• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • soosse

köp en consealer (stavas det så) den är jätte bra och skön att ha på sig

kenttjej skrev 2008-10-29 18:43:55 följande:
    Jag har ett litet problem...Jag var o såg en visning av KIKs brudmode i lördags (det var jättekul, såg 2 klänningar jag gillade) men så vann jag i en utlottning en hudkonsultation med en säljare från Mary Kay. Så nu ska hon komma hem till mig om 3 veckor o ge mig en två timmars konsultation om min hud och om hur jag ska ta hand om den med deras produkter. Givetvis kommer hon ju att pracka på mig en massa produkter som jag varken har råd eller lust o köpa! Ok, jag kanske låter väldigt neggo redan innan ja har träffat henne men jag är redan nöjd med de produkter jag använder o är inte intresserad av att byta ut dem. Ok, ja e inte 100% nöjd me min hud men ja har redan gett upp hoppet om det. Jag kommer ju känna mig tvingad o köpa produkter nu. Dessutom ska vi ha en uppföljningskonsultation om smink senare... Ursäkta, jag vet inte riktigt vad jag vill med dethär inlägget känner mig bara irriterad o frustrerad över försäljare. Jag ogillar bara de flesta typer av påstridiga försäljare typ tfn-försäljare, påstan-försäljare o nu försäljare som kommer hem till mig...
  • kenttjej

Soosse: Ok så concealern är nåt o ha alltså? Är den i stift- eller flytande form? Jag är redan nöjd med den concealer jag har men jag kan ju prova den i alla fall...

Mijah: Aa de e nog olika hjärtan vi har tittat på. De jag såg var tre silvriga o tre guldiga o så va det lite paljetter på (kan inte förklara). De var urfina o ja tror man kunde ha gjort nåt fint med dem. Kanske får åka tillbax o kolla, har så långt till Maxi bara.

Pandis: Låter som du hade en jättetrevlig kväll igår! Ja mötte Björn Gustafsson på Avenyn för några veckor sen o blev fnittrig som en tonårstjej!!! Han va jättesöt... Taskigt av dina chefer förresten o sätta dig i en sån obehaglig situation, ett jobb ska ju inte va nåt man måste uthärda utan man ska ju faktiskt trivas. Bra att du sa ifrån i alla fall.

• kenttjej

MalinJohn: Vad skoj att ni gifter er så snart! Jag känner bara att jag inte riktigt kan börja planera för det är så långt kvar, så jag längtar tills det är mindre än ett år kvar. Precis som Mijah säger så är det ju bra o börja med kyrka o festlokal. Finns ju bra listor här på BT bla. o annars på nätet över saker man behöver beställa o förbereda inför dagen D, så det är bara o börja beta av...

Tråkigt förresten att du inte trivs i Gbg, är själv inte infödd utan inflyttad göteborgare men jag har trivts jättebra från första stund.

• soosse

den är flytande det känns inte att man har den på :) välldigt lätt. jag tål inte deras rengöring för jag har extremt känslig hud men annars är den nog bra. min gammelfaster säljer mary kay:D

kenttjej skrev 2008-10-30 10:27:02 följande:
    Soosse: Ok så concealern är nåt o ha alltså? Är den i stift- eller flytande form? Jag är redan nöjd med den concealer jag har men jag kan ju prova den i alla fall... Mijah: Aa de e nog olika hjärtan vi har tittat på. De jag såg var tre silvriga o tre guldiga o så va det lite paljetter på (kan inte förklara). De var urfina o ja tror man kunde ha gjort nåt fint med dem. Kanske får åka tillbax o kolla, har så långt till Maxi bara. Pandis: Låter som du hade en jättetrevlig kväll igår! Ja mötte Björn Gustafsson på Avenyn för några veckor sen o blev fnittrig som en tonårstjej!!! Han va jättesöt... Taskigt av dina chefer förresten o sätta dig i en sån obehaglig situation, ett jobb ska ju inte va nåt man måste uthärda utan man ska ju faktiskt trivas. Bra att du sa ifrån i alla fall.
  • MissMijah

Göteborg som är sveriges framsida!

kenttjej: jag får hålla utkik efter sådana hjärtan jag med. jag har ju bara 5 minuters promenad till maxi

nu har jag och lillman varit hos farbror doktorn. och det var bara att vänta ut dessa förkylningarna. min halsfluss var inte tillbaka iaf. men jag får ju jämt ont i halsen. var ett riktigt halsbarn som liten. så alltid när jag blir sjuk, sätter det sig i halsen.

therese: vad fan!? det är väl inte ditt problem? så kan de ju inte hålla på!! säg ifrån gumman! att folk inte bara kan tänka till ibland. men härligt att höra att ni ahde det bra och mysigt igår

• kenttjej

Jobbigt, ni verkar va sjuka hela tiden era stackare! Enda anledningen till att jag inte längtar efter o bli med småbarn är väl de eviga sjukdomarna... Annars pratar vi nästan inte om annat här hemma.

Ja har väl en 15 min spårvagnstur till maxi, så vissa har det ju lyxigt...

• MissMijah

kenttjej: ja jag hänger ju en del på maxi alltså! ica kort och allt!

• Tinzi

Hej tjejer! Hur går det m. planeringen?

Någpn som kikat på klänningar ännu?

Jag har iaf äntligen hittat klänningen jag vill ha...tog bara sådär 9 månader eller så hehe.

Bild finns i mitt galleri. Nå vad tycker ni?

• pandis81

Den var väldigt fin... tycker svart och vitt är snyggt på brudklänning, jag har köpt min klänning finns också i mitt galleri. Vart kär i den för jag vill ha enkelt men ändå lite lyxig. Och så var den billig också inte helt fel.

Tinzi skrev 2008-10-30 13:00:48 följande:
    Hej tjejer! Hur går det m. planeringen? Någpn som kikat på klänningar ännu?Jag har iaf äntligen hittat klänningen jag vill ha...tog bara sådär 9 månader eller så hehe.Bild finns i mitt galleri. Nå vad tycker ni?
    Missmijah: jag sa ifrån jag vart verkligen förbannad, men dom vet ju om att jag letar nytt eftersom det bara är året ut så dom borde ju fatta själva att jag faktiskt kan gå tidigare. Det får dom lösa i så fall jag måste ju tänka på mitt bästa. Och eftersom jag ändå inte får vara kvar så kan jag ju ta chansen om jag hittar något annat jobb.
    Men jag har sökt lite idag och jag har registrerat mig på en och annan sajt också.
    Så det ska nog gå bra det här.
  • pandis81

pratade precis med m2b och han skulle åka till en verkstad för att för första gången byta däck och då få hjälp med det, men då var man tvungen att ha något special verktyg och det har inte vi fått så nu kan vi inte byta däck i alla fall. Och vi ska till Linköping imorgon. Och dom säger att det ska snöa.

Men vi får ta med vinterdäcken ner och så får dom helt enkelt hjälpa oss. det är ju bilfirmans fel där vi köpte bilen att vi inte har fått med oss det.

aaaahh alltid är det något

Min chef har bjudit mig på lunch förövrigt jag tror han hade dåligt samvete för i morse. Men han har nog insett nu att jag faktiskt gör så gott jag kan.

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4