• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • svartvitabruden

Pandis grattis

Vi kommer ha barn, alla är över 18 utom våra då 3 barn, och deras kusiner så de får vara med

• FruHögstadius

när vi varit med på bröllop så har de flesta barn skött sig finfint. vad tror ni annars om att placera ut alla barn kring de stora borden, i närheten av minst en förälder om det är små barn och sen kanske mittemot ett barn i samma ålder, blir det mindre stojjit så än om de får ha ett eget bord ?

vad tror ni, barnen borde tycka att det är tråkigt att stta med de vuxna och kan börja gnälla för det, men får de sitta vid ett eget bord kanske de härjar med varandra på ett annat sätt ?
    förslag på hur ni ska/skulle göra...

• mysifer

om ni ska ha någon "barnflicka" kanske den personen kan sitta vid ett barnbord som ett slags mellanalternativ?

tror, precis som du säger, att det kan bli lite stökigt om de sitter själva vid eget bord men kan ju bli lite distraherande för föräldrarna om de ska sitta bredvid dem.

• makupala

vi kommer ha barnen sittandes vid sina föräldrar, då de är för små för att kunna sitta för sig själva..

• FruHögstadius

vi har så blandade åldrar, men annars kanske man kan sätta barnen längst ner om man vet att de inte skriker och härjar runt för mycket och sen de minsta, eller de som man vet har svårt att sitta still och härjar kan sitta med sina föräldrar även om de kanske är 5-7 år gamla? de allra minsta måste ju ha hjälp att äta och så, vi hade inte tänkt att ha någon barnflicka, de äldre kanske kan byta film och hjälpa med eventuella pyssel etc.

• Emmeli o Markus

Grattis Pandis (nu i efterskott dock)

Ikväll har jag bakat 120 minicup cakes Hjärtformade=) Dom ska vara till ett 3årskalas och sen till dagislucia imorn bitti.
    Och så har jag slagit in alla julklapparna och gjort kort till 2 av dom (förhoppningsvis) blivande tärnorna:)
    Dom får så tidigt för ena bor utomlands men är hemma på besök nu och den andra för hon ska sy min klänning och alla 4 tärnklänningarna så hon får lite tid på sej att göra mallar eller vad det heter:) Min syster och svägerska får vänta lite med förfrågan

Känns bra när man gjort nå vettigt.

Imorn efter dagislucia (kl07.45 börjar det) ska vi åka uppåt i landet. Först 2 mil till min mor. Sen 3 min till till min vän/tärna som bor utomlands men e på besök hos sina föräldrar nu, sen bär det av 11 mil till upp till mitt Älskade Älvdalen Där ska vi ha en mysig helg med kalas och mys.

Hoppas det inte händer allt för mycket spännande här i helgen då det inte kommer finnas nå datatid direkt...

Ha en underbar helg/lucia allihopa!

Kramar! "ses" på sönda!

Längtar efter vår stora Dag:)
  • Fenixx

Grattis i efterskott Pandis.

vi kommer inte bjuda barn till vårat bröllop. jag vill att alla vuxna ska kunna slappna av och bara ha roligt. för även om man har en barnvakt, film osv så lär ju barnen nångång vill springa till sina föräldrar och greja...

sen får jag se hur vi ska göra med våra barn. under vigseln är dem ju självklara men vore skönt att dem på kvällen kunde åkt iväg till barnvakt, men alla våra nära och kära blir ju bjudna. får se hur vi gör...

• MissMijah

hej alla flickor! nu är jag hemma igen! Har haft det superduper!

hoppas att ni med haft det bra. så nu får ni uppdatera mig. något nytt?

kramar

• makupala

halloj på er!
    Ja här sitter jag en fredagskväll..
    Sambon är på lite fest hos en kompis och jag är hemma med sonen.. Men ibland är det faktiskt inte så dumt att vara ensam heller..

Oh, ville bara tala om vilket fynd jag gjort idag! Vi var på Citygross o handlade nu på kvällen. Gick förbi deras "10-kronors marknad" för jag letade efter nåt smått till julklapps-spelet som alltid spelas hos min mamma.. Hittade då förpackningar med "gör det själv kort+kuvert+derkorering" 5-pack för 10 kr!

Köpte på mig så att jag kan göra mina egna inbjudningskort i vitt o lila.. Kommer bli så fint. Gjorde ett ikväll på prov, är riktigt nöjd.. Oj, vilket lång inlägg detta blev..

Trevlig lucia o kram på er alla!

• Fenixx

makupala>> åh vilket bra fynd! sånt är skoj.

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4