• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Apropå något helt annat ska på en fest i janauri som har 60-tal som tema. Vi var ju inte ens födda då så jäkla vad svårt att veta vad man ska ha på sig. Igår när vi var på middag hos min mamma diskuterade vi detta och grävde fram gamla modemagasin (Burda) från slutet av 60-talet då hon jobbade på ateljé och sydde kläder. Ibland är det suveränt att ha en mamma som sparar på ALLT! Själv är jag av typen "släng skiten"!

• kängu

Vilket fint armband du fick Lappis! Och tanten har inte kommit! Nu håller hon sig borta minst ett år framöver, jag känner det på mig!!!!

Jag har precis bokat in ett ultraljud på onsdag. En liten "julklapp" till mig och maken, plus att vi får en chans att se att allt är OK innan vi berättar för hela tjocka släkten på julafton!

Tycker "Pappa-bok" är en bra present till din man Lappis.

Nenne: Grattis till intervjun!

MrsB: Jobbigt med Malte... hoppas det löser sig snart!

• Mrs  B

kängu
    Ja, jag hoppas också att det ska lösa sig snart.

Lappis
    Min man fick den boken när jag skulle berätta att Max låg i magen.

• BrudSommar2006

Lapinette, hoppas så att det blir tillfälle till bok, gissar att du kanske får hitta den på nätet i så fall för att få en på engelska.

På NK verkar visst det mesta finnas, jag har inte varit där på flera år och i år blir det inte heller av. Får vara glad om jag kan hitta det sista jag behöver i julklappsväg i Solna centrum på väg hem från jobbet för det är nog så långt jag kommer.

• nennesjuttioåtta

koko och Oms (och fler som känner att de kan och hinner)
    Vore kul! 11.30 passar jättebra för mig! *hoppistudsar*

• nennesjuttioåtta

Lappis
    när ska du ge julklappen? För en "Du ska bli pappa"-bok kan han ju få redan den här veckan.

• fru AM

LAppis: Jag tvivlar INTE på att du är gravid - men jag tror ju inte riktigt att du skulle kunna hålla tyst om det inför din man ... ända till julafton!

• _koko_

nenne - KUL, ses i morrn!

lappis - Fantastiskt fina smycken. Får mig att tänka på min fina ring som jag fick av farmor (hennes mors vigselring), som tyvärr försvann på heathrow för några år sedan tillsammans med en guldklocka som jag fått av min mamma... Den ringen var omgjord och nästan precis likadan som ringarna i "din" serie, med två stenar. Åh, vad jag saknar den. Får jag råd någon gång ska jag nog göra en sån ring (farmor vet inte att den är borta)... Fast som du skrev passar den inte tillsammans med någon annan ring, så det blir nog inte som förlovnings- eller vigselring.

cicci - Märker att du fortfarande inte har ro, men är på väg dit iaf. KRAM!

Kängu - Helt rätt att göra vul nu så allt känns lugnt och bra inför "avslöjandet".

• Fru E

Jahapp ett möte avklarat som drog ut en timme extra så får äta lunchen under nästa möte men det går.....

Tror det blir ett paket stickor till, åt ju Pergotime denna månaden så borde få utslag någon gång mellan imorgon och torsdag om den verkat som den skulle.

Lappis-fina smycken klart din man lägger pengar på det nu när kanske får en julklapp

I år har vi kommit överens om att endast köpa ett litet paket till varandra då vi nyss köpte nya högtalare (bara 4st och en receiver och förstärkare för det MÅSTE man ju ha tycker mannen ) och en ny dyr kaffebryggare.

*springer ner till entreplan för nästa möte och lunch*

• nennesjuttioåtta

Izzie
    Jo, det ser überpluttigt ut från framsidan. Det är 118 kvm, + källare, så det är varken för stort för oss två eller för litet om vi skulle råka bli fler...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!