• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

Lappis!!! Ååååh, spänningen är oooooolidlig!!! Diffus värk och inget rött är ju dock mycket plussitivt! Hoppas vi alla överlever tills vi får veta.

• Fru E

Tur man inte har några möten inbokade idag

Jobba?? Ska man göra det med??? Är det inte meningen att vi ska varva ner nu så att vi är lugna och avslappnade nästa vecka :-O

• Fru E

Visst är det testdag idag Lappis??

Eller du inväntar hellre tantens eventuella ankomst kanske.....

• _koko_

EA - Exakt! Man kan ju inte tillbringa de första dagarna med att försöka glömma jobbet... Ehm, för jag har ju inte en bok på över 1000 sidor att läsa in mig på till slutet på januari...

• _koko_

EA - Jag hade också för mig att det var testdag idag?! Men vi kanske blandar ihop ÄP+16 med den 16e, minns inte när du hade ÄP lappis?

• Lapinette

EA - du låter som min make. Jobba? Varför det, det är ju snart jul!

Själv har jag 3 rapporter som ska ut innan jul och jag är så jäkla okoncentrerad. När de väl har gått ut så måste jag ta tag i högarna på mitt skrivbord. Ska ju vara ledig från den 24 dec till den 7 januari.

• Fru E

Klart vi måste varva ner inför den hektiska julen och de sista klapparna
    Jobbet finns alltid kvar konstigt nog

• Lapinette

Jag hade ÄP den 1 december . Lätt datum att komma ihåg men jag räknar ÄP + 16 som imorgon. Min FL-kompis räknar som mig och har testdag på lördag då hon var hos CvL 3 dagar efter mig. Kokisen hade inte du testdag ÄP + 18? Många kliniker har ju det. Kanske jag ska följa den regeln istället?

• Fru E

Koko-hmmmmmmmm ja kanske........mååååånga datum att ha koll på

Lappis-fniss lite jobbar jag allt men skulle kunna göra mer
    Är ledig från den 23:e till den 7 januari men har relativt lugnt nu eftersom vi flyttat vår tidsplan ett halvår

• Lapinette

EA - var inte så säker! Mitt jobb lär inte finnas kvar om jag inte jobbar och säljer. Det såg riktigt kritiskt ut efter sommaren men har nu kommit igång igen. Inte alls med samma fart som i fjol men hyfsat.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!