• MolsonCanadian

Brudboll

Hej!

Har hittat något som jag tror kallas brudboll. Det är i alla fall blommor i boll med band som man håller i och som då hänger ned. Vet någon vad jag pratar om?
    Om så, har ni några tips på sidor man kan se bilder på sådana?
    Och kan alla florister göra sådana?

Tack på förhand.

• Svar på tråden Brudboll
  • Imma

Får upp en hel del när jag googlar på begreppet, både när jag söker på sidor och på bilder.

images.google.se/images&q=brudboll&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

• MolsonCanadian

Konstigt. Jag får bara upp tre.

Imma skrev 2008-11-25 13:07:55 följande:
    Får upp en hel del när jag googlar på begreppet, både när jag söker på sidor och på bilder.images.google.se/images
  • LillEm

Jag har en bild i mitt bildgalleri.
    Jag har tänkt att ha en brudboll istället för en traditionell bukett. Jag ska ha 50-tals klänning så jag tyckte att det passade bra med blommor som hänger ned från handleden i ett snyggt band.

• MolsonCanadian

Tack!

Den var fin. Går du bara till en florist och får den gjord?
    Vi har tänkt att ha blått och vitt som tema, så jag ska ha en blå boll (kanske ett par blå nyanser). Vad för blommor kan man ha då?
    Gifter oss i juli, om det spelar någon roll. Jag kan absolut ingenting om blommor.

LillEm skrev 2008-11-25 13:46:27 följande:
    Jag har en bild i mitt bildgalleri.Jag har tänkt att ha en brudboll istället för en traditionell bukett. Jag ska ha 50-tals klänning så jag tyckte att det passade bra med blommor som hänger ned från handleden i ett snyggt band.
  • LillEm

Jag pratade med en florist och enligt henne var det relativt enkelt att göra en brudboll, inga problem alls. Jag vet inte riktigt vilka blommor som funkar men jag skulle gissa att de flesta som inte är för stora eller yviga fungerar..... Jag tror t.ex. att rosor funkar utmärkt. Jag är tyvärr inte heller speciellt bra på blommor..... men kolla med en florist.

• Bumlis

Jag vet att Santinin är använd flitigt i brudbolsssammanhang, men vet inte om den finns i andra färger än grönt. Annars skulle nog nejlika funka bra oxå. Ett tips, MolsonCanadian: leta upp Passionsblomman och skriv frågan i hennes gästbok (om hon nu inte hittar hit till tråden innan, dvs.). Hon är GRYM!!!!!!

• MolsonCanadian

Googlade på Santinin och den är ju grön, så det funkar inte.

Jag ska fråga Passionsblomman. Tack för tipset.

Bumlis skrev 2008-11-25 15:50:57 följande:
    Jag vet att Santinin är använd flitigt i brudbolsssammanhang, men vet inte om den finns i andra färger än grönt. Annars skulle nog nejlika funka bra oxå. Ett tips, MolsonCanadian: leta upp Passionsblomman och skriv frågan i hennes gästbok (om hon nu inte hittar hit till tråden innan, dvs.). Hon är GRYM!!!!!!
    [/citat]
    LillEm skrev 2008-11-25 15:44:03 följande:
    [citat]
    Jag pratade med en florist och enligt henne var det relativt enkelt att göra en brudboll, inga problem alls. Jag vet inte riktigt vilka blommor som funkar men jag skulle gissa att de flesta som inte är för stora eller yviga fungerar..... Jag tror t.ex. att rosor funkar utmärkt. Jag är tyvärr inte heller speciellt bra på blommor..... men kolla med en florist.
    Det var skönt att höra. Känns som att alla har helt andra färger än blått överlag, så kanhända det är lite magert med utbud i blåa blommor.
  • Nusse

Såg en bild i en av bröllopstidningarna nyligen, Bröllopsmagasinet var det nog!

• Bumlis

Jag vet att man kan låta vita blommor stå och dra i blått vatten, och de blir då blå. Går med rosor. Det blir ju en speciell, ganska stark blå färg, fast du kanske gillar den. Ska se om jag kan gräva fram nån bild.

Svar på tråden Brudboll