• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

Usch, lappis, allt på en gång. Låter faktiskt riktigt överjävligt!! Sex and the city tyckte jag var supersorglig (och väldigt bra), men den slutar ju lyckligt iaf. Undrar vilka gudar jag ska tillbe för att er historia också ska få ett lyckligt slut?

• Lapinette

kokisen - finns det någon fertilitetsgud?

AM - nej, inte samma lunch. Jag åt omelette.

• Liten med Mindre

Lappis - Det kan ju faktiskt vara så att du fått en av mag- eller kräksjukorna som tycks fler än tomtarna i julskyltningen just nu. Inte för att det tröstar när man väl är sjuk, att veta vad det är förstås. Egentligen vore det ju bättre om det var en dålig räka - för då kanske maken din slipper...

Kramisar (försiktigt så att inte magen nuddas)

• Tinga

Åh Lappis - som om det inte var nog med elände med tanten; måste du bli magsjuk också! Stackars dig! Tycker att du gör helt rätt som jobbar hemifrån idag; förstår att du inte känner dig på något vidare socialt humör. Skickar en jättekram och hoppas att åtminstone magen snart är bättre. Eller jag hoppas ju såklart att du ska må bättre i största allmänhet, men antar att magsjukan går snabbare att hämta sig ifrån.

• Lapinette

kokisen - ska nog också tillbe dem alla. Gillade snubben till höger .

• Piggelin1

Tack för tipsen Muggles - det är ungefär de tankarna som snurrar i huvudet, så ngt ska vi väl allt komma till skott & fixa! Fast inte nalle - det känns som om vi drunknar i mjukisdjur hemma & jag tror inte ens jag köpt ett enda av dem
    Har lite svårt att förstå denna faiblesse för mjukisdjur som var & varannan människa verkar ha - har tappat räkningen på hur många Amanda fått under året som gått - hundar, katter, elefanter, förkylningsbacill (blå & rund!), nallar, fågel, fjällräv osv. Själv är jag inte speciellt "into it" alls & har aldrig varit - förmodligen därför jag är skeptisk (wow, vad smart jag är, som drog de slutsatsen! )
    Plus att ett gammalt ex till mig (Muggles, du vet vem jag menar...) ÄLSKADE kramdjur - vuxna karln! Så fort vi råkade gå förbi en leksaksaffär så skulle han in & klappa "ninen" eller vad det nu var som han fick syn på. Gärna prata bebisspråk också... TACK & LOV att det inte är honom jag lever med idag Ngn annan kanske hade tyckte att det var gulligt, men jag tyckte bara det var såååå pinsamt!

• Piggelin1

AM, det vara bara förnamnet...
    Haha, om jag inte missminner mig så har han varit omnämnd här i tråden tidigare Han går under benämningen Stugmannen eftersom han älskade sin sommarstuga över allting annat, inkl eventuella flickvänner. Fast det bästa den killen hävde ur sig var i sänghalmen, då jag vid några tillfällen försiktigt påpekade att det vore trevligt om han ägnade lite tid åt mig med & jag fick det numera berömda/klassiska svaret "Men det blir ju inte jag tänd av!"
    Stackars hans fru - hoppas att de är mer kompatibla & har det bättre i sänghalmen än vi hade det...

• nennesjuttioåtta

Lappis
    Vafasen, att dessutom råka på sånt jävla skit (rent ut sagt) på allt!! Men nu måste du ha fått din beskärda del.
    Kändes som efter Telis, Gosnosen och Frejis ivf:er så gick luften verkligen ur när det inte funkade för dig heller. Vår statistik här i tråden är ju inte så upplyftande (men heja koko !!) när det gäller provrör...

Vad offrar man till fruktbarhetsguden med den gigantiska draggen?? (bäst att inte stå bakom honom om han vänder sig om för snabbt, och riskera att bli ollad i ögat med schvunng dessutom). Jag gör vad som helst!

Intervjun igår gick bra! Eeehh, tror jag. Jag ska träffa en till tjej som jobbar här i stan imorgon bitti. Får se vad hon säger då, men som vanligt blev det en hel del babbel om egentligen ingenting men förhoppningsvis gick budskapet fram att jag vill ha jobbet! Jag försökte lyda Oms och kokos råd (tack!!!!) men det var svårt att härma honom, för som jag skrev i sms till koko, han satt som en orangutang nersopad i fotöljen med armar och ben som slängde åt alla håll. Catsuiten kom till sin rätt

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!