Fikasugna erfarna makar
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
Godkväll
Bauti: Förstår dig! Man vill ha ett litet paket iaf. Framför allt känslan av att dem har tänkt och ansträngt sig lite. Du får julkramisar från oss istället.
Nibla: Hoppas verkligen inte att du blir sjuk till imorgon. Det vore ju förargligt. Vad kul med din julklapp. Här har du ju ett fikasuget gäng. Lycka till imorgon på dopet.
Idag har vi varit iväg och köpt färg till hallarna och äntligen ska vi sätta igång. Bye, bye aprikos, gult, rosa...vad det nu är.
Har också känt mig dålig med lite ont i halsen. Maken var sjuk över helgen och är lite rädd att han har smittat oss. Det känns lite bättre idag iaf och lilltjejen verkar pigg igen. Var lite orolig att hon har blivit smittad.
Kanske lite sent, men till födelsedagen kan detta vara en bra sida
www.liveit.se/pages/topp30_2.php
Gokväll
Nibla: Hoppas du/ni inte blir sjuka till imorgon!
"Kul" med blommorna.. *fniss*
Lycka till på dopet!
Vi hade dop för lilleman förra söndagen i vigselkyrkan. Tyvärr blev det inte vigselprästen eftersom han blev sjuk men det var helt ok ändå. Blev dock lite småsur på alla som lät sina ungar härja fritt under kalaset, fattar inte varför folk verkar tänka "yes! vi är inte hemma, släpp lös ungarna!!" Surt tycker jag som lagt massa tid och energi på dukning, fixa mat, mm mm. *grr* Jag tycker ungar SKA kunna sitta still under en middag nån gång.
Carma: Kul att måla om!
Bauti: Förstår dig precis. En liiiten paket kan de ju tänka på ändå. Vi köper inte heller julklappar till varandra och inom släkten har vi sagt att vi bara köper till barnen. En jul för några år sen satt jag på jul och var den enda som inte fick en enda paket Det kändes inte så roligt, det behöver ju inte vara nåt märkvärdig en liten chokladbit eller vad som helst hade gjort min dag.. men men det var så det var sagt men det kändes. Låter kanske fånigt men tja... jo.. äh ja ni fattar säkert.
Skickar en julekram till dig Bauti, och er andra med förstås.
I övrigt kan jag säga att jag mår skit idag, är trött trött trött och tja.. känner mig mest nere. Hade helst legat i ett hörn och gjort mest ingenting. Det går väl över nån dag.
Halloj
Nibla: Hoppas att du inte är sjuk idag och att dopet går bra.
Frujj: Inte konstigt att du känner dig trött och mår piss med allt som har varit för dig. Se till att få lite chans och sova om maken är hemma så du kommer upp på banan igen. Skickar lite energikramar till dig!!
Idag blev det sova länge fastän det inte var planerat. Lilltjejen var nog trött på oss och fick tjoa länge innan vi vaknade till ordentligt.
Idag blir det för min del att först röja ut hallen och skrubba golvet där och om Lindex på hemorten har öppet idag blir det en tur dit också.
Sedan blir det fix med en annan liten sak som jag håller på att greja med, men det får ni veta senare.
Hej tjejer!
Hoppas att ni haft en bra jul!
Bauti: Tråkigt att din gubbe att han inte gav dig nått litet. Har du talat om för honom att du är besviken? Kanske han satsar på nått bra till din födeseldag. Var det den 1:e?
Nibla: Hur gick dopet?
Frujj: En gång när jag var liten och vi var hemma hos mina kusiner och firade jul så fick alla de andra baren julklappar av tomten förrutom jag och min bror. Det var inte kul och jag kommer fortf. ihåg det. Vi fick ju julklappar hemma sedan, men ändå. Känslan när vi satt där och tomten kom och vi blev utan... Kanske därför som jag är så noga med att alla ska ha minst varsin julklapp, trots att vi bara är vuxna som firar jul?
Carma: Du är verkligen superduktig pysslare! Jag blev jätteimpad av ljusen du scrappat på din blogg. Värme du bara på dom direkt, inget annat som lim? *nyfiken*
I går blev jag med klädkammare! Vi har ju fortf. mängder med kartonger att packa upp, men det är ju lite svårt då vi inte har garderober och hyllor och sånt. I lördags köpte vi saker och igår sågade och satte maken upp allt. Känns roligt att ha en egen "walk-in-closet" även om den bara är på 2 kvm!
Tezz: Tack så mycket. Jag har bara värmt med värmepistolen på så det smälter in i ljuset. Lite avis på din garderob.
Nu är min hemlis jag fixat med avslöjad på bloggen.
Och nu även gjort två inlägg på receptbloggen.
carma: Wow! Va du är produktiv! Får jag lägga upp en länk till din pysselblogg på min blogg?
Carma: Wow vilken fin blogg!
Tezz: Ja, det är klart att du får.
Frujj: Tackar. Den är fortfarande under uppbyggnad, men ville ändå få igång den.