• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Mrs  B

Skickar en kram till Vickan också!!!!!

Min farmor var en riktig krutgumma.
    Vägrade att bosätta sig på hemmet förrän hon var 90år, överlevde livmodercancer, två höftoperationer, några lunginflamationer och blev änka innan 50 år.
    Dog strax efter hon fyllt 95år.

AM
    Skönt med bra värden!!!!
    Malte hade också höga hjärtslag emellanåt och han är ju en pojke.

• Lapinette

kokisen - sammetskavajer finns på Massimo Dutti. Jag köpte en lila men de har även i brunt och mörkblått har jag för mig.

• fru AM

MrsB: Jobbigt läge! Migrän, mens och trotsbarn! Hoppas ni får klarhet i Maltes kräkningar!

Oms: Resa till värmen med litet barn:
    - Solhatt givetvis, tunna långärmade/långbenta kläder i vävt tyg (svalare än trikå) - nu kanske inte din lilltjej behöver fullt så mycket solskydd som mitt bleka barn, men lita ska hon nog ha i alla fall. Vävt tyg torkar dessutom snabbare än trikå.
    Ett bra tips vid "överhettning" - krama ur solhatten i vatten och sätt på, svalkar när vattnet avdunstar.

- Vätskeersätttning, välling i stora lass. Alvedon, termometer. Bra blöjsalva som du vet funkar hemma. Våtservetter!

- Tunna kangas/solskynken är bra att ha - men det kan ni säkert köpa på plats också. Bra att ha till det mesta ... duk, kjol, gardin, extrakläder till nedkissat barn ... Använde såna mycket som sovfiltar när jag reste med sonen när han var liten, och som solskydd - när han somnade på stranden

- alkogel, så att ni kan tvätta händerna utan tillgång till fräscht vatten.

Samt inte att förglömma: Ett ordentligt reseapotek till er själva - så att ni pallar även en ev. magsjuka

Kanske kommer på mer saker...

• MSW

Hej alla!

af är skit!

Äldrevården är inte mycket bättre! Dock tror jag att det organisationen som är fel, och inte de som jobbar med de äldre.. Detta grundar jag på mitt semester vick som enhetschef över ett hemtjänst område!

annars är det fortfarande förkylt här och jag känner mig tröttare än på länge, vet inte om det beror på för lite aktiviteter den här veckan, eller om det beror på att jag under snart fyra månaders tid vaknat minst en gång (oftast 2) varje natt...

• MSW
    Lapinette skrev 2008-12-18 09:53:52 följande:
    Kaninen är totalt OT idag men kolla in detta hus. w4.objektdata.se/pregen/853/OBJ29163_93452985... Gå in på bilder. Gillar speciellt det sista "rummet" .
    Hahahahahahahahaha.. Ser huset så illa ut invändigt att det är bättre att visa bild på mäklaren??
  • fru AM

LAppis: Hjälp! Ingår han i köpet? Bor han i källaren?

• _koko_

Kläder/filtar med dokumenterat solskydd! Det är lätt att tro att barnet är skyddat bara för att det är i skuggan, men så är det ju inte. Vi har en solfilt från aussies finest som har spf 50+, den var suverän i somras i italien. Svårare nu när conny går att hålla honom i skuggan, så för honom blir det pop solhatt (också 50+) och baddräkt med armar och ben. Och solkräm med fysikaliskt skydd också förstås.
    Som sagt, din tjej är ju säkerligen tåligare än många andra barn, men solen ska man respektera ändå.

Memorerar även jag AMs lista till vår resa.

Tack för tipset Lappis! Fick rejäl löneförhöjning igår, kanske ska fira det.

• _koko_

Lappis - Asså, man börjar ju direkt spekulera i varför de säljer. Det finns pantbrev på nästan 2M, de säljer för 2,5. Huset är helt orenoverat. Låter som att någon kanske fått problem med ekonomin och inte ens hunnit flytta in?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!