• Astriden

Underbara Göteborgsfruar- Del 6

Vi träffades som brudar, följt varandra till fruar, blivit riktigt goda vänner & träffas vidare genom nya äventyr.

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Aybee 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2916681.html
    Tråd 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3041405.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6
  • 31 maj 2008

Hej hej underbara!

Malinlars - så roligt för er! Härligt att flytta in lagom till våren - då kastas ni rätt in i grilsäsongen Vill som Grund gärna se bilder!

Grund - roligt att Jerry Williams var bra! Han har väl hållit på i 100 år snart?! Mycket krut i gubben!
    Angående att vara redo eller inte... det är nog en tanke bakom att man är gravid i 9 månader, för då hinner man bli redo. Jag tror att det är jättesvårt att veta att man är redo, man växer faktiskt in i det under graviditeten, så var det för oss i alla fall. Till slut längtade vi som tokiga efter A i magen

Snart är det enmånadskontroll hos bvc. Kanske har A sprängt 4-kilosvallen?

• AyBee

Grund - Min frisör ringde precis och frågade om jag vill komma 16:45 istället för 18 och då hinner jag ju inte fika!!!! Skit också. Hade så gärna träffade dig. Saknar ditt skratt och glada humör. Fika imorgon istället? Är ju ledig så säg bara en tid som kommer jag och A.

Kul grej med söner/döttrar. Fast jag tror det spricker nu för jag gissar på att Amor har en lite dotter i magen ja.

Redo eller inte....instämmer sååååå med 31maj. Tanken är skrämmande och helt chockartat när man får ett plus. Sen "ångrar" man sig och undrar vad man har gett sig in på när man mår ap-illa i flera veckor, sen så sakta sakta som kommer längtan och i slutet vill man bara få ut "ungen". Det är tur att man har 9 månader (om man har tur ) på att förbereda sig. Vi ångrar oss inte en sekund och det kommer inte ni att göra!!!

• Amor Eterno

Halloj tjejer!!

Nu har ni varit flitiga och skrivit, jag har mycket på jobbet just nu och kunde smitta in en stund nu!!

Grund - Jag istämmer med de flesta man ser + och så tänker man herregud hur skall detta gå till?? Det finns en vis oro blandat med lite ånger när man mår som jävligast!!! Men med tiden så växer man in i tanken och moderskänslorna svallar fram!!

Vi längtar sååå enormt mycket nu, nyfikenheten är så stor! Man vill se sin lilla under barn.

Namnen

Pojke - Lukas eller Gabriel

Flicka - Filipa eller Amelia

Vi får se hur det blir???

Malinlars - Grattis till det nya huset, vart ligger det?? HAr du kort? Du skall se att det går bra med lägenhetn oxå!

Aybee - Skall du till frissan imorogn och bli fin i håret?? Oj vad mysigt jag har bokat tid till torsdag nästa vecka

31 maj - Vad mysigt ni verkar ha det hela tiden!! Bara skönt att vädret blir bättre och bättre så kan man gå ut oftare.

Grund - Är du ensam imorgon?? Det är jag med!!! HAr du lust att träffas??

Puss på er alla!!!

• Grund

Det blir jättebra Aybee! Jag är ju gräsänka imorgon så jag fikar gärna! Idag är schemat väldigt späckat ändå så imorgon passar bättre.

Jag tror också att det är så att man "mognar med magen". Men det är ändå en knäpp känsla redan nu (innan det finns någon bebis i magen) att man inom en snar framtid (ev.) kommer göra den största förändringen i sitt liv. Man har ju faktiskt bara ett liv och det är NU (eller snart) det är dags att skapa en ny generation. Rätt häftigt!
    Oj, vad djupt det blev, men ni fattar
    Klart ni gör, ni har ju barn, det är ju nästan bara jag som inte fattar haha

• Grund

Amor: jag såg inte att du skrivit
    Såå fina namn!!! Filippa är ju mitt absoluta favoritnamn så du får inte bli arg på oss om vi skulle råka få någon dotter någon gång för då ska hon heta Filippa också.

Klart vi ska ses imorgon!!! Fika med Aybee

• AyBee

Amor - jag ska till frissan idag Och njuta njuta njuta...sen kanske en snabbis i Haga beroende på hur snabbt vi blir klara.

• Grund

Eller ska vi äta pannkakor hemma hos mig imorgon?
    Amor: har inte ätit det sedan vi sågs

• Amor Eterno

Grund - Det vore jättekul om vi kunde ha lite pannkakor hos dig.. Du har rätt har inte ätit sånt sedan
    du gjorde dem hos mig

Kanske kan vi ha mys framför TV med mumsiga pannkakor och titta på Lets Dance Och klart alla dina fina bilder från resan

• Grund

Det låter jättemysigt! Jag har inte sett ett enda Let´s dance ännu i år så det ser jag fram emot också. Något annat ni är sugna på tjejer?

• AyBee

Pannkakor och lets dance lät trevlig....då kommer jag nog utan A så att han får somna hemma.

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6