Inlägg från: Fru FruLLan |Visa alla inlägg
  • Fru FruLLan

    Lös biljett till barnkarusellen!

    hejsan favvo tjejerna

    GRATTIS på födelsedagen till mindre och Malte!!!! 1 år redan vad fort tiden går! Och vad skönt att höra att Malte verkar må litebättre! Hoppas att mjölkfri diet löser alla problem.

    Träffade en från gamla mamma gruppen idag vars dotter lever på en diet av ris, potatis, fisk och kyckling och INGET mer! Stackars tjej. Men hon tuggade i sig det torra riset och fisken och var så glad....
    Hon håller också på att undersökas för vad det är som orsakat hennes månadslånga diareer. Jobbigt att det verkar vara så valigt med magproblem.

    Välkommen hem Lappis och vad härligt att ni verkar ha haft en skön semester trots en envis blödning. Hade du ont också elelr var det "bara" en blödning? Hoppas du får svar från CvL.

    Mugglan: vad duktig Moa verkar vara på så mycket! Kul! Borren är en hejare på att gå upp för trappor men ner går det inte lika bra.

    Zozo: kul att se dig, det var ett tag sedan! Jobbigt att lill tjejen börjat sova sämre Hoppas det går över igen snart.

    Vi är på bättreingsvägen här hemma från vår super förkylning. Jag hade kroniskt ont i huvudet i över 2 veckor. En super värk som bara lindrades något av alvedon, den släppte aldrig. Skitjobbigt. MEN nu har den äntligen släppt HURRA!!!!! Även hostan och resten av allt är på bättreingsvägen. Snorigt som attan förståss... men men bättre är ju kanon bra!!!!!

    Mindre: Vilket underbart härligt inlägg!!!!! Blöev glad bara av att läsa det: Det låter som ni haft en kanon jul och nyår. Vad härligt!

    Som svar på din fråga. Hmmm cravings. Har udnerperioder varit väldigt sugen på bullar och kakor vilket jag normalt nästan aldrig äter. Apelsiner har jag ätit i nästan sjukliga mängder hela hösten/vintern. men de är ju såååå goda så här års.
    Annars har jag nu sen ett par veckor varit sugen på glass men det var jag också med borren under en period.

    Jag kan faktiskt igentligen inte se några stora skillnader i cravings från borren. jag tror jag hade samma då. Vet att jag var jätte supen på choklad när jag väntade honom. Vilket ju ska vara en tjej craving.

    Så jag kan inte dra några slutsatser av cravingsen tyvvär. Hopas ju så sjukligt mycket på att det är en tjej.
    känns otroligt politiskt okorrekt att skiva....
    men så är det.

    och jag tror nästan att det är en tjej. med booren var jag ju 100% säker på att det var en kille. Så säker är jag absolut inte nu.
    Såååå spännnnnandne......

    Annars kom ju magen skit tidigt. Tyckte att den började växa snabbt redan vid BIM. bara efter 1 månad var den tydligt synlig. helt knäppt. Nu är den jätte stor men har stannat av lite tror jag.

    JAg kan också KÄNNA bebisen nu

    Såååååå tidigt!!! redan i vecka 15-16! helt underbart!!!! Kanske snart ska fatta att jag är gravid

    Oj hoppsan. Nu ska jag bortsa tänderan på en liuten kille.

    Förlåt att det blev så mycket ego i mitt inlägg.
    kram

  • Fru FruLLan

    hejsan tjejer
    Kokos Blödning! Låter inte bra. fast du verkar lugn ocg sansad så då ska ju inte jag skrämma upp dig genom att oroa MIG...
    Hoppas verkligen du får tid för VUL nu. Skumt, känns sent för en nidis eller? Håller tummarna.

    Hmmm kan det vara så att ni sexat vilt? man har ju ömtåligare slemhinnor och kanske dte är därför det är rosa. Hoppas det är så att kokosmusen fått sig en rejäl omgång
    kanske nu övat rullning
    som det ju var sånt prat om för ett tag sedan

    kängu: Du väntar vel ditt första barn va? Allt är lite senare då. Man får både mage tidigare (oftast) och känner bebisen tidigare andra gången. Men det kommer ska du se.

