån ett tag. Eller en sån med några lime i. MUMS!!! Men efter att jag ändrat mig ang vilken bukett jag vill ha över 1000 gånger så bestämde jag mig för att ge min karl fria händer och fixa (beställa) buketten och överraska mig.

TEB08 skrev 2008-11-26 14:49:13 följande:
    Sag att nagon namnde nejlikor. Jag tillhorde de som var tveksamma till nejlikor, men insag snart att tatt packade kan det vara jattefint. Hade visserligen inte en boll, men du kan se bilder pa min lilla bukett i galleriet for inspiration. Tror att det skulle bli jattesnyggt som boll
  • Bumlis
    Kul att man kan hjälpa till lite när Passionsblomman verkar ligga och peta naveln.
    LillEm skrev 2008-11-26 14:47:05 följande:
    Tack Bumlis för alla fina och bra råd. Ska kolla upp alla dessa blommor .
  • MolsonCanadian

Den var väldigt fin. Synd att nejlikor inte finns i blått. :/

Sag att nagon namnde nejlikor. Jag tillhorde de som var tveksamma till nejlikor, men insag snart att tatt packade kan det vara jattefint. Hade visserligen inte en boll, men du kan se bilder pa min lilla bukett i galleriet for inspiration. Tror att det skulle bli jattesnyggt som boll
  • LillEm

Åh, vilka vackra bröllopsbilder, ni ser urtjusiga ut. Buketten är jättesnygg. Nejlikor tål att tänkas på. Tack för tipset.
  • passionsblomman

Här Bumlis får du en länk till en Linköpingstjej som jag tror kan vara dig till hjälp! Hon har en fin blomboll i sitt galleri bland mycket annat.
    www.blomdekor.se/

TEB08: Gud så fina ni är på era bilder! Ja, Nejlikor är verkligen underskattade!

LillEm: En boll med limegröna nejlikor och så vita Orkidéklockor nålade på, eller precis tvärtom kanske?
    Det finns rosor i grönt också. Bumlis har rätt i sina tips.

Vad gäller navelpetande, mina vänner, så har jag idag jobbat hårt med texter till min nya fina hemsida...*klappar mig själv på axeln*
    Synd att jag inte kan visa er den och be om råd och tips. Det skulle ju bli reklam. Jag som är så glad och vill visa hela världenvad fint det blir!!!

• Bumlis

Vaddå inte kan visa oss? Du får jättegärna inboxa mig!

Och tack för länken. Har sett den förut, men vi har en blomsterbutik med en väldigt duktig tjej bara runt hörnet, så vi tänkte ta buketten därifrån. Annars hade det nog blivit Caroline.

passionsblomman skrev 2008-11-26 19:27:23 följande:
    Här Bumlis får du en länk till en Linköpingstjej som jag tror kan vara dig till hjälp! Hon har en fin blomboll i sitt galleri bland mycket annat. www.blomdekor.se/TEB08: Gud så fina ni är på era bilder! Ja, Nejlikor är verkligen underskattade!LillEm: En boll med limegröna nejlikor och så vita Orkidéklockor nålade på, eller precis tvärtom kanske?Det finns rosor i grönt också. Bumlis har rätt i sina tips.Vad gäller navelpetande, mina vänner, så har jag idag jobbat hårt med texter till min nya fina hemsida...*klappar mig själv på axeln*Synd att jag inte kan visa er den och be om råd och tips. Det skulle ju bli reklam. Jag som är så glad och vill visa hela världenvad fint det blir!!!
  • passionsblomman

Jag tror inte jag får göra det med tanke på forumreglerna?

Bumlis skrev 2008-11-26 21:06:14 följande:
    Vaddå inte kan visa oss? Du får jättegärna inboxa mig! Och tack för länken. Har sett den förut, men vi har en blomsterbutik med en väldigt duktig tjej bara runt hörnet, så vi tänkte ta buketten därifrån. Annars hade det nog blivit Caroline.
  • MolsonCanadian

Var befinner du dig geografiskt någonstans?

passionsblomman skrev 2008-11-26 21:09:14 följande:
    Jag tror inte jag får göra det med tanke på forumreglerna?
  • TEB08

Tack snalla for alla komplimanger - behovde verkligen lite uppmuntran idag.

It has just been one of those days....

Lycka till med era blomsterarrangemang

Svar på tråden Brudboll