• Anna  Sol

Är jag konstig?

I höst ska jag gifta mig. :) Och nu planeras min sambos svensexa för fullt. :) Att jag är med i planeringen beror på att jag ska lura i väg honom till ett ställe där hans kompisar ska hämta upp honom.

I vilket fall så hörde de lite med mig om vad jag trodde att min m2b skulle uppskatta, eller tycka vara kul. Mitt förslag var att de antingen skulle gå till en strippklubb eller hyra hem en strippa till killen där svensexan ska påbörjas. Sagt och gjort, det blev bestämt.

Nu har alla tjejer till de andra killarna ringt mig och typ skällt ut mig för att jag kom mde detta förslag. De tycker jag bör stoppa hela grejen. (som om jag kan det liksom) Och när de märker att jag verkligen inte bryr mig blir de ännu surare och nu tycker alla att jag är jordens mest konstiga blivande fru som kom på iden öht.

Är jag det?? Konstig??? Jag förstå rliksom inte varför folk upprörs så mycket. :/

• Svar på tråden Är jag konstig?
  • Casall

Jag fick två strippande män på min möhippa. Min kille tyckte att det var kul och skrattade när han fick se bilderna.

• Gizmos

Rolig diskussion!!! Vacker mycket kanslor har!!
    Jag tycker inte du ar konstig Anna Sol, men som andra sagt har, tjejerna ar konstiga som ringer Dig!!!

• sokkerstruten

Jag tycker inte du är konstig! Jag skulle kunna föreslagit samma sak! Jag är inte svartsjuk, det är ju bara en kul grej! Inget som man ska se så alvarligt på!

Dessutom så var det ju bara ett förslag dom hade ju inte behövt ha med det...tråkigt att dom andra tjejerna inte känner sig självsäkra nog att släppa sina killar lösa med en strippa! ;)

• Indil

Jag håller med många andra här. Du är inte konstig.
    Klart han kan gå på strippklubb. Det gör jag också gärna.

Det är egentligen OT, men jag tycker det känns som en förlegad, om än rolig, grej att göra det på svensexan. Att man gifter sig betyder liksom inte att han aldrig mer får gå ut och roa sig.

• JPerlestam

Jag skulle inte tycka att det var ok att min sambo gick på strippklubb, och det är absolut inte för att jag inte litar på honom utan att det skulle innebära att han har helt andra värderingar än mig gällande vad som är kvinnoförnedrande mm. Men jag behöver inte oroa mig för han skulle aldrig göra något sådant, han hade skämts som en hund.

• BrudSeptember2008

Hm...

Min första tanke var, hoppas att ni inte köper cd-skivor, med popstjärnor som ofta säljer sin musik med sex. Bilder på omslag och i videos... Inte heller att ni tittar på filmer där människor har fått betalt att spela in heta sexiga scener.
    Titta för guds skull inte på reklampelarna när det är underkläder som visas, för antagligen har dom fått lön också.

Samtidigt kan jag se saken ur er synvinkel, om man går på djupet och ska analysera "porr-industrin", där mycket skit pågår. Som jag inte tycker är scceptabelt!

Men, så för att svara på din fråga.
    JAG tycker inte att du är konstig. Skulle inte ha det minsta emot att min sambo gick på strippklubb på sin svensexa. Skulle bara skratta åt det faktiskt. Har själv sett manliga strippor, och det var mest komiskt.
    MEN skulle inte tycka att det var ok om det var hans fredagsnöje att ensam gå på strippklubb. DÅ skulle jag fundera.
    Men tillsammans med polarna som ne kul grej.. Javisst!:)

Detta är nu MINA åsikter:)

• harthurs

Tycker du ar stark som star for vad du sjalv tycker!

Sjalv tillater jag inte min m2b att ga pa strippklubbar langre.. jag ar oerhort svartsjuk och tanken pa honom sittandes dar framfor en helnaken kvinna gor mig galen.. antar att det ar jag som ar konstig.. Jag vet att han fick en 'lap dance' nar han var ca 20.. ensamma i ett rum.. uuuuu... blir tokig!

Tycker precis som nagon ovanstaende skrev att flickvannerna borde ta ett snack med sina killar istallet!

• JPerlestam

Nope, vi gillar inte pop, tittar aldrig på "kärleksfilmer", och är inte så förtjust i underklädesreklam heller, så inga problem här.... Varför det nu skulle ha med saken att göra....

• SnuttisSessan

Gud va rolig tråd :) Jag är också påläst om genus men när det kommer till bröllop, så vill jag lätt ha manliga strippor för att gå på chipendails (hur dt nu stavas) är mer accepterat än att gå på stippklubb. Han vill ha strippa, jag vill ha strippaså vad är problemet? Du är inte konstig, hälig att du precis som jag har uppnått ett förhållande som bygger på stark tillit! Grattis

• elvisbrud

jag är extremt genusmedveten och feminist så det skriker och tycker absolut inte att porrbranshen/strippandet är något att hurra för... men som med alla svåra genusfrågor så handlar det om samhällsstrukturer och det är alltid svårt att ta ner på individnivå. annars skulle alla vi som sminkade oss och visade lite klyfta vara manssvin och riktigt så ligger det ju inte till. självklart bör man leva som man lär men att alltid sträva efter att vara en idealmänniska är ohållbart. så min högst personliga åsikt är kluven... å ena sidan -stötta inte kvinnoförnedring. å andra sidan -vem bestämmer vad som är förnedrande? kanske finns det nån jysst strippklubb/strippa som faktiskt är legitim? och ärligt talat, jag skulle inte ha några som helst problem med att min karl fick en strippa, enjoy säger jag bara, vet ju ändå att jag skulle kunna göra det bättre själv

Svar på tråden Är jag konstig?