• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Frejis

Jättestor kram till dig Lappis! Det känns att ord är överflödiga just nu

*vinkar till alla*

• FruCicci

kollar in som hastigast o vad der jag??????????

Fattar ingenting!

Jag är såååååå ledsen för ER skull o vill inte riktigt acceptera det hela, som vanlligt...
    Det lät ju sååååååå hoppfullt!

FAN!

• start september

Nej Lapinette, det var ju inte så här det skulle vara. Har heller inga ord som kan trösta, men tänker på dig.

• BrudSommar2006

Jag förstår ju att det kan vara så att det inte tar, det finns ju många som försöker och försöker och inte lyckas, men vad jag inte förstår är ju att alla värden var så bra den här gången och så annorlunda mot tidigare. Sedan förstår jag inte heller hur man inte kan hitta potentiella förklaringar till varför det inte tar och därmed hitta möjliga lösningar för att öka chanserna. Visst, slumpen, men det måste väl ha forskats en hel del på det här vid det här laget? Man kan väl inte bara rycka på axlarna och säga åt alla att fortsätta försöka utan att fundera närmare på anledningar??? Jag vet så klart att ibland finns det inget man kan göra men att det inte utreds bättre tycker jag är konstigt?

Allt det här funderandet får mig att bli orolig över min egen mens som har pågått en hel vecka nu utan att verka avta och det efter att den bråkat och låtsats komma igång och stannat av till och från i fyra dagar innan det. Kan det vara det här som händer när man inte har ägglossning och mensen sedan blir lång och seg som man har läst om? I så fall är det här första gången det händer mig och då blir man ju så klart orolig att man håller på att bli gammal...

• Fru E

BS-min tant har varit seg två månader, över 40 dagar, och tror att min ÄL strulade då så det var därför som tanten var så sen och allmänt förvirrad........Kan vara en tillfällighet med att tanten strular en månad så behöver inte betyda att det blir problem med att skaffa nr 2
    Har ni bestämt när ni ska börja försöka??

• BrudSommar2006

EA, maken vill inte att vi börjar försöka innan gynbesöket är avklarat och han har ju en poäng, det är ju bara det att det där jäkla besöket aldrig verkar bli av eftersom jag inte vet när jag har mens så att jag får boka in tid på måfå varje gång och sedan flytta den. Då ska man ju inte tro att man får en tid till veckan därpå när man är säker utan man får vänta en månad på nästa chans... eller inte. Blä. Ok att man kanske kan få en akuttid någonstans men det är ju inte akut och jag vill samtidigt få det där cellprovet avklarat. Svårt att motivera om man ska kräva akuttid. Strul med ÄL är inte roligt i alla fall men det är inget nytt för mig, en gång i min gröna ungdom började jag med p-piller just för att cykeln var så ojämn att jag aldrig visste när mensen skulle komma och sedan har jag liksom inte tänkt på det förrän nu när jag lagt av med pillren.

• BrudSommar2006

Nenne, har senaste numret av tidningen Skärgårdsliv här, köpte den eftersom min syssling och hennes hus är med i ett inredningsreportage och då, som extra bonus, är det en artikel om Axmar brygga med, som jag minns att du talat dig varm för. Det verkar onekligen jättefint!

• BrudSommar2006

Cicci, hur har det gått för Victor och hans feber?

• kängu

Nej nej nej Lappis

Är väldigt ledsen för er skull. Jag vet inte vad jag ska säga, mer än att jag verkligen, verkligen beklagar.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!