• Anna  Sol

Är jag konstig?

I höst ska jag gifta mig. :) Och nu planeras min sambos svensexa för fullt. :) Att jag är med i planeringen beror på att jag ska lura i väg honom till ett ställe där hans kompisar ska hämta upp honom.

I vilket fall så hörde de lite med mig om vad jag trodde att min m2b skulle uppskatta, eller tycka vara kul. Mitt förslag var att de antingen skulle gå till en strippklubb eller hyra hem en strippa till killen där svensexan ska påbörjas. Sagt och gjort, det blev bestämt.

Nu har alla tjejer till de andra killarna ringt mig och typ skällt ut mig för att jag kom mde detta förslag. De tycker jag bör stoppa hela grejen. (som om jag kan det liksom) Och när de märker att jag verkligen inte bryr mig blir de ännu surare och nu tycker alla att jag är jordens mest konstiga blivande fru som kom på iden öht.

Är jag det?? Konstig??? Jag förstå rliksom inte varför folk upprörs så mycket. :/

• Svar på tråden Är jag konstig?
  • Stardusty

Haha, jag undrar vem det är som är starkt genus-influerad??

J D skrev 2008-08-29 15:15:10 följande:

... och en sak till- det är gissningsvis sjukt svårt att tacka nej till en svensexa med sina kompisar med anledningen att han inte vill se strippa. Det kompistryck som finns i manliga relationer även i vuxen ålder är helt vansinnigt. Alla skulle tro att han blev styrd av sin flickvän även om det var han själv som inte ville.
  • MarianneL

JaghållermedSObeit att det är konstigt att de andra kvinnorna blir arga på dig för detta.
    Jag hadepersonligen inte velat ha det, men alla har olika syn på saken. Det är något dom får ta med sina respektive.
    Du ska inte behöva försvara din åsikt. Om dom tycker det är konstigt så får det vara så. Om dom inte vill att deras killar ska gå så pratar dom med fel person om dom ringer till dig.

• esset50

Skulle någon av er tycka att det var helt ok om det var er egen mamma, syster eller dotter som var den här strippan?

• Nancy Drew

J D skrev 2008-08-29 15:07:28 följande:

Men det kanske inte handlar om tilltro- det kanske handlar om att vissa har andra ideologiska värderingar?
    Jag håller helt och hållet med! Det enda som är märkligt är att de här tjejerna blir arga på TS, när det är sina snubbar de borde ta ett snack med.
  • erika26

Åhh vad nördigt! Min pojkvän skulle få en strippa när han ville. Dem är väldigt avundsjuka!

• Aspera

Nej du är inte konstig enligt mig...men tydligen enligt andra.

Min kille drog de med på strippklubb. Tydligen var detta något som var pinsamt att berätta för mig (för de som visste killar och tjejer vågade inte berätta det)men något min kille berättade direkt.

Min kommentar va, men jag vill ju också gå på strippklubb.

esset50. Hade min mamma, syster eller blivande dotter valt att bli strippa så hade det ju iofs varit lite skumt om min sambo hade varit på en strippklubb där just en av dem framträdde... =)

Att gå på strippklubb på sin svensexa eller kompisen svensexa tycker jag inte är något att förfäras över. Vem blir upphetsad av en halvnaken kvinna när man har kompisarna runtokring sig för det första?

• dfk

Jag tycker inte heller att du är konstig, men hade själv inte tyckt om något sådant.
    Kan förstå att de andras flickvänner inte gillar idén, men det är väl lite överdrivet om de ringer hem till dig.
    Håller med om att det där får dom prata med sina killar om.

• Kärlek ger näring åt själen

Så hade min reaktion också blivit *skrattar*
    Jag känner def inte någon oro om min m2b hade varit på strippklubb. Menar för det första så får de inte röra tjejen och för det andra så känns det lite som om det vore en stor portion svartsjuka ifrån de andra tjejerna.

Då ska min m2b bli sketa sur på mina kompisar för de ska dra med mig på ett sexparty.. Samma sak egentligen..menar då kan ajg ju köpa saker som tillfredställer mig utan honom och då inte har något större behov utav honom.. Men han bara skratta och sa "jaha va kul. bara du inte överköper dig"

Aspera skrev 2008-08-29 15:53:12 följande:
    Nej du är inte konstig enligt mig...men tydligen enligt andra.Min kille drog de med på strippklubb. Tydligen var detta något som var pinsamt att berätta för mig (för de som visste killar och tjejer vågade inte berätta det)men något min kille berättade direkt.Min kommentar va, men jag vill ju också gå på strippklubb.
  • tolonta

Jag hade inte brytt mig så mycket om min man sett en strippa på en svensexa, hans egen eller någon annans, men jag skulle inte förespråkat det. Jag skulle heller inte vilja att han på eget bevåg gick till en strippklubb, mest för att det då skulle kännas som att något var fel i vår relation...

Så nej, jag tycker inte du är konstig. Konstigt är att de andra killarnas flickvänner ringer dig och klagar.

• Prärieklocka

Jag tycker företeelsen strippor är en förlegad grej som inte hör hemma på 2000-talet. För mig är det inte så stor skillnad på ren prostitution och striptease. Man säljer sex, på ena eller andra sättet.

Därmed inte sagt att jag bekymrar mig om att min kille ser halv/helnakna tjejer och jag inte klarar att han tittar på andra - men själva grejen att betala för det stör mig. Jag ser heller inte vitsen med en strippa på en svensexa eller att gå på strippklubb - varför liksom? För att det är någon slags tradition? För att det är sista gången han får se en annan tjej utan kläder? Finns det inte något roligare att hitta på "sista kvällen med grabbarna"?

Något jag inte förstår är varför tjejerna gnäller på dig som blivande fru. De borde ha diskussionen med sina killar istället för med dig.

Svar på tråden Är jag konstig?