    Mugglan: åhhhhh inskolning
    Är såååååå avundsjuk!!!
    Vill OCKSÅ ha dagisplats! NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU.

    Funderar helt ärligt på att sluta betala skatt eller göra nåt annat slags uppror.
    HUR i helvete kan det vara så jäääävla svårt att planera och fixa dagisplatser åt folk??????
    Hallåååååå Klåpare!

    När vi låg på BB så berättade personalen att de hade haft över 190%´s beläggning sen april (borren är ju född i september). Detta känns ju som ett ganska tydligt tecken på att det föds rätt många barn just då....
    ALLTSÅ borde ju till och med lite kommunaltanter kunna räkna ut att det om ca gurka ett och ett halvt år kommer komma ett lass ungar som kommer behöva dagisplats.
    MEN
    NEEEEEEEEJ:
    När maken under ett av våra otaliga samtal till ansvariga frågade just detta blev svaret att deras indikationer var att det skulle komma FÄRRE barn och behövas FÄRRE platser??????

    hallå??????
    samkörning av system eller???????

    är så satans arg på hela skiten. Vi har tjatat som sjutton, men vi är ju inte ensamma om att desperat behöva dagisplats.... så utan resultat hittills.

    OCH tillråga på allt så pratade jag med min chef igår. Hade fått meddelande från honom att han och en annan ville käka lunch med mig nu på ons för att planera nytt uppdrag till mig.
    Så jkag ringde honom igår och frågade NÄR vi skulle ses.
    han lät som ett frågetecken och sa 9. Han räknade sonika med att jag från i morgon ska jobba heltid igen. Och tydligenb har jag uppdrag som jag ska ut på direkt.

    MEN problemet är just att vi inte har dagisplats och maken inte kan vara pappaledig för sitt jobb just nu.

    Kul sits

    NOOOOOT!!!!

    så jag vete sjutton hur vi ska göra nu. det känns helt fruktansvärt att börja jobba nu. Är så deppig. Vill visst börja jobba MEN först efter att ha fått skola in borren i lugn och ro på dagis. Nu känns det som om allt kommer bli kaos och vi komemr kasta in honom på nåt dagis uner stress.

    Min chef är ju även rätt "tjurig" så han komemr nog bli galen om jag inte kan jobba heltid from NU!

    men jag VILL vara med om inskolningen. Är inte beredd att lämna borren vind för våg nu. För lösningen på problemet är ju att vi får lov att ta hit våra föräldrar som hjälp att passa borren när vi jobbar. MEN eftersom inga av dom bor i stockholm så måste dom ju bo HÄR. och det står jag inte ut med!!!! jo kanske mina föräldrar

    Faaaaaaaaaaaaaaan vilken jäääävla sits.

    är så deppig

    Förlåt mitt låååånga ego inlägg.


    Håller tummarna kokos!

  • Fru FruLLan

    hej igen
    tack för medlidande, känns verkligen som en skitsits.

    Just det det har jag ju glömt att säga.

    VICKAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    FAAAAn vad kul att höra att ni ÄNTLIGEN kör planerat skarpt! Jätte roligt verkligen blir super glad för er skull. Hoppas det gick vägen nu och att du kommer bli glad om det blir pluss. Att din make skulle bli glad betvivlar jag inte alls

    Kör hårt.

    EA/MJ: jag tycker definitivt att ni ska köra precis innan "sex-förbudet" träder i kraft och sen så fort ni kommer hem igen. Även fast ÄL test skulle säga att ägget lossnar på tex dag 12 så kan ju ägget lika gärna lossna på dag 13-1 så att det är då du kan bli befruktad. Det är ju det farliga med ÄL tester att de kan gvisa falskt. Så kör hårt innan (spermier kan ju teoretiskt leva upp till 4 dar i musen). Sen kör så det ryker när ni får och flera dagar efter ÄL: Känns som många får till det även efter böjar.

    Hmmm
    var det bara jag som inte uppfattade att liten skulle börja jaga pluss igen , jag tolkade det bara som att hon äntligen hittat lite lust att sexa över huvud taget.
    me kul om jag har fel så att det är en ännu mindre i görningen.

    klart även kul om det bara är lust med i bilden....

