• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

Fan, den där nya vita färgen var verkligen inte snygg. Skit samma, nu måste jag sova! på er och - KNIIIIIIIIP!

• Lapinette

Ok, avvaktar och ser men den här veckan är helt galet social. Kommer tanten lär jag knappast vara upplagd men det kanske är lika bra så jag inte sitter hemma och gråter.

• Lapinette

Jag trodde deras koncept, Anders Jöns, funkade bra med god italiensk inspirerad mat och vin.

Trist med färgen nenne!

• Izzie

Tittar bara in en snabbis och ser iaf att tanten inte kommit till lappis! Tjohoo!!! Nu får hon f-n hålla sig borta...

Hej Tingeling! Vad kul att du tittar in! Antar att du testat alla tips men... Jag har pratat en del med en tvillingmamma på öppna förskolan och ställt lite frågor om matningen (bara för att jag är en nyfiken typ). Hon använder babysitter med sån där båge. När tvillingarna äter välling/ersättning så sätter hon dem jämte varandra och lägger upp flaskan på bågen. (Testade med Matilda och det funkade faktiskt. Det hände förstås att flaskan åkte ner någon gång, men på det stora hela gick det toppen). Hon (tvillinmamman) satte sig emellan babysittrarna och höll i flaskorna i början, sen klarade de sig själva. När de började äta smakportioner satte hon dem i varsin stol alt babysitters, och gav varannan sked. Funkade super sa hon. Du har förmodligen redan testat en massa olika tekniker, men jag ville bara skriva om detta ifall om att. Det lät lite kämpigt att du ägnar så stor del av din dag till matningarna... Och när det gäller flödet rekommenderar jag Mam ultivent-flaskorna. Förkortade Matildas ättid till hälften när jag började med dem. (De tar ju bort luften oxå)
    Kram på dig iaf!

Grattis Nenne till intervjun! Vad kul!!! Måste kolla in ditt söta lilla hus imorgon i galleriet.

Nähä, nu är det dags för sängen. Matildas nattsömn är allt annat än bra just nu, så det gäller att sova när man kan.

Kom förresten precis hem från Peter Jöbacks julkonsert(blev bjuden av jobbet). Kan inte påstå att han är "my cup of tea" i vanliga fall, men jäklar vad bra hans julshow var! Superduktig och proffsig. Att jag satt på andra raden och 5-6 m ifrån honom gjorde inte saken sämre
    Rekommenderas!

Natti natti

• Oms

Kan ngn inboxa mig länken till det nya galleriet? nu blir jag ju nyfiken på alla nya bilder!

Nenne - tisdag? jag har 2 olika möten och det sista slutar ca 12 på den delen av drottninggatan som ligger vid rådmansgatan ungefär - ska vi hooka upp för en fika innan eller hade du tänkt dig en längre lunch för då får jag hoppa.

Lappis - håller tummar o tår som vanligt!

är bara inne en snabbis - har filat på min CV inför dejten m min coach imorn - spännande!

• _koko_

nenne - Jag vill luncha!! När är du här? Jag föreslår 11.30 på 113.50, ett kafé som ligger precis vid t-baneuppgången (mitt emot handelshögskolan). Oms - du kan väl komma dit när du är klar om du vill?

Hur låter det? Kul att du ska på intervju förresten, bra jobbat!

lappis - Säger inget mer just nu.

Nu ska jag kolla nennes hus!

• Fru E

God Morgon!

Tinga-va kämpigt du/ni verkar ha det med matning mm men hoppas att det går över snart. Izzies tips med babysittern lät bra =)
    Har inboxat dig om träffen, har en vecka på mig nu att kliva ur min roll som smygläsare och "våga" träffa er

Nenne- *muttrar* vill också ha en gran i år men vi kommer att åka hem redan den 23:e och sen inte komma ner förrän framåt den 4 januari så är knappt lönt att ha gran även om jag VILL

Lappis-håller alla mina tummar och tår för att tanten/kärringen inte kommer!!!!!

Ego:
    Fick error på ÄL-stickan imorse och det var den sista som jag har hemma.......är på dag 13 idag och kan inte bestämma mig om jag ska testa med stickor, dvs köpa nytt paket, eller helt enkelt avvakta blodproverna som kommer att visa om ÄL varit eller inte. Samtidigt är det "skönt" att veta att ÄL varit denna månaden med stickorna men kommer att nojja som tusan om de inte ger utslag SÅ pest elller kolera??????

• Lapinette

113 50 ... mitt gamla tillhåll då jag jobbade i krokarna. Deras pastasallad mmm.... Tyvärr tror jag inte att jag kommer att hinna, ingen bra kommunikation från Karlaplan dit över.

• _koko_

Lappis - Jag har bott i krokarna. Väldigt trist nuförtiden när jag inte kan äta pastan, men det är gott ändå.

Nenne - Vilken IDYLL!!!

Vi köpte fö gran i fredags - slog till på bauhaus superbilliga kungsgran - och den är HUR FIN SOM HELST! Tror vi hade tur, många såg väldigt sneda och ojämna ut, men den här är spikrak och jämn i grenverket.
    Conny hjälpte till att klä den igår, vilket resulterade i att vi fick hänga om vissa kulor och en del glitter några gånger.

• muggles

Lappis: inget drippelidropp? Men menskänningar - hmmmm, låter bekant... Du är gravid så det så.

Nenne: trist med färgen.

Jag ska ha årets sista kurs idag och imorgon, jag är hur oladdad som helst. Efter denna vecka är jag ledig i typ 17 dagar!!!

Maken kom hem sent igår (när jag redan sov) och inatt vaknade jag av att jag hörde att han spydde! Shit shit shit. Tänkte "VINTERKRÄKSJUKAN" och tankarna flög runt i skallen på mig. Typ "måste ringa mamma så hon kan ta hand om Moa om maken är för dålig för att orka, shit jag har kurs - tänk om jag smittar alla?" Men han spydde bara en gång så förmodligen är det ngt han ätit. Annars hade jag ju inte vågat gå till jobbet pga smittorisk.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!