• BlygBrud

Vi som inte blev friade till...

Har alla här blivit friade till??
    Jag menar, ett sådant där röda-rosor-smäktande-violoiner-mannen-på-knä-hollywood-frieri??

För...när jag tänker efter så har m2b aldrig friat till mig...
    Utan vi har väl gemensamt bara kommit fram till att..tja..varför inte??

Så nu undrar jag...
    Är det fler där ute som glatt planerar bröllop, men som enligt hollywood standard egentligen inte blivit friad till, men som är lika lycklig för det?

Spelar det någon roll?
    Och hur gjorde ni?

• Svar på tråden Vi som inte blev friade till...
  • CarinaK

Nu kom sambon och påpekade att jag var för otålig och det var därför det blev såhär... Ja, OK då...kanske sant. Han hade tänkt fria om ett par månader, men jag kände att jag ville få ut "save the date" till kompisar i USA nu...så jag jagade väl på det lite. Men jag tycker faktiskt att vi tjejer inte ska hänga upp oss så mycket på hur det blir. ATT det blir är väl det viktigaste.

• Klöver dam

Jag är obotlig romantiker och tillsammans med en som är totalt allergisk mot romantik! Dessutom har han gång efter annan förklarat sin ståndpunkt: man skiljer sig ändå bara, det kostar en massa pengar och man är lika mycket tillsammans ändå. Punkt.

Men obotlig romantiker som jag är så har jag ju ändå hoppats. Och hoppats. Och hoppats. Och gett upp.

Under tio år hinner man ju med sina up and downs, och för tre år sedan hade vi en riktig down-period. Vi kämpade oss ur den och sedan dess har vi haft det bättre än någonsin, så jag gick ifrån mina romantiska principer, tog saken i egna händer och friade på ett totalt oromantiskt sätt. Jag väckte honom en torsdagsmorgon förra hösten med en kopp kaffe och frågade rakt upp och ner om han ville gifta sig med mig. Han blev nog så paff att han sa ja av bara farten, ha ha!

Men han som alltid tjatat om detta med pengar.. Jag har sagt att vi ska försöka ha en budget på ca 20000, fått gå upp lite, och sedan insett att jag glömt bort kostnaden för ringarna! Hur kan jag glömma? Och hur ska man berätta? Men så sa han helt apropå i helgen att "bara det inte går på över 50000 är jag glad". Puh säger jag =)

• Vi2iJuli

Hahaha, flickdrömmen är ju frieri vid solnedgången å gubben ner på knä... det romantiska av det romantiskaste! :)

Hur det e g e n t l i g e n blev?
    Ja, det var väl jag som tyckte det var en bra idè å han hakade liksom bara på.

• AnnBo

Jag friade till min sambo på planet på väg till Marmaris
    Han visste om det redan innan och eftersom jag är så sjukt flygrädd bara hasplade ja ur mig orden

Men han ville gifta sig iaf och tur är väl det

• Igia

Jag friade oxå själv. Med middag, vin och helkroppsmassage. Champange på sängen och tårar Och ett ja som kom från hjärtat (hoppas jag )

• Vill nu

Jag skulle ha skrattat ihjäl mig om min sambo hade gått den på knä och gjort ett ordentligt hollywood-frieri! Det är SÅ inte han!
    Jag fick nöja mig med ett "Ja, det är väl lika bra att vi gör bort det där snart", en dag när han var på ovanligt bra humör. (han hade fått lov att köpa en ny TV, och satt och pillade med den, medan jag surfade runt på BT och suktade lite ) Jag var inte sen att ta chansen, efter att ha tjatat i typ 2 år, så nu ärdet dags i mars!

• Sundance

Min M2B har klart och tydligt sagt att han inte tänker gå ner på knä eller nåt sånt, och jag kan väl hålla med om att det inte är han riktigt, men visst skulle man vilja ha ett riktigt frieri. Nu ska vi i alla fall förlova oss. Ringarna är beställda och hämtas om 4 veckor =). Men jag har fortfarande lite hopp om en romantisk grej han kanske gör... Jag funderade lite för mig själv och tyckte att en kul grej han kunde gjort vore att ge mig en bröllopstidning i present när jag liksom "får" börja planera. Hade alltså inte nämnt detta för honom... Och kan ni tänka er... Ett par veckor senare skojade han lite och sa "älskling, jag ger dig en bröllopstidning när det är dax att börja planera". Tycker faktiskt att detta kunde va en ganska gullig grej, så jag hoppas. Även om det nog inte blir med vita sidenband runt tidningen som jag fantiserar om ;). Men... Jag antar att vi kanske tänker lite lika ändå.

• FruLjungberg

Blev inget sånt för oss heller. JAG frågade. M2B visste att jag ville ha stort pampigt bröllop och det tar tid ¨å fixa pengar och tid till det men jag ädnra mig.. så fråga jag bara rätt ut...

• nossan

här är en till som inte direkt blev friad till utan vi titta på varann på nyårsafton 07/08 kl 00:00 sa i år gifter vi oss=)...tyckte det va romantiskt att stå där när nyårsraketerna smällde ovanför våran huvuden i olika färger och vi står där med champange=)

• avil

HAHA!! NÄ,jag blev INTE friad till.....
    Har tjatat i flera år att få gifta mig.Vi har varit förlovade i 12år!!
    Då vi väl bestämde att det skulle bli av så sa han bara typ
    -"jaja,nu när vi bokar resan så får du väl gifta dig på samma gång då,som du vill"
    eftersom vi gjorde det på vår semesterresa-i hemlighet utan att nån visste nåt...

Svar på tråden Vi som inte blev friade till...