    Vickan igen. Håller med zozo. septemberbarn är SUPER barn

    partisk????
    jag

    sitter fortfarande och funderar på vad det är nenne ska jobbamed. ... försöker få in ficklampor, orgasmkakor, raggsockor, cykel och vibrator i arbetsbeskrivningen men det blir lite konstiga jobb....

  • Fru FruLLan

    Hejsan tjejer
    kokos: hörde ditt meddelande! tack! ring gärna senare är i stallet halv sex till halv åtta bara. Faaaaaaaaaaaaaaaaaaan vad skönt att det gick bra och att allt såg bra ut. Allt kommer fortsätta gå bra nu det känner jag! Skönt att ha ett positivt VUL i bagaget när ni ska åka. Ni blir det en lugn och skön toppen semester!

    lappis: vad sjukt med dina skumma blödningar. vad sjutton kan det vara. Skulle verkligen vilja ha besked opm jag var du! Hoppas du får det! och hoppas det slutar blöda.

    Tyvvär tillhör jag också en av dom som känner någon som haft en bebis som dött precis innan BF. Gamla bästisens brorsa förlorade sin son bara dagarna innan han var planerad. Dom tyckte dock att de fick bra hjälp och omhändertagarnde på sjukhuset. Idag har de även två pigga och glada tvillingpojkar lika gamla som borren. men ursa vilken hemsk historia det var. Minns när kompisen skulle på begravoningen...

    BS: urs vad skönt att det gick så bra med Iris, lät som ett läskigt fall! Lilla gumman!

    Jag tror på AMs teori om att ha barnet i knät när man klär på. har alltid funkat med borren. Även fast han nu utvecklat en lek där han springer och gömmer sig när man ska klä på honom Jätte kul tycker han, mindre tyckler vi när vi har bråttom.

    vill också bruncha!

    har även upplevt det mugglan beskriver om hemnet, så satans segt!

    Annars kämpar vi på med vår evighetsförkylning. Gfattar inte att den inte kan gå över. Nu är det mest jag som är sjuk. Borren och maken är som tur är bättre. Men för mig går det upp och ner.

    Jobbade igår och fick ett uppdrag som jag skulle börjat på 100% på måndag. Hmmmm utan dagisplats kändes det inte kul.
    MEN
    chefen trixade lite så jag fick byta uppdrag med en kollega som skulle också kommer tillbaka från mammaledighet nu. hennes uppdrag börjar inte förräns om 2-32 veckor så det är ju en stor hjälp för oss. det första uppdraget verkade dock lite roligare... men det innebar även att ta över som huvud projekt ledare vid midsommar... och då ska ju jag föda barn så det blev ett bra byte för alla. Förstår ju att chefen inte vill ha in mig som inte kommer kunna ta den tunga biten sen.
    Nåja, det kommer nog bli bra.

    det positiviaset i det hela var att jag tyckte det var KUL att vara på jobbet. helt plötslight kände jag mig skitsugen på att jobba och prestera igen. Har ju inet alls känt nån lä'ngtan elelr behov av det uner hela tiden hemma. men nu kom det . Så skönt och så kul.

    Så nu ska jag bara få tag på dagispålats så jag kan börja jobba...

    Cicci: jag tror inte att någon kommer att bli förvånad på ditt jobb i morgon när du beättar. Visst du harpytte mage men de har ju till och med frågat. Så dom anar nog. Allt komemr alltså flyta skitbra och gå kanon. ta det lugnt bara.

  • Fru FruLLan

    hejsan tjejer
    Guuuuuuuuuuuuuuud vad ni skriver! Ägnade helgen åt att läsa ikapp men hann tyvväör inte kommentera. Hur kan det vara så att det ALLTID kommer nåt emellan????
    Nåja efter jag läste ikapp så sprutade inläggen in likaså idag.... så nu är jag efter igen

    Uppfattade dock att lappis haft missfall.
    FAAAAAAAAAAAAN
    blev otroligt ledsen över att det inte stannade kvar. MEN som flera skrev. Nu har det ju äntligen fungerat en gång så då kan det ju fungera igen, du kan ju bli gravid. och dessutom så äör det ju så att det kan vara lättare att bli gravid efter ett MF. Så nu håller vi alla tummar.
    Vill skicka en stoooor kram iallafall!!!!

