• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • JustMeAndMyLove

Hehe, vad ni skriver! Jag hänger inte alls med på den här tråden :)
    vi ska diskutera bröllopet med mina framtida svärföräldrar för första gången idag!
    De kommer från Hudik och hälsar på oss, är lite nervös! De är uuuunderbara människor och jättemysiga. Tror dock de tycker vi är lite unga, men det är ju just därför vi inte planerar att gifta oss förän tidigast 2010. Mycket som kan hända det vet vi, speciellt jag som varit förlovad en gång för.
    Hoppas de blir glada i alla fall! Är så spänd på att få se deras reaktion!
    Min familj ska vi berätta för på julafton, hehe. Ska bli kul att se mammas min när jag säger att jag ska ha smoking eller frack :P Hon drömmer ju om att få se mig i klänning, men hon vet att jag trivs i killkläder. Och till och med mormor säger att så länge jag mår bra är de glada för min skull, hur jag än ser ut och vem jag än älskar. Önska hela min familj var som de två!

Nu nervöspladdrar jag bara för att M's föräldrar snart är här! Hehe

• MissMijah

svartvitabruden: jättefin klänning

jenny: nej alltså, det är görsvårt! det verkar ha blivit lite strul med musikern vi ska ha. så vi får se hur det blir.

• FruHögstadius

god morgon, mitt internet hade lite spel igår så jag fick inget koppling, emn idag verkar det funka som vanligt

var i uppsala iförrgår och hittade ett sådant snyggt papper till inbjudningarna, det var pärlvitt metallic, hur snyggt som helst, men de såldes bara 5-pack och i JÄTTEark, men jag ska försöka leta upp några bra sidor som kan tänkas sälja papper från det företaget, några tips ?

• JustMeAndMyLove

Jag hittade jättesnygga papper på (hör och häpna) dollarstore!
    10 kr för olika slags papper som går i samma färg.
    Fans rosa, grönt, brunt och lila har jag för mig. Jättesnygga papper :)

FruHögstadius skrev 2008-12-14 09:14:21 följande:
    god morgon, mitt internet hade lite spel igår så jag fick inget koppling, emn idag verkar det funka som vanligt var i uppsala iförrgår och hittade ett sådant snyggt papper till inbjudningarna, det var pärlvitt metallic, hur snyggt som helst, men de såldes bara 5-pack och i JÄTTEark, men jag ska försöka leta upp några bra sidor som kan tänkas sälja papper från det företaget, några tips ?
  • JustMeAndMyLove

Nu vet i alla fall M's föräldrar att det blir augusti 2010 :)
    De var bara positiva och glada!
    Så skönt!

• FruHögstadius

aha, jag hittade på akademibokhandeln, men jag vet inte tror att de kostade 39 :- för 5, ganska mycket per ark, men ska maila matton och se om de har något i pärlemor metallic, de har ett i pärlemo men vill veta om det skimmrar. paduro hade också 10 för 52 tror jag att det var. Men iallafall på akademibokhandeln hade det ett mörkare mer silverfärgat papper i 25 pack för 70 :- ganska snygga , men de fanns inte i pärlemor ska om någon annan har samma , det var bara såå snyggt

JustMeAndMyLove: vad skönt att de var positiva, jag hoppas att våra föräldrar kan ta det mer allvarligt , men det gör de kanske när de fattar att det är på rikitgt och inte bara drömmar.

• JustMeAndMyLove

Ja hennes föräldrar insåg nog inte förän igår att vi faktisk SKA gifta os :)
    Blir kul att berätta för mamma och alla i jul med. Hoppas hon blir lika positiv!

Hemskt jobbigt när folk ine tar något sånt här på allvar tycker jag :/ Det är världens grej för än själv och så tror folk att man bara leker med tanken..

FruHögstadius skrev 2008-12-14 09:55:23 följande:
    JustMeAndMyLove: vad skönt att de var positiva, jag hoppas att våra föräldrar kan ta det mer allvarligt , men det gör de kanske när de fattar att det är på rikitgt och inte bara drömmar.
  • FruHögstadius

Ja, alltså jag vet itne hur mina föräldrar tar saken, de håller med och ger råd, men jag vet itne om de tror mig heller, men Per har iallafall en bror som ska gifta sig samma år och han är 6 år äldre, och på något sätt känns det som att de är mycket mer allvar än vårat,. Men jag tror mest att det är för att jag planerar och Per håller med, men är inte så insatt än, ( även om han faktiskt betämmer med mig, vad vi ska äta, färger etc). Jag tror att när vi har bokat kyrkan och så då blir det allvar för bådas föräldrar.

hoppas det iallafall

• paradisfågel

Hejsan mina änglar

Välkommen hem igen Mijah!

Makupala, ett riktigt klipp du gjort måste jag säga!

Svartvitabruden, känner du dig säker på att det är den klänningen du vill ha så kör på den! Den var jättefin!

Fenixx, första dansen är iaf klar och den blir Bed of Roses med Bon Jovi.. Det är vår låt så känns som ett solklart val för oss.. Ingångslåten är jag sugen på att ha den här

men hubben min vill ha nån maffig orgelmusik om jag förstått honom rätt.. Solosång är lite med osäkert.. Hade gärna velat ha Teg Gärdestads För Kärlekens Skull för den betyder lite för oss, men de spelade den på min mormors begravning.. Hade gärna även velat ha Björn Afzelius låt Du är det finaste jag vet

JustMeAndMyLove,  va skönt att de blev glada

FruH, hmm.. Har du kollat på Panduro?

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4