rivendellbridal skrev 2008-10-15 11:45:28 följande:
Ursäkta att jag lägger mig i, men måste man som tjej ändra på sin personlighet och undertrycka sin naturliga läggning för att det skall vara "rätt och rättvist"? Ja, jag tycker att det är trevligt att min man som faktiskt inte har så lätt att binda sig ändå tar steget att fria och jag är helt nöjd att jag inte friade själv. Ja, om han hade frågat min far om lov hade jag inte blivit arg även om det kanske är en onödig grej. Tänk, jag lagar maten hemma och städar också, och killen grejar med bilen och fixar taket. Måste jag gå och skämmas nu? ;o)
OT: Det är inte naturligt utan kulturligt men visst, om man inte vill ta avsteg från sin kulturliga läggning så behöver man inte såklart.
Jag vet inte om jag borde svara på den här tråden eftersom frågan ej gick ut på att få reda på vilka som blev friade till utan vilka som ej blev det men jag blev iaf friad till av min fästman. Han skulle knappast gjort det om han inte redan hade vetat att jag ville dock. Vi hade redan diskuterat vår framtid så ingående. Valde sedan ringar tillsammans och så valde han dag och tillfälle (och nej, det var inte rosor etc. och det är jag mkt glad över eftersom det hade känts tillgjort för oss som par).
OT: Självklart behöver du inte skämmas för att du och din man följer normerna men det finns en stark risk att ni kommer att klaga över konsekvenserna av dem någongång i framtiden eftersom de är personlighetsdestruktiva per se.