    Såg att frejan var tillbaka KUL!

    Trist att mensen kom liten!

    När BIMAr vickan?

    Kul att viren är frisk och grattis igen till att du "outat" dig cicci! Nu ska du svälla ordentligt

    vad härligt det är att läsa om hur bra moa är på att prata. verkar vara en framåt liten tjej. Borren "babblae´r" precis HELA tiden. Låter såååå himla kul. Men det är inte så himla många ord. ett gäng som används flitigt. men han fattar verkligen allt. längtar tills han pratar ännu mer.

    Oj då. Nu måste jag springa.
    har haft en sjukt konstig värk och ont i snart en vecka så nu måste jag åka till akuten. Känns som om det gått illa med bebisen
    jag är ju inte en sån som oroar mig, så jag har ju bitit ihop och försökt ta det lugnt. maken har velat åka in hela helgen. Men nu känner jag att det är dags att åka in, har ont som sjutton. Tror ändå innerst inne att det är bra med bebisen.
    Eller är det bara som jag hoppas????

    Puss på er alla tjejer

  • Fru FruLLan

    Hejsan tjejer
    jag har inte hunnit in idag och har alltså inte läst ett jota. Tänkte bara rapportera hur det gick igår (hoppas vel att nån är intresserad )

    Jag hade ju egentligen inte känt mig orolig för värken som periodvis var ganska så illa. Jag har ju rätt hög smärttröskel så...
    Nåja, men maken ville åka in i helgen redan och när han fick höra att barnmorskan tyckte att vi skulle åka in om det hela fortsatte, vilket det gjorde, så var det ju bara att åka.

    det hela resulterade i 4.5 timmars väntan på gyn akuten innan jag fick träffa läkaren i.. ja så där 5 minuter, kanske 10.

    Nåja det kändes som en himla bra läkare iallafall.
    Frågade en massa och gjorde först en gyn undersökning och sen kontrollerades bebisen och hela tjottagrejen runt omkring noggrannt med UL. Resultatet blev INGET!!!!!

    nej just det. Man kunde inte hitta orsaken till det onda. det gjorde ont som fan när hon undersökte så ont fattade hon att jag hade, men varför, ja det kunde hon inte säga. En teori var att jag ju varit förkyld och haft infgektion i en månad nu och att det hade satt sig på livmodern. Infektionstesterna gav så klart utslag. Annars kunde hon inte säga nåt. men sånt kunde tydligen hända.

    ha ha ha
    Min livmoder har fått influensa
    ha ha ha

    Nåja. bebisen såg iallfall ut att ha det toppen, moderkakan satt fast och låg rätt osv.
    förresten var bebisen så SJUUUUUKT SÖT!!!!!!!
    det uppvägde 4,5 timmar i väntrummet... nästan.

    Nåja, prover är tagna och idag har jag även varit och lämnat urinprov igen. Så vi får vel se. Annars är det vel bara att köra på och stå ut gissar jag.

    jag har också kommit på att bebisen är en kille ... .... BM hade en skrocklista på väggen med skrock över vilket kön det blir och då blev det en kille.
    Undrar varför jag tog sån fasta på det????

    Nåja.

    Kan även rapportera att efter en miljon samtal till kommunen har borren nu fått dagisplats!!!!! HURRA!!!!!!!!!

    Självklart är det inte ett av dom dagis som vi valt, men det får ju ingen på söder. Men inte heller så var det ett dagis som kändes så där jätte bra. Okej men inte bra.
    Men han komemr kunna skolas in i januari sa tanten och det är ju en gudagåva. det är få som får till det. Så vi får vara glada som sjutton. det var nästan ingen på öppna förskolan i måndags om fått dagisplats och inskolning i januari vågade ingen drömma om.

    Nåja, han får gå i 5 månader sen åker vi ju bort 2 månader över sommarn och sen skolar vi in honom på det dagis vi vill ha i augusti. det blir bra.

