• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • FruHögstadius

jag hoppas att papperet är så där fint, fast vill då ha vitt,.
    Ja Jag hade själv funderat på att vänta, dessutom skulle det ju vara kul att ge alla gästerna en present om amn hinner bli gravid några veckor innan bröllopet. men annars blir det ju kanske bröllopsnatten

• lillamaa

FruHögstadius: min väninna ska gifta sig nästa år på alla hjärtans dag. då är hon höggravid. och jag förstår inte hur hon ska orka. men hon har ge och för sig inte haft de så där jätte jobbigt med varken den här eller sin förra graviditet.
    själv skulle jag aldrig kunna tänka mig att gifta mig som gravid. för jag vet ju hur dålig jag blir. mår illa och spyr. kan bara äta en macka och sedan måste jag vänta flera timmar innan nästa "måltid". inte kul. + att man är så trött i början! helt sjukt.
    men som tur är så är det ju inte så för alla :D haha

• paradisfågel

Lillamaa, det känns kluvet om jag ska vara ärlig.. Jag vill ju klart ha honom hemma! Men sen vet jag att detta är något som han verkligen vill göra, så vill ju inte vara den som håller honom bunden heller.. Han funderar lite på en karriär inom militären och då borde han få en chans att ta reda på vad det är han ger sig in på.. Hade de varit tvärt om så de hade varit jag som ville åka så hade jag velat ha hans stöd.. Men kommer bli jobbigt om han ska åka..

Fru H, det hade nog blivit en rolig överraskning! E nog lite svårt att planera när de ska bli något dock

• lillamaa

paradisfågel: jag och nu är väl den bästa tiden för honom att åka. för ni hade väl inte barn ännu? det blir ju så mkt svårare (för båda två) efter att barnen kommit.
    och så är det ju tråkigt om han kommer ångra att han inte åkt om 10-20 år och blir bitter för det.

• paradisfågel

Lillamaa, det stämmer, inga barn än. Tror inte det kommer bli det än på några år.. Jag har sagt att jag vill vara gift innan jag får barn.. Precis så tänker jag, att jag inte vill att han ska gå och ångra sig efteråt om jag skulle hålla kvar honom här.. För vet att åka iväg på det här är något som han funderat mycket och länge på.. Jag funderar på att ev åka iväg på språkresa eller något annat sånt under tiden om han nu ska iväg.. Så jag inte bara går hemma och väntar på honom för känns som att de har jag redan gjort länge medans han gjorde lumpen..

• lillamaa

paradisfågel: det låter som en väldigt bra plan :)

har någon köpt någonting roligt till bröllopet?

• FruHögstadius

har itne köpt något kul än, men letar just nu efter papper, ska skicka iväg det där mailet strax, och hoppas på svar.

• lillamaa

själv har jag köpt skor, via ebay. är jätte nöjd :) ska lägga ut en bild på de någon gång, när jag orkar.

vet ni vad? jag har vart tvungen att ta av mig min förlovningsring :(
    den är för stor, faller av hela tiden. den har ju alltid vart lite för stor men nu när jag har gått ner i vikt så faller den verkligen av. lite tråkigt. vill ju inte göra den mindre förens efter graviditeten så man vet vart man landar i vikten sen.

• paradisfågel

Lillamaa, vi har bestämt att vi ska ha grillkväll kvällen innan för de som vill (var vi än kommer vara så kommer ca hälften av alla gäster att få resa långt så vi tänkte försöka umgås ordentligt med alla) och då kom jag på att jag har en vit tubklänning med rosa fjärilar och ett rosa knytband.. Så den har jag lagt undan.. Har köpt grejor och gjort en gästbok.. Har köpt skor till mig.. Har köpt underkläder till honom.. Lagt undan 2 vita bhar åt mig (varav en axelbandslös).. Har även kommit på att jag har en vit väska som jag kan använda..

Vad tråkigt att höra om förlovningsringen! Kan du inte trä den i ett halsband så länge så har du den iaf på dig?

• lillamaa

paradisfågel: jag har ingen kedja! har sagt åt goben att jag önskar mig de till julklapp ;)

sen har vi ju köpt karaffer/flaskor till vatten eller vad man nu vill ha i dem. och så har jag ju bordsplaceringsgrejerna eller vad de nu heter. men de måste vi nog måla om nu när färgtemat ändras, igen. haha

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4