• Småland09

Ris, bubblor, rosenblad?

Vete 17 om detta hamnar rätt, hittar inga trådar om detta någonstans...
    Iaf.. vad har ni som folk kastar över er när ni kommer ut från kyrkan?
    Jag är lite anti ris eftersom det ju inte ska vara bra för småfåglarna o sen har man ju varit på en del bröllop där brudparet fått ris överallt o hittar det på kvällen sedan haha..
    Så min fundering är att antingen ha såpbubblor eller rosenblad.
    En undran dock, fläckar såpbubblorna klänningen?? Det kommer en del barn på bröllopet och de kanske skulle tycka det vore lite kul med såpbubblor.
    Någon som har tips på söta såpbubbleburkar??

• Svar på tråden Ris, bubblor, rosenblad?
  • Humlanhubbe

Jaha..men dåså..ingen anledning att grymta över det alltså

ingenjörsbruden skrev 2008-10-14 12:02:51 följande:
    Får man mkt ris i håret så blir det många barn!! Sen har jag för mig att bröllopsgästerna alltid har haft eget ris med sig.....lite amerikanska seder har nog smugit sig in med designade rispåsar o favourer! Vi har ju garderat oss lite ifall det blir dåligt väder med både ris o såpbubblor!
  • valkyriana

Vi ska nog bara ha ett barn till... Oj hur ska detta gå

Ja och vanligt ris är INTE farligt för fåglar

• Casall

Vi hade vanligt ris och det fastnade boksatvligen överallt. Vi var helt bombarderade med ris. Hade jag kollat upp detta mer hade jag nog valt något annat.

• ingenjörsbruden
    Humlanhubbe skrev 2008-10-14 12:07:18 följande:
    Jaha..men dåså..ingen anledning att grymta över det alltså
    Ja o ingen har väl missat....med 2,5skopor/påse så får vi mkt ris på oss = vill gärna ha barn!! *hihihi*

Valkyrian: Ju du......kanske satsa på bara lite ris o även ha såpbubblor?!

Casall: Ni fick inte fläckar efter riset då?!
    Kan hända om man har vanligt grötris....kan blir vita fläckar på mörka kläderefter risregnet!
  • Humlanhubbe

Ojoj det är verkligen en helt vetenskap med riskastning,djurens rätt,fläckar osv..

• VivviM

Vi har ca 85 gäster och jag har köpt 40 såpbubbleburkar (www.kortdesign.se) och har även små påsar med ris. Hade tänkt köpa bröllopsris som smälter men funderar istället på pärlsocker som jag hörde av nån. Det smälter också men är betydligt billigare....

• passionsblomman
    VivviM skrev 2008-10-14 14:41:01 följande:
    Vi har ca 85 gäster och jag har köpt 40 såpbubbleburkar (www.kortdesign.se) och har även små påsar med ris. Hade tänkt köpa bröllopsris som smälter men funderar istället på pärlsocker som jag hörde av nån. Det smälter också men är betydligt billigare....
    Jättekul med smält socker både här och där om det är det allra minsta fuktigt ute, eller om du får det i bh-n(och det får du...) och inte kört "Absolut torr" på tuttarna...

Klart man inte åker till bröllop utan ris(om man inte glömmer det i stressen)
    Det är definitivt nytt att det ordnas av peret själva. YTTERLIGARE en sak som brudparet ska grubbla fram roligaste, mest annorlunda,unika och så helst miljövänliga grejen runt.
    Till SIN dag då man för en gångs skull får göra EXAKT som man VILL.
    Istället för att det varit tradition att gästerna hyllar paret med att kasta ris som symbol för överflöd och fruktbarhet till äktenskapet...
    Allt ändras verkligen eftersom tiden går.

Jag tycker såpbubblor är jättefint att blåsa och skulle mycket väl kunna ha det själv, inklusive rosblad(de färgar inte) och små rispåsar, men man kan ju undra vad symboliken med såpbubblor blir?
    Att allt är flyktigt eller
  • Soon and very soon

Bubblor! var på bröllop för 3 veckor sedan hon hade ris överallt!!!!!!! och de fastnad4e i håret var inte så snyggt på korten efter!

• Småland09

Så det ÄR en myt alltså.. hmm.. :-S Måste surfa in på sidorna om såpbubblorna då - och kolla in bröllopsris på calligraphen..

Svar på tråden Ris, bubblor, rosenblad?