    Näe nu ska jag försöka läsa ikapp lite sen ska jag sova för i morgon ska jag på intervju för mitt uppdrag.

    Puss

  • Fru FruLLan

    Hejsan tjejer
    kan börja med att meddela att man inte är så där jätte super het på uppdrags marknaden när man är gravid
    diskriminering av gravida, javisst finns det!
    nåja, vi får se hur det går. Sitter och väntar på samtal nu... rörig är det iallfall och jag orkar inte ens gå in på det. verkar dock vara skitkul men kan som sagt falla på graviditeten och att jag ju får flygförbud om några månader.
    Suck.

    Såg att Malte fått sin diagnos. HURRA faaaan vad skönt. Hoppas nu att det stabiliserar sig när den nya kosten sätter in. det brukar ju ta ett tag men resultatet brukar ju komma snabbt när väl vändningen kommer. Skönt att det var så pass "enkelt" som mjölkprotein allergio. Jag menar så att det inte var nån knäpp tarmsjukdom eller nåt obotligt elände.

    lappis: vilken hiiiimla skum mens/cykel du verkar ha!!!! vad händer????

    nenne: att börja nytt jobb är ju alltid lite trist. man viull ju gärna vara självgående direkt men är oftast inte det tyvvär. Men snart så...

    Tråkigt att det har skett tantbesök
    rekommenderar helt klart Cb ÄL test och även deras grav test.

    Cicci: tack för att du rapporterade i tråden åt mig gummn! Puss Och det finns nog fler skäl till att de ska vara jäkligt glada över att ha dig på ditt jobb! Smidigt munläder är bara en grej.
    Läste även att victor inte äter på dagis. vad jobbigt. Mest för att man ju behöver mat för att orka med. Hoppas han börjar äta snart!

    Sweetan: hoppas det gick bra att berätta för chefen. jag tycker att hon får massa tid på sig om du stannar till April. Hon har verkligen inte ett skit att gnälla om. Särskilt som du ju inte vet om du kommer ha jobb där efetr september. Näe hon ska gratta och lyckönska dig hon har faaan ingen anledning till nåt annat! April är ju skitlångt fram!
    Hoppas de gick bra
    superkraaaaaaaaaaaamar

    vad söta ni är som funderar på varför jag kan ha ont TACK. Har fortfarande ingen aning. men det känns lite bättre för tillfället. Är mest förvånad att det går så upp och ner. Ska ta och lägga mig i soffan och vila medan borren sovger så känns det nog ännu bättre pusssss

    Just det.
    Jo sweetan. Min enorma skräck för tjejer( som ju egentligen är en skräck för framtida tonårstjejer) ha ju förbytts i en besatthet i att få en tjej.
    Knäpp i hela huvudet??? japp det är jag nog.
    Men så är det. Nu är jag helt besatt av att få en dotter.
    suck.
    vilken knäpp person.

  • Fru FruLLan

    hej tjejer

    GRATTIS SWEET!!!! faaan vad skönt att det gick så pass bra med chefen. Härligt. Förstår att semestern inte är optimal ur jobbsynpunkt men den kommer nog vara skön för dig. Fyyy vad kul, och grattis till jobbet igen.
    Du skrev nåt häromdan om att det nästan var värt att byta jobb bara för att få en kortare resväg... och det skulle jag säga att det nog verkligen är. Det är asvärdelöst att pendla. Hatar det. sååå mycket tid som försvinner till ingenting. Så fy vad underbart att jobbet verkar perfekt OCh ligger nära. kanon.

    Angående jobb så fick jag uppdraget kul! Även fast det tyvvär innebär en hel del pendling... men men det blir bara fyra månader så... det ska bli kul.

    tyvvär så verkar det dock strula med dagiset
    skulle ju få skola in nu i januari MEN när jag pratade med dom idag så var det först den 29:e som vi skulle få börja inskolningen. det raserar en jäääkla massa ska jag säga. Ska ringa och bråka i morgon igen.
    Sååå trött på att bråka.

