• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

Lappis: hoppas att det inte drippelidroppar!

Nenne: kör hårt med glöggen!

Izzie: nej inte om du menar Piggelin (men det gick som väntat bra för henne också). Det är Miss X jag syftar på. Tyvärr var både jag och Miss X så off (jag pga julfest och hon pga jobbig vecka) så det blev ingen Pol Roger - den sparar vi till ett tillfälle när vi känner för det, synd att slösa bort den...

Idag vaknade jag kl 09!!!! När jag kom in till Moa var hon vaken så har ingen aning när hon vaknade. Hela dagen är upp och ner... Hon var dock vaken en stund i natt vid 4-tiden (och jag med såklart) och då brukar hon sova ikapp på morgonen men inte såhär länge! Skönt med sovmorgon - jag är helt utvilad!!! Igår var jag ju så trött så jag släckte lampan kl 22 så jag har fått en superbra natt trots lite vakenhet i mitten.

GLAD LUCIA på er!

• start september

Glad lucia till alla!

Här kämpar vi på med förkylning, mat och sömn. Den tidigare goda matlusten svek när vi började öka portionerna lite och nu är det mest frukt och amning som går ner igen. Nya tag när förkylningen är borta. Inte har jag kommit längre med att styra oupp sömnen heller, vi samsover just nu vilket de flesta nätter är perfekt (tjejen sover, ammar ibland vilket jag knappt märker och jag får sova länge på mornarna). Sover hon lite oroligare kan ju såklart inte jag sova heller. Men så slås jag av att det vore bra med läggning i egen säng igen och så gör vi några misslyckade försök. Men jag ska nog ta mig samman i januari. På detta sätt slipper man ju iallafall släpa med resesängen i jul...

Håller såklart tummarna stenhårt för Lapinette, hoppas du har det bra trots din datorlöshet.

• Izzie

Glad Lucia på er allihop!

Har precis kommit hem från en släktmiddag (julbord). Känns som jag aldrig kommer behöva äta mer...

Muggles - Ja, det var Piggis jag tänkte på, men Miss X omtalas ju både lite nu och då här i tråden med, så det var ju skönt att hon oxå klarade sig! Tycker absolut ni gjorde rätt i som sparade Pol Rogern... Den ska man ju inte sörpla i sig bara sådär, utan verkligen njuta!
    Grattis till en skön natts sömn förresten!

Nenne plutt och Lappisen - Håller tummarna för er båda! Nenne - släng dig över glöggen det första du gör (glöm inte att försäkra dig om att det är vinglögg), så kan du koppla av sen

September - Jasså, det är den klassiska "ett steg fram, två tillbaka" som gäller... Ja vi har väl alla varit där. Aptrist, men det är bara att ta nya tag. Tänker så själv om M's nattsömn. Har ju funkat tidigare, men nu är vi uppe flera gånger varje natt igen. Supertröttsamt!

• Tinga

Long time no see! Här har det varit fullt upp de senaste veckorna, men nu fick jag äntligen lite tid över. Maken jobbar heltid sen tre veckor tillbaka, så nu är jag själv med Piff & Puff om dagarna. Det är förstås full fart mest hela tiden, men funkar ändå OK. Sen har både snälla farmor och snälla mormor varit här vid några tillfällen, så att jag fått lite hjälp. Det är, som jag tidigare berättat, matningarna som är det stora problemet. Eftersom de tar lång tid blir det inte så mycket tid över till annat. Dessutom får jag dåligt samvete för den som jag inte matar, eftersom den stackaren får roa sig själv när brorsan äter.

Själv har jag precis åkt på en förkylning och jag hoppas innerligt att Piff & Puff klarar sig. *peppar, peppar* Har däckat i soffan nu, efter att både Piff och Puff varit ovanligt gnälliga ikväll. I vanliga fall brukar det bara vara att lägga dem i sängen, efter kvällsvällingen, och sen brukar de sova fram tills 6-7-tiden på morgonen, så på sömnfronten har vi det verkligen väl förspänt. Det är jag otroligt tacksam för, för jag vet hur illa det gick i somras när det inte blev särskilt mycket sömn.

Trots min seghet idag lyckades vi ta oss iväg och fixa några julklappar på eftermiddagen. Nu har jag faktiskt bara en kvar att handla - jätteskönt! Om någon vill ge bort ett spel i julklapp kan jag tipsa om Blokus. Maken och jag spelar en del spel tillsammans, och det är vår nya favorit. Beskrivs nog bäst som en slags blandning mellan schack och kinaschack, med en hel del strategiinslag.

