• BlygBrud

Vi som inte blev friade till...

Har alla här blivit friade till??
    Jag menar, ett sådant där röda-rosor-smäktande-violoiner-mannen-på-knä-hollywood-frieri??

För...när jag tänker efter så har m2b aldrig friat till mig...
    Utan vi har väl gemensamt bara kommit fram till att..tja..varför inte??

Så nu undrar jag...
    Är det fler där ute som glatt planerar bröllop, men som enligt hollywood standard egentligen inte blivit friad till, men som är lika lycklig för det?

Spelar det någon roll?
    Och hur gjorde ni?

• Svar på tråden Vi som inte blev friade till...
  • 090208

Men ojojoj, FAR man ens skriva sa har??? Kanske darfor jag inte kan hitta inlagget, verkar ha blivit raderat.

Dra mig baklanges vilken fordomsfull manniska!!!

feministbrud skrev 2008-10-15 21:37:00 följande:
    Det är ett problem, men du får läsa i den andra tråden för jag orkar inte förklara det en gång till.Jag har inga tatueringar eller hår under armarna. Om det nu skulle ha någon betydelse.
    [/citat]
    Vi2iJuli skrev 2008-10-15 21:34:50 följande:
    [citat]
    Snälla rara människa, kan du inte bara acceptera att alla inte går omkring med feministmärken tatuerade på huden och hår i armhålorna!?Det är INTE kvinnoförtryck om man själv inte anser det vara det!Vi VILL göra så här, på det gammeldagssättet så whats the f*cking problem!!?
  • BlygBrud
    090208 skrev 2008-10-18 17:10:51 följande:
    Men ojojoj, FAR man ens skriva sa har??? Kanske darfor jag inte kan hitta inlagget, verkar ha blivit raderat.Dra mig baklanges vilken fordomsfull manniska!!!
    Välkommen till BT.... :-/

Ta en chokladbit och berätta...blev du friad till???
  • elisabettan

För mig är det inte alls viktigt att få just detta "Hollywood-frieri", tvärtom. Jag skulle nog tycka att det var lite pinsamt.

Skulle nog bli gladast om frågan skulle komma typ när vi lagt oss för natten, i duschen eller under frukosten....

• Augusti2010

Vill man ha något gjort i den här världen får man oftast göra det själv. Så här är en till som inte blivit friad till =)

Visst, det hade kanske kommit nån gång, men jag är lite otålig av mig och istället för att på ett subtilt och fint sätt gå omkring i ett år och försöka få min man att förstå att han bör fria till mig, för att sedan till synes överraskat berätta för väninnorna och alla på BT om den stora romantiska dagen, så gjorde jag slag i saken själv. Vi hade pratat om det innan och var överens om att vi ville gifta oss, men vid förlovningen var det jag som poppade frågan.

Visst hade jag som de flesta tjejer tyckt det vore vrålromantiskt om min m2b verkligen hade överraskat mig med ett frieri à la Hollywood, men så tänker inte min man utan lite "hjälp på traven" enligt ovan. (I vart fall inte inom den tidsram som jag föreställt mig..) Och eftersom jag inte kräver Hollywoodromantik (då hade jag skaffat en annan karl för längesen) är jag lycklig ändå!

• Pentan

Bjuder ni på choklad..??? Det gör dom inte i de andra trådarna...

• passionsblomman

Jo, i TANTVARNING "- tråden gör vi också det...
    ...som av en ren händelse..

ellerhur Blyg brud?

Idag bjuder vi dessutom på både det ena och det andra! Gå dit Pentan!och var som en tant bland oss andra!

Pentan skrev 2008-11-04 14:29:41 följande:
    Bjuder ni på choklad..??? Det gör dom inte i de andra trådarna...
  • BlygBrud
    passionsblomman skrev 2008-11-04 14:46:51 följande:
    Jo, i TANTVARNING "- tråden gör vi också det......som av en ren händelse..ellerhur Blyg brud? Idag bjuder vi dessutom på både det ena och det andra! Gå dit Pentan!och var som en tant bland oss andra!
    Men kom i håg att ta på dig trosor och broddar...
  • Pentan

Sitter redan med knytblus här på jobbet!

BlygBrud skrev 2008-11-04 21:43:27 följande:
    Men kom i håg att ta på dig trosor och broddar...
  • passionsblomman

Dåså! vad gör du här? Gå till Tanterna!

Pentan skrev 2008-11-05 09:40:44 följande:
    Sitter redan med knytblus här på jobbet!
  • MulleNuh

Jag tänker iaf inte komma dit.. Jag VÄGRAR inse att jag är tant.

• passionsblomman

Men man kan få se väldigt fina bilder...

MulleNuh skrev 2008-11-05 15:32:57 följande:
  • BlygBrud
    MulleNuh skrev 2008-11-05 15:32:57 följande:
    Lugn, vi har alla gått igenom "förenekelsestadiet"
    Sedan inser vi friheten i stadiga väskor, broddar och trosor på krogen.

Kom över du också. *lockar med choklad och vackra bilder*
  • MulleNuh

Jaha så unga människor går troslösa då?!
    Ok. Vart är er kärringtråd då??

BlygBrud skrev 2008-11-05 22:34:31 följande:
    Lugn, vi har alla gått igenom "förenekelsestadiet" Sedan inser vi friheten i stadiga väskor, broddar och trosor på krogen. Kom över du också. *lockar med choklad och vackra bilder*
  • passionsblomman

Här är vi MulleNuh!

och rådet är att gå rakt in i TS och titta på den första tråden som hon lnkar till där...sedan kan man glatt ringla vidare i tråden som är i gång nu. Det ÄR en trevlig och rolig tråd jag lovar!

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

MulleNuh skrev 2008-11-06 21:50:21 följande:
    Jaha så unga människor går troslösa då?! Ok. Vart är er kärringtråd då??
Svar på tråden Vi som inte blev friade till...