• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

Lappis
    Rätt omgående skulle jag tro, men troligast är efter nyår som det lät.

EA
    Inte? Finns det inte orangutanger och catsuits i Skaune? Trodde jag var er version på knätofs

muggles/piggis
    hahahha stugmannen! Kan ju vara hur otäckt som helst!

• muggles

Nenne: jag känner igen mig på pricken!!! Det är jag i ett nötskal. Man tycker man har förberett och har koll - och så har man det inte... Men du kommer att hitta mappen nästa gång du letar efter ngt annat. Du har säkert lagt den på ett BRA ställe nämligen...

• Fru E

Fniss maken min är mästare på att förlägga saker överallt och sen springa som en tok och leta efter dem så han kommer för sent

• BrudSommar2006

Lapinette, jag hoppas i alla fall att du hade jäkligt kul i ditt tidigare liv!

Har vi inte varit magsjuka snart allihop här i tråden? Blä, vilket magsjukeår det verkar vara!

Nu ska Iris och jag till bvc så får vi se om det blir några klossar lagda på varandra, jag gissar på inte.

• _koko_

Oooh, piggis, honom kommer jag ihåg från tråden!! Läskig typ!

En av garderoberna i connys rum ska bli "myshörna". Där vi har tänkt ha en dyna på golvet och sen kuddar och mjukisdjur, och eftersom vi har vilda djur-tema i rummet tyckte vi flodhästen passade himla bra. Han har även en haj och en bläckfisk (också från ikea) som sambon hängt upp i taket med fiskelina. Väldigt populära kan jag säga!

nenne - Jag är grymt nöjd med mina mozartkulor som inte alls tog lång tid att göra faktiskt! Köpte "mat och bak-"nougat som jag skar i kvadrater, en liten rulle mandelmassa som jag skar i tunna skivor och rullade runt nougaten, och sen smälte jag choklad i vattenbad och doppade kulorna i. Klart!
    Har sett mycket mer komplicerade recept, men tycker inte att det är värt besväret, de här blir jättegoda!

Spännande att träffa din blivande chef i morgon, då, nenne!

• _koko_

BS - Du skriver så roligt (ang klossarna)!!! Heja Iris som gör som hon vill!

• nennesjuttioåtta

BS
    hihiii, har jag sagt någongång att du skriver så roligt?

• nennesjuttioåtta

koko
    aha, jag brukar ha en rostad hasselnöt i mitten, och sprit och grön färg i mandelmassan (helt jävla onödigt, vem fan ser det??). Där kan man ju kapa 4 timmar.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!