Som ni säkert förstår ligger jag 100-tals sidor back och jag orkar inte ta igen dem, men ska försöka hålla mig lite bättre ajour framöver. Även om jag inte varit synlig här på ett tag har jag varit med er i tanken.

Lappis - jag har förstått att du är i slutfasen av din sista ivf nu, och jag håller tummarna det hårdaste jag kan för att det ska gå vägen den här gången.

Muggles - du tipsade för evigheter sen om att ge barnen små bitar av mackor att plocka med själva, och det ska jag testa så fort det bara går, men motoriskt är de inte mer än ca 4 månader gamla, så det är lite tidigt än. Fast Puff är en riktig tuffing - han står redan hur stadigt som helst; det räcker att hålla honom i händerna eller stötta honom lätt i midjan. Piff är däremot mer för "finlir" och verkar ha gångjärn i knäna.

Nenne - hur trivs ni i huset? Förstod att ni hade en tapetdiskussion just nu. Själva var vi inblandade i en budgivning häromveckan, men vek oss.

Lucia-kram till er allihop!

• Tinga

Just det - jag skulle ju skriva om Skåne-träffen också! Som jag messade Mrs B om är mitt förslag att vi ses hemma hos mig den 29:e, för jag känner inte för att ta ut Piff & Puff på något café nu i förkylnings- och RS-tider. Mitt förslag är att vi träffas hos mig vid 11-tiden, så bjuder jag på någon matig fika då. Ni som kommer kan ju tala om det, så inboxar jag adress till er.

Piggelin skickade förresten en länk till det nya galleriet (tack, Piggelin! ) och jag tänkte att jag skulle skicka ett nytt bidrag, för det har hänt en hel del med Piff & Puff sen galleribilderna togs.

• Lapinette

Hej pa er!

Skrev ett langt men onodigt inlagg som mest handlade om vart julfirande och den underbara present min make gav mig. Men jag antar att ni ar mer intresserade av mitt droppelidroppande som inte kommit an. Har i ovrigt inga som helst symptom sa jag tror det blir BOM men sa lange tanten lyser med sin franvaro finns det hopp.

Ska nu till Skansen och julmarknaden.

Hejda!

• viktualia

Lappis - jag vågar hoppas åt dig!!!!

Själv är jag i hemstaden och var social igår kväll. Ska skutta över till min gamla trötta mormor om nån timme.

Tinga - skoj att se dig här och himmelens vad intensivt det låter att hålla ordning på två lirare samtidigt!! heja dig!!!

• muggles

Tinga: kul att du har tid att vara här lite igen - jag har saknat dig!!! Tycker inte du ska ha dåligt samvete att brorsan får klara sig själv när du matar den ene - det får väl alla barn som har syskon lära sig? Dina barn lite tidigare än andra bara...

Lappis: jag påminner att du skulle vara positiv! (Jag tänker vara äckligt positiv denna gång tills motsatsen bevisats - vad har vi att förlora?!). Inget drippelidropp - bra! Vad fick du för underbar present? *nyfiken*

Sept: jag håller med Izzie - det är ibland ngt steg tillbaka men det hämtar sig oftast. Men jag tycker inte det finns ngn anledning att vänta med att ta tag i sömnen (om du inte är nöjd som läget är alltså). Jag har ett skrämselexempel i min granne som redan i våras började prata om att hon måste ta tag i sin sons sömn (han är lika gammal som Moa) för han låg och ammade hela nätterna på henne och varken hon el han fick sova speciellt bra. Han sover lika dåligt nu... det har alltså inte ordnat sig av sig själv...

Jag har kämpat i 1h med att få Moa att somna nu på dagen. Jag fattar inte vad det är men hon har kommit in i en period när hon har svårt att komma till ro. Förr tog det 10 min att få henne att somna, nu oftast 30 och idag som sagt 1h. Suck. Hon somnade inte förrän 13.20 och så sover hon ju 1,5h så det blir svårt att hinna göra ngt på eftm när hon strular så här. Men jag ger mig fan inte, sova ska hon. Hade vi inte haft så bra ordning på henne sedan tidigare hade jag säkert gett upp. Jaja det går väl över, det som allt annat!

Vi skulle varit på glöggkalas kl 14 men vi får väl komma "fashionably late"

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!