• Anna  Sol

Är jag konstig?

I höst ska jag gifta mig. :) Och nu planeras min sambos svensexa för fullt. :) Att jag är med i planeringen beror på att jag ska lura i väg honom till ett ställe där hans kompisar ska hämta upp honom.

I vilket fall så hörde de lite med mig om vad jag trodde att min m2b skulle uppskatta, eller tycka vara kul. Mitt förslag var att de antingen skulle gå till en strippklubb eller hyra hem en strippa till killen där svensexan ska påbörjas. Sagt och gjort, det blev bestämt.

Nu har alla tjejer till de andra killarna ringt mig och typ skällt ut mig för att jag kom mde detta förslag. De tycker jag bör stoppa hela grejen. (som om jag kan det liksom) Och när de märker att jag verkligen inte bryr mig blir de ännu surare och nu tycker alla att jag är jordens mest konstiga blivande fru som kom på iden öht.

Är jag det?? Konstig??? Jag förstå rliksom inte varför folk upprörs så mycket. :/

• Svar på tråden Är jag konstig?
  • J D

Ja? Och de säger rakt ut att det är för att de är svartsjuka?

Anna Sol skrev 2008-08-29 15:09:35 följande:

J D skrev 2008-08-29 15:07:28 följande:
    Det är inte vad det handlar om, de jag har pratat med vill helt enkelt inte att deras respektive ser andra kvinnor lättklädda...
  • J D

Nej, men det var inte det jag svarade på. Det jag svarade på var det självklara antagandet att kvinnor som inte vill att deras män ska titta på strippor är svartsjuka/mindre frigjorda. Sådant är så mkt könsnormssnack och jag tycker att det är ledsamt att se.

Gizmos skrev 2008-08-29 15:09:21 följande:
    Ja men da behover dom ju inte ga..... Dom har ju inte blivit tvingade.
  • Jonna83

jag litar på min man, o vet att han inte skulle göra något även om han blir frestad. Men att gå på strippklubb handlar ju inte om en oro för att han ska vara otrogen. Jag tycker det känns... nervärderande, obekvämt, olustigt att ett gäng killar ska sitta på titta på nakna tjejer som åmar sig o har sig. Vill min sambo ha sånt kan han komma till mig!

• MarianneL

Jag håller med

Jonna83 skrev 2008-08-29 15:12:59 följande:
    jag litar på min man, o vet att han inte skulle göra något även om han blir frestad. Men att gå på strippklubb handlar ju inte om en oro för att han ska vara otrogen. Jag tycker det känns... nervärderande, obekvämt, olustigt att ett gäng killar ska sitta på titta på nakna tjejer som åmar sig o har sig. Vill min sambo ha sånt kan han komma till mig!
  • Sobeit

Ärligt talat, du som brud ska inte behöva styra upp svensexxan. Om de som anordnar svensexan frågar om råd så är det en sak och har dessa män då respektive som inte uppskattar det inslaget i svensexan så är det männen som ska lösa det. Absolut aldrig att man ringer till bruden och kräver att hon lägger ner svensexan. Gud, vad barnsligt! Om bruden é ok med arrangemanget så är det väl ingen fara. Jag skulle låta min sambo gå på en svensexa där detta inslag fanns för jag litar på honom. Tycker faktiskt att det låter som de andra kvinnorna är väldigt osäkra på sin partner. Så det är inget fel på dig alls!!!! *kram*

• J D

... och en sak till- det är gissningsvis sjukt svårt att tacka nej till en svensexa med sina kompisar med anledningen att han inte vill se strippa. Det kompistryck som finns i manliga relationer även i vuxen ålder är helt vansinnigt. Alla skulle tro att han blev styrd av sin flickvän även om det var han själv som inte ville.

Gizmos skrev 2008-08-29 15:09:21 följande:
    Ja men da behover dom ju inte ga..... Dom har ju inte blivit tvingade.
  • trampetroll

Jag tycker personligen att det är en ganska "tjejgrej" att bli svartsjuk på ett oseroöst skådespel om sexighet. På något sätt handlar det om för dem verkardet som att de känner sig obekväma för att någon snygg tjej ska tönta sig och vara sexig för några fulla killar och om man blir svartsjuk på det så är det ju för att man på något sätt är rädd för att killen ska tända på henne.
    Men vad gör det så länge de håller händerna i styr tycker jag, det är ju bara en oseriös och barnsligt kul grej och om jag får en strippa på min möhippa så kommer ju inte jag att fantisera om att ha honom i säng eller vilja hångla med honom utan bara tycka att det är kul att någon står och åmar sig inför mig liksom. Så tycker min kille också att en strippa uppfattas så jag förstår nog faktiskt inte varför det skulle vara annorlunda för oss tjejer.

• Gizmos
    Sobeit skrev 2008-08-29 15:14:25 följande:
    Ärligt talat, du som brud ska inte behöva styra upp svensexxan. Om de som anordnar svensexan frågar om råd så är det en sak och har dessa män då respektive som inte uppskattar det inslaget i svensexan så är det männen som ska lösa det. Absolut aldrig att man ringer till bruden och kräver att hon lägger ner svensexan. Gud, vad barnsligt! Om bruden é ok med arrangemanget så är det väl ingen fara. Jag skulle låta min sambo gå på en svensexa där detta inslag fanns för jag litar på honom. Tycker faktiskt att det låter som de andra kvinnorna är väldigt osäkra på sin partner. Så det är inget fel på dig alls!!!! *kram*
    Haller helt och fullt med!!! Bra sagt!!
  • chamor
    Jonna83 skrev 2008-08-29 15:12:59 följande:
    Håller med!

Men helt klart ska tjererna inte lägga ansvaret på dig ang hans svensexa utan ta det med sina män!!
  • Gizmos

J D skrev 2008-08-29 15:15:10 följande:

... och en sak till- det är gissningsvis sjukt svårt att tacka nej till en svensexa med sina kompisar med anledningen att han inte vill se strippa. Det kompistryck som finns i manliga relationer även i vuxen ålder är helt vansinnigt. Alla skulle tro att han blev styrd av sin flickvän även om det var han själv som inte ville.
    Jag forstar inte varfor det skulle vara sa svart, ar det riktiga vanner sa kan dom val saga vad DOM tycker och tanker.... VILL do inte ga pa strippklubb (av olika anledningar) sa ska dom val kunna saga det.... Det kan atminstone min man.
Svar på tråden Är jag konstig?