    BS: förstår att det är hemskt jobbigt med iris humör. Fyyy. Men jag tycker det verkar som om de andra tjejerna är inne på bra grejer som trötthet, blocdsockersvängningar osv. kanske kan gå att komma till rätta iallafall lite emd ganska enkelt. och precis som mugglan så ger vi borren alltid nåt att pillra med på skötbordet. och får han inte det så tar han nåt själv då går allt utan problem. precis som mugglan skriver så är ju avledning en super grej i mååånga fall.

    Sen kanske ni skulle testa byxblöjor. Rena kissblöjor kanske då kan bytas utan att hon ligger på skötbordet utan lite mer "i farten" om det nu är skötbordet hon ogillar. Angående sparkar så har borren försökt några gånger på oss också. men då har både jag och maken tagit tag i benet rejät och sagt åt på skarpen. Ibland dock med skratt som svar. men vi försöker verkligen markera att det inte är okej.

    Har också märkt att det börjar komma trots elelr humör eller vad man ska kalla det.
    Borren har slängt sig raklång på golvet hemma och gnällt över nåt han tyckt varit fel. Men då får man försöka prata honom tillrätta. han är oftast väldigt lätt och går att resonera med. Men visst börjar det blir mer vilja och humör.

    förstår dock att det är skitjobbigt BS. Det verkar vara mer än bara lite trots hos er. Och att du tillråga på allt är själv just nu måste göra allt väldigt mycket värre.

    Kan ibland tänka tanken att hur sjutton står ensamma föräldrar ut????

    Vi ger välling morgon och kväll och tycker det är super. vet inte om han verkligen behöver det. men vällingen ingår i vår kvällsrutin och är en sååån mysig stund så det fortsätter vi med.

    Angående mat så ger vi inte heller alternativ. Som tur är så äter borren nästan allt. Lutfisk var dock ingen höjdare tyckte han. och det köpte jag så fick han annan fisk istället. Vissa maträtter kan jag köpa att han inte gillar. Även vuxna har ju ofta ett par grejer de inte gillar.

    men annars så får han äta det vi äter eller inget. och han har ju alltid fått vanlig husmanskost så han är rätt van. han hade en peiod när han kunde skippa att äta, kanske för att han ville ha nåt annat. men det fick han inte och nu äter han allt vi äter.

    MEN jag tror att detta kommer gå i vågor. han kommer säkert ha perioder då han inte vill ha viss mat osv. men då är det nog viktigt att man pratar igenom det som vuxna och kör en enad frontoch håller fast vid den.
    Låter enkelt nu... jag vet

    ha ha ha
    vänner. Skön historia med motorsågen
    Kul att se dig förresten. Du har inte heller varit inne så därt jätte mycket senaste tiden eller hur?

    Just det angående tandborstning. Så har ju det varit vårt riktigt stora problem alltid. Borren har verkligen hatat att borstat tänderna. MEN så i november var jag hos syrran och då lånade han sin ena kusins eltandborste när han sett henne anvä'nda den. och då köpte vi en sån till honom för några veckor sedan. han fick borsta själv de första gångerna. Men nu så bortsar vi hans tänder och det går kalas bra. Så en eltandborste kan nog hjälpa en del, har hört andra som haft det som lösning.

    Näe ni.
    puss på er.
    Ska äta lite kvällsmacka och te nu.

  • Fru FruLLan

    hejsan tjejer
    Faaaaaaaaan varför hinner jag aldrig vara här så pass mycket som jag vill
    irriterande.

    och nu är jag sååå trött så jag knappt orkar.

    Försöker dock hinna läsa lite ibland så att jag håller koll men hinenr inte komma till skott och skriva.

    BS: vad tråkiga besked hos gyn, men jag uppfattade trots allt att det kan bli syskon eller hur? Viktnedgången har vel aldrig varit mer motiverad! Håller tummarna!

    Cicci: vad skönt att det var svamt och inte slemproppsavgång.!!! Faaan hade jag vetat att du var hemma med viren idag hade jag kommit och våldgästat dig! Det är alldeles för länge sen nu! Vad är det för fel på viren? Överdosering av korv ? skojar bara .. förlåt...

