• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

åhnej säg inte så, tjejer... Nu börjar jag ju hoppas iaf, jag som känt mig rätt laid back den här omgången.

• kängu

Håller med koko, allt som inte är som vanligt är ju bra!

• Lapinette

nenne - det är din tur nu *lämnar över stafettpinnen*. Här ska våndas, klämmas tuttar och titta i trosor efter spår.

• nennesjuttioåtta

Cicca
    jaaa, herregud, hade jag haft möjlighet och "råkat" ha vägarna förbi så hade jag definitivt spanat. Men vad trist om de bara snackar skit!!!!

Kom igen, give your trouble å sen bah FAAAAAAAAAAAAAAAAAJT!!
    frfrfrfrfrfrfrfrfrf *gör en bakåtvolt och sprutar giftpilar med munnen samtidigt som jag skjuter med en k-pist i varje hand*

The battle is over ant Thunder is the saviour....

• nennesjuttioåtta

Lappis
    *tar motvilligt emot pinnjävlen* Alltså, jag är lite skraj. Måste jag muffa med den här..?!?!

Jag avvaktar kraftfullt i några dagar (Koko är vakant på pinnen!) så får vi se när det börjar bli bromsspår från framvagnen. *mummelmummel*

Nä, ja ä intä bitter...

• Piggelin1

Nenne - det där med reseersättning påminner om mina erfarenheter av AF för sisådär 13 år sen
    1995 när jag var inne på sluttampen av mina studier & var jag på en hel del intervjuer i både Sthlm & Gbg (bodde i Karlstad då). Blev kallad till flera intervjuomgångar på flera företag, men föll alltid bort i sista vändan. Civilekonomer fanns det ju av i parti & minut, så man var inte så unik... hur som helst, jag var på en hel de intervjuer & fick reseersättning från AF, men vid ngt tillfälle fick jag en sur kommentar av kärringen där att de minsann ville se reultat av alla intervjuerna snart, för jag hade ju fått en hel del resor betalda. TACK för den - jag gör minsann så gott jag kan Precis det jag ville höra när jag hade fallit bort i sista omgången för typ femte gången eller så...

En annan väninna blev uppmanad att boka av sin intervju för att istället vara med på en söka-jobb-kurs på AF Ja, det är sant!! Hon blev så förbannad så att hon kontakade en hög chef inom AF, som i sin tur baxnade & genast skulle kontakta kontoret & förmedlaren ifråga. Så den surkuken (det var en man) fick nog sina fiskar varma Hehe

Dags för möte & sen avtackning för de på avd som måste lämna firman. Känns helkonstigt - vet inte ritkigt hur man ska förhålla sig, de lämnar ju inte precis frivilligt...

• kängu

nenne, förlåt menade ingen press!!!

Jag har tydligen god simultanförmåga som kan steka pannkakor, äta knäckemacka och skriva här samtidigt

(Kan nu inte få ut bilden av en blodig/kladdig stafettpinne ur huvudet...)

• nennesjuttioåtta

Piggelin
    men va faaan! Vilket ärkepucko! Väldigt upplyftande och peppande. NOT! Vilken jävla syn på de som är arbetslösa de verkar ha (som ändå är där för vår skull). Att andra kanske tror man är lat är väl en sak men att de på AF tror att man bara utnyttjar systemet och gratis resor hit och dit för skojs skull är ju för jävligt. Fan vad många svordomar jag har skrivit här idag. Men man känner sig dålig nog som det är redan.
    Det där med att avboka intervjun tog också priset, för hur fan tänkte de då? Det är väl ändå jobb man ska ha i slutändan och så många intervjuer får man ju inte chans att gå på direkt.

• nennesjuttioåtta

kängu
    Nej, vilken äcklig bild!
    Hahah, du det ska mycket till innan den ev press som ni sätter överträffar den jag har från mig själv.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!