Jag är obotlig romantiker och tillsammans med en som är totalt allergisk mot romantik! Dessutom har han gång efter annan förklarat sin ståndpunkt: man skiljer sig ändå bara, det kostar en massa pengar och man är lika mycket tillsammans ändå. Punkt.
Men obotlig romantiker som jag är så har jag ju ändå hoppats. Och hoppats. Och hoppats. Och gett upp.
Under tio år hinner man ju med sina up and downs, och för tre år sedan hade vi en riktig down-period. Vi kämpade oss ur den och sedan dess har vi haft det bättre än någonsin, så jag gick ifrån mina romantiska principer, tog saken i egna händer och friade på ett totalt oromantiskt sätt. Jag väckte honom en torsdagsmorgon förra hösten med en kopp kaffe och frågade rakt upp och ner om han ville gifta sig med mig. Han blev nog så paff att han sa ja av bara farten, ha ha!
Men han som alltid tjatat om detta med pengar.. Jag har sagt att vi ska försöka ha en budget på ca 20000, fått gå upp lite, och sedan insett att jag glömt bort kostnaden för ringarna! Hur kan jag glömma? Och hur ska man berätta? Men så sa han helt apropå i helgen att "bara det inte går på över 50000 är jag glad". Puh säger jag =)