• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • paradisfågel

Jepp, va ute på lunchen o de snöade.. Men kommer nog inte bli liggandes.. För varmt för de..

• pandis81

måste säga att jag fortfarande gillar akaret bland dom första tre. Tycker inte gravering behövs om jag ska vara ärlig, han kommer alltid minnas att han fick dom av dig när han muckade från lumpen och det året eller datum och år kommer att sitta i. det kan jag lova. jag kan fråga min pappa än idag och han berättar gärna om den dagen dom muckade. han vet dag,månad och år även klockslag faktiskt. det är lite komiskt. min m2b har inte gjort lumpen så han har inget sånt att komma ihåg men dom man pratar med kommer ihåg det som igår.
    så jag tror inte det behövs.

men jag tycker nummer 2 bland dom första tre är finast av alla dom 6 som du har tagit fram.

• FruHögstadius

hej tjejer,. här ska det okcså snöa men det har iten kommit något än, men vi har haft det kallt idag.

idag får jag förhoppningsvis hem bröllopsmagasinet om mamma kommer ihåg

har suttit och letat lite inspiration med gubben , 40 000 ligger vår budget på nu, då ingår inte resan och den tar vi nog senare och önskar oss bidrag i present.
    annars har alllt mitt planerande legat på is, men nu känner jag mig på halv topp, så jag kanske kommer tillbaka lite oftare

• kenttjej

Åå snö, vad underbart! Ibland undrar jag varför jag har bosatt mig i götet för här får man inte se mycket snö... Älskar när det börjar bli såhär friskt o kallt ute, mysigt o bylta på sig varma kläder o det känns så skönt o andas.

Mijah: Jag såg oxå jättefina dekorationshjärtan på Maxi (av alla ställen), det var ett sex-pack med silvriga o guldiga hjärtan men jag såg inget pris? Var säkert rätt dyra o jag vill bara ha de silvriga. Men jag får väl leta vidare.

Paradisfågel: Jag gillar alla med ankare (men så e jag något av en sjöman själv...)

• kenttjej

Jag har ett litet problem...

Jag var o såg en visning av KIKs brudmode i lördags (det var jättekul, såg 2 klänningar jag gillade) men så vann jag i en utlottning en hudkonsultation med en säljare från Mary Kay. Så nu ska hon komma hem till mig om 3 veckor o ge mig en två timmars konsultation om min hud och om hur jag ska ta hand om den med deras produkter. Givetvis kommer hon ju att pracka på mig en massa produkter som jag varken har råd eller lust o köpa!

Ok, jag kanske låter väldigt neggo redan innan ja har träffat henne men jag är redan nöjd med de produkter jag använder o är inte intresserad av att byta ut dem. Ok, ja e inte 100% nöjd me min hud men ja har redan gett upp hoppet om det.

Jag kommer ju känna mig tvingad o köpa produkter nu. Dessutom ska vi ha en uppföljningskonsultation om smink senare...

Ursäkta, jag vet inte riktigt vad jag vill med dethär inlägget känner mig bara irriterad o frustrerad över försäljare. Jag ogillar bara de flesta typer av påstridiga försäljare typ tfn-försäljare, påstan-försäljare o nu försäljare som kommer hem till mig...

• MissMijah

kenttjej: då tror jag det var en annan sorts hjärtan. för i de jag köpte så var det 25 - 30 st i varje förpackning och bara en färg. de hette någonting med art. och så var dem ganska tjocka, inte bata ett klistermärke utan dem var buckliga, elelr hur man ska förklara det

• MalinJohn

Hej tjejer.

Jösses, igår tog bröllopsplanerandet en vändning jag verkligen inte hade drömt om i mina vildaste fantasier.

Mitt läge är såhär, jag får inget jobb i göteborg (outbildad och oerfaren så får man inget annat än vik inom barnomsorg och äldreomsorg med ett gäng gnälliga kärringar (ursäkta om någon här jobbar inom branscherna) som bihang. Jag är nyinflyttad och trivs INTE i göteborg. Planen var att gifta oss 2010 för att innan dess tjäna pengar till bröllopet och sedan börja plugga hösten 2010. Med den situationen som är nu så fungerar inte den planen..
    Igår blev diskussionen nästan klar; Vi börjar plugga 2009 och eftersom vi båda vill gifta oss innan vi flyttar till en ny stad och ett nytt liv så innebär det detta; Jag ska gifta mig JÄTTESNART! troligen aug -09 jösses. helt plötsligt har jag panik.

I vilken ände börjar jag???!! Hur planerar vi det här?

• MissMijah

MalinJohn: Där är vi lika ju. Här är också aug 2009

Börja med kyrka och festlokal. det är det viktigaste

• pandis81

god morgon tjejer

Gårdagen var helt fantastisk, vi åkte in till stan och hamnade på en italiensk restaurang på odengatan.
    Åt väldigt god mat och gick vidare till Intiman efteråt där showen var riktigt riktigt bra.
    Det var en helt underbar kväll. Har inte haft så roligt på länge, ameena hade varit jätteduktig när vi kom hem och hade somnat utan problem. Så jag är så stolt över henne. Och det har varit en mysig morgon innan vi gick till dagis.

Men så när jag kommer till jobbet så får jag en utskällning av den ena chefen.
    Det är två stycken som är delägare i det här företaget och den ena jobbar mest på andra sidan stan så han skickar mycket mail till mig vad jag ska göra och inte göra. Om han vill att den andre killen ska veta saker så skriver han ofta det i mailen.
    Vilket han även hade gjort idag. Med lite jobb som han behövde hjälp med och undrade om han kunde åka på.
    Jag skriver självklart ut jobben eftersom det är min ena chef som har bett mig göra det, för att underlätta hans arbete. Jag ger dom till hans kompanjon och får en utskällning tillbaka.
    - du kommer att stressa sönder mig med alla dina papper och jobb som han ger dig skit i vad han säger och gör ditt jobb.
    Men det är ju precis det jag gör.???? hur kan jag göra mitt jobb bättre än att ge honom dom papprena som min ena chef vill att jag ger till min andra chef???
    Jag är bara mellan hand varför är det då jag som får ta all skit. men jag kunde inte vara tyst längre och sa tillbaka med högre röst att jag kan inte stå mellan er och skita i ett jobb som den ena ber mig att göra och har ni något otalt med varandra så får ni ta det. blanda inte i mig i det här.

Jag ska vara kvar här två månader alltså året ut, men är det så att jag får ett tidigare så sticker jag innan är så trött på detta nu. det är ju inte första gången.

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4