• Fredrik och Sabine

kass fotograf- måste man betala?

Vi har fått tillbaks vår bröllopsbilder från vår fotograf och vi är supermissnöjda. Av alla bilder han tog tycker vi att ca 5 är bra. Resten ser bara stela och onaturliga ut.

Måste man betala fotografen om man är missnöjd....visst fattar jag att han måste få nåt betalt...men 7000 kr som han vill ha känns helt fel att betala för bilder vi är missnöjda med.

Nån annan som råkat ut för samma sak?

• Svar på tråden kass fotograf- måste man betala?
  • Min kille

det gör inget !!

han är snart borta
    vi har set dom förut och sedan är dom borta

Troll1 skrev 2008-11-15 08:16:18 följande:
    Gbgfotograf: Hmm, smygreklam?
  • GBGFOTOGRAF

Borta?

Inte om JAG inte vill min vän. Alla har inte datakunskap på grundnivå vissa kan lite mer...

• Min kille

GBGFOTOGRAF läs detta!!
    du byter mot alla regler som fin i detta forum

Reklamförbud på presentationssida
    Ingen kommersiell medverkan genom medlemskap på Bröllopstorget tolereras. Man får endast delta i forumet eller i övriga interaktiva tjänster som privatperson i strikt privat och personlig bemärkelse. Följande är inte tillåtet:

? På presentationssidan får man inte på något sätt göra reklam för sig själv eller sin verksamhet. Detta gäller även presentationsbild och signatur.
    ? Att nämna titel eller yrke om det på något sätt kan hänföras till bröllop eller bröllopsrelaterade ämnen.
    ? Att lägga ut bilder på produkter eller tjänster som du säljer eller har någon koppling till.
    ? Att länka till extern hemsida med kommersiell inriktning, eller till egen sida i företagsregistret.
    ?Att länka till egna interna och externa bröllopssidor är ok förutsatt att syftet inte är ekonomiskt.

• Troll1
    GBGFOTOGRAF skrev 2008-11-15 19:51:33 följande:
    Borta?Inte om JAG inte vill min vän. Alla har inte datakunskap på grundnivå vissa kan lite mer...
    Men jisses! Vad har du för inställning egentligen? "Vaddå datakunskap på grundnivå"?
    Jaja, du gör ingen vidare reklam för dig precis.
  • Bumlis

Smart. Det märks.

GBGFOTOGRAF skrev 2008-11-15 19:51:33 följande:
    Borta?Inte om JAG inte vill min vän. Alla har inte datakunskap på grundnivå vissa kan lite mer...
  • lisen85

med den inställningen skulle jag aldrig anlita GBGFOTOGRAF tala om att personkemin inte funkar alls. verkar närmast otrevlig

• Troll1

Konstigt att inte BT/moderator är lite tuffare här emellanåt, med tanke på vissa inlägg.

• passionsblomman

obs att ett inlägg just nu saknas -precis det du kommenterade först... men jag tycker fler borde bort och presentationen också...

Troll1 skrev 2008-11-16 22:54:48 följande:
    Konstigt att inte BT/moderator är lite tuffare här emellanåt, med tanke på vissa inlägg.
  • missdrak

Jag skulle aldrig gå med på att betala fotografen fullt ut för dåliga bilder det är ju deras jobb att fixa bra bilder dom visste ju vilket jobb det gällde ett bröllop är något extra viktigt att det är BRA bilder
    Prata med dom och säg att du inte är villig att betalla 7000kr

• Vitt guld
    missdrak skrev 2008-11-16 23:03:23 följande:
    Jag skulle aldrig gå med på att betala fotografen fullt ut för dåliga bilder det är ju deras jobb att fixa bra bilder dom visste ju vilket jobb det gällde ett bröllop är något extra viktigt att det är BRA bilderPrata med dom och säg att du inte är villig att betalla 7000kr
    Det verkar ju dock inte vara bildtekniska fel, utan att paret ser stelt ut, och det går inte helt att styra över som fotograf, bara till en viss gräns.
Svar på tråden kass fotograf- måste man betala?