• Pentan

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Startar upp en ny tråd då den gamla var stängd och jag kunde inte finna någon ny!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Låt höra...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:20
    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:21
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 15:13
    INFORMATION om våra kära medlemmar i gruppen vore kul att ha!
    Fyll gärna i så kan vi skapa en lista över alla oss!

DITT NICK
    Startdatum:
    Jag går på ren/komb - hur länge:
    Ska du gå på komb kur:
    Det mesta du någonsin vägt, maxvikt:
    Startvikt när du började med Cambridgedieten:
    Hur många kg vill/ska du gå ner:
    Din längd:
    Delmål:
    Belöningar:
    Dagens vikt:

• Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!
  • Pirado

Hejsan! :)

Älskar alla trådar här inne för att det motiverar ju en till max!

Jag har bara gått på detta i 4a dagar men jag RASAR i vikt, jag vet att killar går ner lättare och att dem första dagarna är de bästa men jag har tappat 4,6 kilo på 4 dagar.

Hur mycket tror ni det slöas in om man tar lite riktig mat vid kvälls tid innan klockan 19.00, givetvis efter talriksmodellen eller något litet och kalori snålt.

Tack på förhand :)

• Pentan

Pirado

Grattis, toppen! Tycker snarare att du ska äta något helt utan kolhydrater, då kan du fortfarande vara kvar i ketos. Typ ägg, kyckling, skaldjur, en stekt biff, fisk osv.

• Garwin

Pentan
    5-8 dagar, jisses.. Men idag har jag frusit mindre och inte varit speciellt hungrig. Det går åt rätt håll. Får se på morgondagens sticka! Heja vad det går i din minskning! 10 kg. Inponerad

Önskebrunnen
    Curry blir det i kväll. Grönsaksoppan till lunch var hemsk! Får se vad jag kan hitta på med den...

cbk09
    Jag planerar att gå på ren kur i 3 veckor. Sedan kombinerad kur och upptrappning. Jag har motionerat mest med promenader nu, och planerar att börja med mer krävande motion efter ren kur. Jag har gym på jobbet

Jag vet av tidigare försök att jag kan gå ner i vikt (Fast jag är novis på CB). Mitt problem är att hålla vikten. Jag har motivation i ca 6 veckor.. sedan börjar det fuskas och jag "unnar mig saker". Nu ha jag gett mig den på att jag ska jobba med alla bakomliggande faktorer. PLanerar att gå i konsultation i samband med upptrappningen för att försöka komma till rätta med beteendet. Det är faktiskt mer värt för mig än minskningen i kilo.

VI KAN!!!

//

• Garwin

cbk09

Vi började med ren kur samma dag!!

//

• Önskebrunnen

Är det fler som tycker det är jobbigt med matlagningen till övriga familjen? Sitter med och äter min soppa till middagen,hur gör ni?

• cbk09

Garwin

Hur mycket har du som du vill bli av med?
    Finns en bok du kan köpa som heter "meningen med livet" skriven av Bradley Trevor Greive, ska kosta under hundralappen.
    Jag har samma problem som du, att hålla vikten efteråt. Har jojo-bantat tillräckligt.
    Detta är sista gången jag ska gå ner i vikt. Känner att nu får det vara nog!!!
    Har själv inte läst boken men har en kompis som rekommenderade den, jag ska själv köpa den-

Jag önskar dig all lycka!!

• Önskebrunnen

Hur är det med tobaksanvändandet bland alla Cambridgeanvändare??
    Jag är själv en snusande norrläning...det går mycket snus...Har som mål att sluta innan sommaren men jag tar en sak i taget.

• cbk09

Önskebrunnen
    Jag e rökare o kan sä att tyvärr röker jag mycket mer nu, har blivit ett substitut till at stoppa mat i munnen :(

Grawin
    Va kul med någon mer som är på exakt samma dag som en själv.
    Vägde mig i morse och har gått ner 2,8kg. Inte mycket men det får duga.
    Fryser som en våt hund och e fortfarande rätt seg.
    Hur mår du?

• Januari i Lund

Hej alla!
    Jag tror jag kastar mig in i denna tråd. Bröjade med ren kur i lördags och i dag är det torsdag. Jag mår bra och har gjort det hela tiden (utom i lördags men det berodde nog mer på att jag drack alldeles för mycket vin i fredags..). Jag har tappat i runda slängar 4 kg, men det mesta är nog vatten.

Jag har lite frågor - jag är egentligen emot pulverdieter och sånt och tycker att jag borde klara av att gå ner i vikt genom att äta sunt och motionera. Jag har inte jättemycket övervikt (vägde 70.7 i fredags, är 1.66 lång) och mitt långsiktiga mål är att gå ner till 57 kg, men det hade jag inte tänkt göra med pulver. Mitt dilemma är följande - jag gifter mig den 31/1 och jag har ju inte alls varit så nyttig under hösten som jag hade tänkt. klänningen passar och så men man känner sig ju alltid vackrare om man är mer nöjd med vad som finns under. Cambridge är lite av en nödlösning för att tappat några kilon till bröllopet. Jag skulle bli glad om jag tappar 5 kg, fett alltså inte vatten, men jag har ju ont om tid på mig. Min oro är över hur länge kan jag hålla på med pulver och ändå kunna njuta av min brölloposmiddag? Man vill ju inte sitta där och må dåligt när man äter riktig och god mat som man betalat massa pengar för! Så hur lång tid bör jag ge mig själv att återställa kroppen till mat - nyttig mat men ändå mat?

Några tips?

Och jag håller med alla andra - man blir verkligen inspirerad av att läsa allas inlägg!

Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!