• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • start september

Heminlagd sill blir det inte i år, men gott är det. Jag har gjort en supergod romsill tidigare en gång när jag var huslig.

Fy för jordskalv, verkar ha varit riktigt läbbigt på sina håll.

Tack för svar om mat och sömn. Maten förstår jag att det inte är rakt spår framåt utan att det blir bakslag, men det är skönt att höra. Sömnen ska det blir någon mer ordning på, ska bara hitta motivationen. Jag sover hyfsat med barn i sängen och hon sover längre på mornarna när hon är hos mig vilket ju är värt en del. Men långsiktigt vore det bättre med läggningsrutin i egen säng och mer gos med maken för mig.

• Lapinette

Info från senaste toalettbesöket vid 11:45
    Inget, nada, rien, niente ... varken prickar, blod eller något progesteronklägg. Antar att det är positivt?! MEN kan säkert ändras i ett nafs till att det jag nu nämnde, speciellt klegg. Igår var det verkligen klegg.

• Frejis

Det är superpositivt Lappis Oooo, vad glad jag blir!

P.S. Har ingenting att tillägga när det gäller silldiskussionen, alla experiment jag gjorde med sill ägde rum för alltför länge sedan.

AM - den långa nålen lät läskig.

• muggles

Lappis: du är gravid, det har vi ju bestämt denna gång. Jag fick också bruna fläckar (några dagar innan BIM iofs) och trodde att det var kört men det var ju Moa-bus som var på G!

Min sista kursdag för i år är över - JIPPPIIIIIIEEEEEEE! Känns som efter en tenta ung...

På vårt julbord finns alltid en sill köpt på lösvikt (Abba-burkar går bort för mig), den heter kräftmarinerad sill. God som godis!!! Den köper vi på en stor ICA-affär här i Götet som har "allt", jag åker gärna en extra runda för den sillen. Annars gjorde faktiskt Piggelin goda egna sillar till en midsommar för länge sedan (tror det var ICA-recept). Limesill, balsamvinägersill och ngn ajvar relish-sill som var himmelsk!

• muggles

Vi fick faktiskt en generös bonus i år (vi dubblade omsättningen från förra året som redan då var bra). Den ska jag lägga på ett nytt skidställ. Maken hade spanat i Hemsedal och rapporterar att Norröna och ngt annat norskt märke har snyggt i år! Tips ngn?

AM: kan du inboxa mig namnet på det där berömda upplevelseföretaget (din mans)?

• _koko_

Tillbaka från en mycket trevlig lunch med nenneleinen och omsan. Nenne har nu garanterat landat ett nytt jobb tack vare mina och omsans tips:

- Härma kroppspråket på den som intervjuar, petar han/hon sig i näsan gör du det också!
    - Öppna intervjun med att fråga om löneläget.
    - Berätta om makens bajsvanor.

Nenne hade själv också tänkt till och tagit på sig en catsuit under jeansen.

Ser ut som en lysande vecka, detta! Lappis plussar, nenne får nytt jobb, och det är snart JUL!!!

• Liten med Mindre

Oj oj, här är spänningen olidlig märker jag.

Massor med kramar så länge Lappis! *känner mig nästan nenne-hoppsistudsig*

Piggelin - skönt att jobben är säkrade och att lånen kommer att lösa sig. Grattis!

MrsB, hoppas att ni får ordning på Maltes mage.

Tinga - massor med hejarop! Hoppas lill-puffen får igång aptiten!

Här hemma hoppas vi också på att aptiten återvänder. Själv fick jag kräksjukan i mild variant på söndag morgon. Skönt att den var mild, och att maken hunnit hämta sig tillräckligt för att ha hand om lillskruttan. En lilltjej som jag för övrigt tillbringade 7 timmar på akuten med i fredagskväll. Hon hade bara kissat en gång på ett dygn som vi sett, och ville inte dricka. Efter 5 timmar sprutmatning med vätskeersättning kissade hon äntligen, och efter 7 träffade vi en läkare som sa att allt såg ok ut och att vi kunde åka hem. Något sömniga kl 1 på natten...

Men jag hade i alla fall den gladaste bebisen på barnakuten de första 3 timmarna. Om det är nåt att sträva efter...

Nu har hon börjat äta lite mat igen, men istället fått feber och blivit snorig. Suck! Ska det aldrig ta slut så att vi får vara friska?? Och vi har inte ens börjat på dagis än!!!

Nu är maken ivägskickad att påbörja julklappsshopping, och jag ska väl väcka skruttis och börja sanera lägenheten.

(Måste ju få säga att barn är oförskämt pigga mellan kräkningarna, och hon sover beundransvärt gott fast hon knappt ätit på dagarna.)

Nån som vet när man själv kan tänkas pigga på sig nog så att maken smakar gott igen? Pussar känns inte riktigt så gott som vanligt längre.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!