    Liten: har uppfattat att det är strul på jobbet, liger du i riskzonen eller? Håller tummarna.

    Hmmm vad var det mer jag skulle kommentera...

    Just det vickan 30 dagar... ingen tant... misstänkt????!!!

    Hmmm
    annars är det dagis kaos och dagis ångest här. är helt uppgivebn och orkar inte ens skriva omn det
    sen bar jag för tungt i helgen och har såååå jävla ont nu så fort jag rör mig. Så jääävla klantigt och korkat.
    MEN trots detta tänker jag hoppa i morgon...
    korkat
    ja
    men det blir sista hoppningen på lääänge och jag VILL så gärna.
    Inser dock att jag måste sluta rida snart för jag har sån foglossning...

    urs vad mycket depp jag kom med.
    Bäst jag går och äter lite morotskaka i soffan istället. Hade tänkt gå upp mer än 10 kilo den här graviditeten. Måste jobba lite
    men eftersom jag är hungrig jämt så ska det nog gå

    puss
    jag saknar er!!!!

  • Fru FruLLan

    hejsan tjejer
    Stoooooooor kram till Nenne som jag förstår inte mår så himla bra just nu. Åhhh gumman lider med er trots att jag inte helt och fullt kan förstå exakt hur jävligt du måste känna det. Men jag vet ju bara vlken super ångest, frustration och uppgivenhet jag kände efter de misslyckanden som var innan plusset med borren. Ändå var vi ju inte i närhjeten av at ha kämpat som vissa av er andra. men fyyy vad jag mådde och jag kan därför ana hur det känns. Men visst, inte helt.

    Stoooor kram och jag hoppas så klart på pluss åt er och att ni orkar stötta varandra framåt. Puss nenne

    har förstått att EA fått mens, kram och faaaaaan!

    grattis till vickans pluss! Kul! Hur känns det nu. Är du glad över detta pluss? Hoppas det! Vad sa maken.

    jag har inte hunnit läsa ikapp så mycket som ni märker.

    har dock uppfattat att det var ett utomkveds lappis fick. läskigt! och FAAAAN. Hoppas att dina örter hjälper så att det går att ladda igen.

    Krya på dig cicci! Hoppas du blir bra till resan. Hur länge blir ni borta? Vore kul att ses när ni kommer hem. Borren längtar efter firren

    Välkommen hem kokos hjärtat!!!!! Borren vill träffa gusten nu också!!!!

    Läste att telis har diskbråck. Urs det låter ont! Hoppas du har schyssta tabletter och vad skönt att du iallafall inte behöver opereras.

    Själv har jag nu haft influensa/förkylning i över en och enhalt månad
    det är helt otroligt. Fortfarande "grönsnorig" och mår skit. efter så lång tid. Helt otroligt. Undrar vilket århundrande jag ska bli frisk.

    det onda jag hade för några veckor sedan är nu iallfall borta och även sträckningen jag fick förra helgen sååå skönt. Men tyvvär så gör ju foglossningen att jag får ont av att röra mig för mycket Får ont om jag gåt för fort tilloch med. Såååå jäääävla irritrerande eftersom jag är allergisk mot folk som gnäller så vill jag ju inte behöva vara en gnällis med ont själv.

    Läste frågan om jag hade det med borren, svar ned. inte en sekunds ont eller så. Så detta är helt nytt. Visst var man öm de sista veckorna men det blir ju alla. Men nu är det värre. Har insett att jag måste luta rida
    är sååååå ledsen. Själva ridningen går bra, men när jag sitter av. AJJJJ och så får jag ont ett dygn efter. Det är bättre kroppen får vila.

    Lyfta borren är inte heller så kul men måste ju göras titt som tätt.

    Nåja dte är bara att bita ihop och så farligt är det faktiskt inte. Förlåt att jag gnäller!

