• Nalle Puh 40

Hur gammal var du när ni fick ert första barn?

Ibland när man känns det som det bara är jag i hela världen som inte har barn och längtan är stor...

Hur gammal var du när ni fick ert första barn?

• Svar på tråden Hur gammal var du när ni fick ert första barn?
  • passionsblomman

Jaha, då var det bara att konstatera att det inte är någon bebis på väg denna gången heller...
    Friskt humör ...susen gör...eller?
    Nya kisstest och nya tag då... Gud så spontant DET känns då...

• Hammerman

Jag är 23 och har fortfarande inte reproducerat mig... jag är allvarligt bekymrad över planetens fortlevnad.

• Aleta
    passionsblomman skrev 2008-09-28 19:06:34 följande:
    Jaha, då var det bara att konstatera att det inte är någon bebis på väg denna gången heller... Friskt humör ...susen gör...eller?Nya kisstest och nya tag då... Gud så spontant DET känns då...
    Kram på dig, det är jättejobbigt, för man hoppas ändå alltid varje gång.

Vi körde varje dag för säkerhets skull...fast det var inför första, lite svårare när man redan har barn, eller hur?
  • passionsblomman

Yes... särskilt när han jobbar sena kvällar och ibland natt,sonen kommer över till oss vid mardrömmar och jag stiger upp innan gryningen...
    Även karlstackarn kan ju drabbas av vissa stress-symtom dessutom. De som tror att killar vill jämt...

Nä, man får försöka ta det med tillförsikt, men det är sant att man blir besviken varenda gång.
    Nu tänker jag iallafall kontakta min barnmorska och prata med henne om "spolning" osv.
    Tack för stöd och uppmuntran! Kram

• esset50

Fy så jobbigt att tvingas ha sex. Att inte få välja själv när, och ändå är det inte säkert att det blir nåt...
    Just att "nu är vi tvugna" skulle få min gubbe att dra till skogs eller nåt. Hoppas att ni får lön för mödan passionblomman!!! O alla ni andra med, som nöter o nöter.

• passionsblomman

Ja, det är rätt osexigt och har nog förstört rätt mycket för folk i all hemlighet under åren. Som tur är vet man ju idag iallafall att det inte behöver vara kvinnans "fel" som man tog för givet förr i tiden.

• esset50

Tänk vilken livssorg. Ändå träffar jag ibland äldre par som aldrig fick någta barn. De som försonade sig med detta lever rika, fantastiska liv ändå. Jag hann aldrig längta efter barn, men skulle aldrig för mitt liv velat vara utan dem.

• passionsblomman

Apropå barn och hela livskarusellen, vilka val man gör , hur livet blev och allt det där, måste jag bara ge ett boktips: läs Emma Hambergs båda böcker "Mossvikenfruar" och "Brunstkalendern"
    -det var lättläst, underhållande , tänkvärt och jag både skrattade och grät högt!!! De finns på pocket, köp båda på en gång-risk för sträckläsning

• Nomea

Vi var båda 20 när vi fick första. Skulle fylla 22 när vi fick andra och gifte oss nu i september, 23 år.

• passionsblomman

Snacka om tempo! När du är lika gammal som jag kommer du kanske att säga till din första "Nä, mormor har inte tid att vara barnvakt, för jag har tagit ett sabbatsår och ska resa jorden runt med morfar..."
    Grattis till giftermålet också,all välgång!

Nomea skrev 2008-09-29 19:31:42 följande:
    Vi var båda 20 när vi fick första. Skulle fylla 22 när vi fick andra och gifte oss nu i september, 23 år.
Svar på tråden Hur gammal var du när ni fick ert första barn?