• Astriden

Underbara Göteborgsfruar- Del 6

Vi träffades som brudar, följt varandra till fruar, blivit riktigt goda vänner & träffas vidare genom nya äventyr.

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Aybee 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2916681.html
    Tråd 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3041405.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6
  • Grund

Hej kära härliga vänner!

Nu är vi hemkomna från Malaysia. Vet ju att ni följt oss i resdagboken men vi har haft det toppen! Är lite sega just nu men mamma och pappa har varit här och gjort middag till oss: kött, brun sås och potatis. Tänk vad man kan längta efter riktig mat

Har inte hunnit läsa ikapp allt men ni verkar ha det bra allihopa. Är det någon ny träff på G? Långse, skulle vi ses hos dig snart? Jag längtar verkligen efter er allihopa!

Nu måste jag ta tag i lite uppackning här hemma fast kanske lägger upp några bilder på fb först så ni får se lite av Malaysia.

puss och kram

• AyBee

Hej och välkommen hem, Grund!!!!
    Såg lite bilder på FB. Ni verkar ha haft det toppen!! Och lite brun tyckte jag allt att du hade blivit
    Nej det är ingen träff inplanerad det närmaste som det ser ut just nu. Fast jag träffas gärna!!! En fika på stan kanske? Vi är säkert många som vill träffa dig och höra om resan!!

• Grund

Tack söta Aybee!

Ja, vi har verkligen haft det jättebra och jag är riktigt nöjd med min solbränna tillslut
    Tar väldigt gärna en fika!!
    Jag kan alla dagar denna veckan tror jag utom idag för vi ska på ny-medlemsmöte med bostadsrättsföreningen. Kan ju vara intressant att gå på kanske.

Känner mig lite virrig i huvudet (OK, lite mer än vanligt pga av jetlagen men nu ska jag iaf få i mig lite lunch.

Kram!

• BarbaBruden

Välkommen hem, Grund! Såg dina bilder på FB, ljuvligt!
    Tyckte också allt du blivit lite brun.....

Imorgon kommer vårat nya kök! Det enda som finns kvar av det gamla är två rör som sticker upp ur golvet....spännande!

Vet att det varit dålig action på bloggen...foton finns, ska bara lägga ut dem!
    Jag åt skaldjurspastan med musslor och min kompis tog pasta med oxfile. Båda var rörande överens om att det var det godaste vi någonsin ätit...med gott gott vin till!

Träffas också gärna snart! Nu åker vi ju till Tahiland snart men hade varit kul om ni ville komma hit när jag kommit tillbaka....Förhoppningsvis är köket klart då

• Grund

God morgon tjejer!

Nu har jag uppdaterat mig på Barbas och Astridens bloggar
    Det blir verkligen jättefint i huset Barba! Ska bli roligt att se ännu fler bilder och speciellt köket när det blir klart. När åker ni till Thailand? Jag hade gärna åkt tillbaka till värmen kan jag ju säga!
    Så stor lillkillen har blivit Astriden! Ett riktigt charmtroll Sicken mysig pissekatt han har att gosa med.

Å vad jag önskar att vi hade ett bröllop att gå på i år. Nu har jag ju min fina uppsydda klänning men inget bröllop.

Aybee, jag inboxar dig.

Var det ingen som ville/kunde fika i veckan?

• AyBee

Jag kan nog fika på fredag tror jag. M åker bort ons-tors så då har jag lite svårt att fika. Vill gärna ha lite egen tid med er tjejer. Men som sagt på fredag kan jag.

• 31 maj 2008

Hej raringar!

Första riktiga mammadagen idag - M började jobba efter sina pappadagar. A sov riktigt bra inatt och vi har haft en riktigt mysig dag hittills. En promenad, lite städning och mys i soffan. Nu ska jag fixa kräftsoppa tills några kompisar kommer och hälsar på ikväll.

Astriden - det låter bra att man får in mer rutiner efter hand... För nu är det väldigt varierande, särskilt med sovvanor på nätterna. Skönt att ha dig att rådfråga!

Amningen funkar kanon, men som sagt, nätterna har varit lite si och så. Ibland när han har ätit så blir han superpigg, och det är ju lite jobbigt om han vill vara vaken mellan 4:00 och 7:00... Men inatt gick det riktigt bra, han åt 23, 05 och 08, och somnade direkt efteråt.

Nepp, nu måste jag sätta fart med soppan!

Kramar!

• Långserud

Hej flickor!

Ses också gärna. Kan dock ej fredag dag...
    Inbjudan till mig kommer längre fram, tills dess kanske kan ses på stan?

Nästa vecka kan ja alla dar utom mån å ons.

Kramen!

• Amor Eterno

Hej tjejer!!

Igår var jag på Magplask för förta gången.. såååå mysigt det är man känner sig så skön efteråt, jag har Jeanette som ledare Astrid vem hade du??

31 maj - Skönt att höra att ni har det så mysigt och rutinerna kommer in efter hand! VI vill gärna se mer bilder

Angående fika så hänger jag på kanske vårt med det denna veckan men kan ni Torsdag nästa vecka??

Kramen på er!

• Grund

God morgon allihopa!

Du var uppe tidigt idag Amor. Vad mysigt det verkar med badet. Hur ofta ska du gå på det?
    Jag har lite svårt på torsdag nästa vecka men ni är inte sugna på en fika imorgon?
    Aybee, du kan väl ta med A?

31 maj: jag vill också se bilder på er lille A Du verkar ha gott om energi i tuttarna om han blir så piggelin

Astriden: Var är du gumman?

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6