• Småland09

Ris, bubblor, rosenblad?

Vete 17 om detta hamnar rätt, hittar inga trådar om detta någonstans...
    Iaf.. vad har ni som folk kastar över er när ni kommer ut från kyrkan?
    Jag är lite anti ris eftersom det ju inte ska vara bra för småfåglarna o sen har man ju varit på en del bröllop där brudparet fått ris överallt o hittar det på kvällen sedan haha..
    Så min fundering är att antingen ha såpbubblor eller rosenblad.
    En undran dock, fläckar såpbubblorna klänningen?? Det kommer en del barn på bröllopet och de kanske skulle tycka det vore lite kul med såpbubblor.
    Någon som har tips på söta såpbubbleburkar??

• Svar på tråden Ris, bubblor, rosenblad?
  • Tx2

En av anledningarna till att man kanske väljer att dela ut är för att platsen man valt inte tillåter en vis sort av hyllning. Som på vår plats får vi inte kasta ris, och jag tror inte att någon tänker på att ta något annat när man går på bröllop som rex rosenblad el rispuffar el vad det nu kan vara. Och då vore det trist om det inte blev kastat någonting.

PennyJenny skrev 2008-10-15 10:56:57 följande:
    Kan inte hjälpa det, men jag tycker att det är lite förmätet på något sätt att ordna med hur gästerna ska hylla brudparet utanför kyrkan. Visst, det är väl klart att man blir hyllad efteråt, konstiga gäster vore det annars, men jag kan inte hjälpa att tycka att man ändå inte ber om det, vilket jag tycker att man gör om man delar ut rispåsar, såpbubblor eller annat. De flesta har med sig eget ris och har några glömt brukar det inte vara hela världen, man vill som reglel ändå inte att alla kastar nävvis med ris på en för det blir lite förmycket.
  • Theka

Jag och min sambo ska fotograferas efter vigseln och då vill inte jag ha en massa ris i håret, eller han heller för den delen då vi båda är mörkhåriga så det kommer nog synas. Vi hade tänkt fixa såpbubblor men är det någon som vet om "vanliga" såpbubblor verkligen färgar av sig på kläderna? Vad är det isf som färgar?

• Robina67

vi hade bröllopsbubblor (såpbubblor som inte gör fläckar), så kastade folk risgryn och pärlsocker på oss!

• pandis81

jag vet inte vad det är med vanliga såpbubblor som färgar men jag kan tänka mig att det är såpan kanske.
    Om man ser vanliga såpbubblor som jag köper till min dotter så lämnar det ju ring märken efter att dom har smällt. Så det kanske är därför jag vet faktiskt inte.

Men är det så mycket dyrare att köpa vanliga bubblor som bröllopsbubblor.

köper du tex 24 stycken förpackningar med bubblor så kostar dom säg 110 kr plus frakt som är runt 80 kr då kostar en förpackning 7.90 kr.
    Är det så mycket dyrare än vanliga bubblor??

Theka skrev 2008-10-15 13:18:14 följande:
    Jag och min sambo ska fotograferas efter vigseln och då vill inte jag ha en massa ris i håret, eller han heller för den delen då vi båda är mörkhåriga så det kommer nog synas. Vi hade tänkt fixa såpbubblor men är det någon som vet om "vanliga" såpbubblor verkligen färgar av sig på kläderna? Vad är det isf som färgar?
  • Theka
    pandis81 skrev 2008-10-15 13:25:26 följande:
    jag vet inte vad det är med vanliga såpbubblor som färgar men jag kan tänka mig att det är såpan kanske. Om man ser vanliga såpbubblor som jag köper till min dotter så lämnar det ju ring märken efter att dom har smällt. Så det kanske är därför jag vet faktiskt inte. Men är det så mycket dyrare att köpa vanliga bubblor som bröllopsbubblor. köper du tex 24 stycken förpackningar med bubblor så kostar dom säg 110 kr plus frakt som är runt 80 kr då kostar en förpackning 7.90 kr. Är det så mycket dyrare än vanliga bubblor??
    Aha, tack för svar. Har ingen aning om vad såpbubblor kostar men tyckte 80 kr för frakten var dyrt så hade man kunnat gå ner till närmsta leksaksaffär och köpa dem så hade man kanske sparat lite. Men det är ju definitivt inte värt det om det fläckar kläderna!
  • pandis81

nä det är så jag också känner men sen om man slår ut det så känns det inte så dyrt heller. och beställer du under 229 kr är frakten bara 50 kr.
    Alltså ännu billigare om man bara köper en kartong med bubblor. Ska man ha till alla så kanske man behöver fler kartonger alltså då högre frakt.
    men en kartong blir alltså 110+50/24 = 6,66 kr per flaska.

Får man billigare om man köper i leksaksaffären. Tror inte det. inte i stockholm i alla fall. Så jag kommer nog att beställa därifrån och då ingen risk att fläcka ner kläderna då. Kan ju vara värt några extra kronor också.

• 2time

Inte klokt vad mycket olika bröllopssaker det finns!

• pandis81

nä det är helt sjukt.. och tänk om man skulle köpa allt vad mycket pengar det skulle gå åt.

• Theka
    pandis81 skrev 2008-10-15 13:36:05 följande:
    nä det är så jag också känner men sen om man slår ut det så känns det inte så dyrt heller. och beställer du under 229 kr är frakten bara 50 kr. Alltså ännu billigare om man bara köper en kartong med bubblor. Ska man ha till alla så kanske man behöver fler kartonger alltså då högre frakt. men en kartong blir alltså 110+50/24 = 6,66 kr per flaska. Får man billigare om man köper i leksaksaffären. Tror inte det. inte i stockholm i alla fall. Så jag kommer nog att beställa därifrån och då ingen risk att fläcka ner kläderna då. Kan ju vara värt några extra kronor också.
    Jasså! Jamen då så, saken är biff. Iofs behöver jag nog 2 kartonger (40 gäster, borde man inte räkna med varsin flaska?) men för 110 kr/kartong kommer man ju ändå under de där 229.
  • Robina67

vi köpte så vi hade till barnen/ungdomarna. De vuxna kastade ris

Svar på tråden Ris, bubblor, rosenblad?