    Annars har borren varit och hälsat på på dagis både mån och tisdag några timmar. Han ska dit igen i morgon och på torsdag s¨å börjar inskolningen på riktigt. Vi beslutade ta den dagis plats vi fick nys om trots att vi inte valt det dagiset eller det k'ändes klockrent. men nu när vi är där så känns det bra. personalen verkar super och det är ju bra.

    det har gått skitbra poå dagis. Borren vill sitta i mitt knä några minuter men väldoigt fort så är han redo att ta för sig och leka med de andra barnen. personalen sägre att det inte är så vanligt att det går så fort och att barn är så säkra och framåt. detta känns ju lovande eftersom vi vill ha en kortare inskolning eftersom både jag och maken har helvete att missa jobbet. jag börjar ju på måndag och kan inte vara borta ens 5 minuter.... så maken får ta all inskolning. Vi vill ju helst slippa engagera mor och farföräldrar. men det kanske kommer behövas om det drar ut på tiden.

    Näe ni. Jag har glömt att kommentera massor men jag har mina föräldrar på besök i kväll och ska vel ta och umgås lite.
    Stooooor kram till alla
    och en extra till Nenne!!!!

  • Fru FruLLan

    hejsan tjejer
    Var inne och läste igår men kommenterade ingenting. Jag vågade faktiskt inte helt ärligt.
    Jag är nog lite skrockfull men ibland inbillar jag mig att jag för otur med mig. Som tex om jag skulle kolla på nån sport på tv där sverige möter nåt annat land. Då förlorar sveige om jag kollar. (visst är jag betydelsefull )

    och likadant kände jag med nenne.
    Om jag kommer in och säger att jag håller tummarna så går det åt helvete och det ville jag inte så jag lät bli att skriva nåt alls.

    Jag har inte läst ikapp allt... men det verkar som om det inte gick som vi ville ändå.
    FAAAAAAAAAAAAAN
    vet inte riktigt vad jag ska skriva för att beskriva hur jävla skit sorgligt det är att inte plusset utan tanten kom.

    Hmmmmm
    kanske medförde det otur att jag ändå TÄNKTE att jag höll tummarna....

    Jääääklar vilken betydelse och vikt jag lägger vid mig sjä'lv...
    men jag är nog ganska fjantigt skrockfull tydligen.

    jag är iallafall väldigt ledsen för din skulle nenne och vill skicka en enormt stor kram.

    Skickar även en kram till liten som verkar strula på jobbet och till BS som har strul med ägglossning och vikt. Cicci får en släng av kramen också så du kanske kan bli frisk till din resa. Inte kul att flyga när man mår piss. Hoppas ni ändå får en bra semester.

    Med mig är det annars mest kaos. Orsak. Jag är extremt jäääävla dum i huvudet. Ja det är jag.
    jag skäms över mig själv och mina tankar. Men jag är knäpp.

    Jag vågar knappt skriva om vad det gäller här i tråden eftersom det blir så extremt mycket tydligare här där man kämpar för graviditeter just hur sjuka och tokiga mina tankar är.

    saken är den att jag har läst skrocklistor osv och varit hos BM och är mu säker ¨på att bebisen i magen är en kille. Men jag vill ABSOLUT inte ha en kille till. Har deppat ihop totalt och nojjat ner mig totalt över detta.
    SKÄMS över att jag känenr så här.
    Förlåt att jag ens nämnde det.

    Annars så var jag precis på väg till sös då jag har en kompis som sedan i måndags är inlagd där för havandeskapsförgiftning. Urs stackarn. Hon får absolut inte åka hem (är i v 32) och tydligen är varje timme som bebisen stannar kvar i magen super viktig. Så de försöker med alla medel klara att den stannar ett tag till. men den plockas nog snart ut och sen skulle de få stanna kvar där 3-4 veckor. Så det blev ett tvärt kast mott att i måndags fm tro sig ha 2 månader kvar till man blir mamma mot att du kanske blir mamma NU och er första tid måste bebisen bo här.
    men bebisen mår tydligen bra trots att min kompis mår skit. Men det viktigaste är ju bebisen just nu.

    Man vet helt enkelt aldrig vad livet ska spela en för spratt.

  • Fru FruLLan

    hej cicci
    fast jag vill ju inte ha tre barn...
    och jag VILL verkligen inte ha en kille till. inte för fem ruttna lingon. gissa om maken har hållt på att kasta ut mig genom fönstret efter vad jag sagt...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!