• Anna  Sol

Är jag konstig?

I höst ska jag gifta mig. :) Och nu planeras min sambos svensexa för fullt. :) Att jag är med i planeringen beror på att jag ska lura i väg honom till ett ställe där hans kompisar ska hämta upp honom.

I vilket fall så hörde de lite med mig om vad jag trodde att min m2b skulle uppskatta, eller tycka vara kul. Mitt förslag var att de antingen skulle gå till en strippklubb eller hyra hem en strippa till killen där svensexan ska påbörjas. Sagt och gjort, det blev bestämt.

Nu har alla tjejer till de andra killarna ringt mig och typ skällt ut mig för att jag kom mde detta förslag. De tycker jag bör stoppa hela grejen. (som om jag kan det liksom) Och när de märker att jag verkligen inte bryr mig blir de ännu surare och nu tycker alla att jag är jordens mest konstiga blivande fru som kom på iden öht.

Är jag det?? Konstig??? Jag förstå rliksom inte varför folk upprörs så mycket. :/

• Svar på tråden Är jag konstig?
  • J D

Och jag förstår inte varför man skulle ha en strippa på en svensexa eftersom det känns mkt obehagligt. Antagligen är det därför dina kompisar också reagerar.

• Jonna83

tjaaa.... för mig är ju det här med att en kill gäng ska gå o titta på nån naken tjej inte helt bekvämt o nått som jag hoppas inte händer så ofta längre.. Så om jag var en av de andras tjejer skulle jag nog bli ganska irriterad, du vet ju såklart vad din kille skulle tycka vara roligt men en sån här grej får man nog tänka på att det nog inte är allt för många tjejer som tycker är kul.. Så jag förstår dom. Men om du är konstig eller inte det tror jag inte avgörs av en sån här grej ;)

• Gizmos

Min man gick pa strippklubb pa sin svensexa (visserligen inget jag var med och organiserade), men det bekommer inte mig det minsta!! Varfor gora en stor grej av det?? Jag vet ju att han kommer hem till mig!!
    Jag vet att det ar manga tjejer som inte tycker om det, men mig gor det ingenting!!

• chamor

Konstig vet ja inte men ja skulle aldrig komma på idén och faktiskt inte heller gilla tanken att han var iväg på det.. Men då är jag konservativ av mig också

(Och ja - jag litar på honom men skulle ändå känna mig obekväm i den sisten för min egen skull.)

• DrömmenSomBlevSann

Tycker absolut inte det är konstigt, om man upprörs över en sån sak så är man kanske orolig att ens karl ska bli för frestad eller nåt annat larvigt.

Herrejösses, hör väl till med en strippa?! Hon gör ju bara sitt jobb o inget mer

Lycka till!

• chamor

Man kan ju tillägga att det inte bara gäller dig och er relation utan även alla de relationer vars karlar följer med på svensexan... Och alla kanske inte har lika fri syn och känsla för det hela som du har. Så de är väl mer SINA karlar de är "oroliga" för än att du föreslagit detta för din karls skull.

• J D

Ja, eller så är man väldigt påläst om genus och blir äcklad av att ens man tar positiv ställning för ett så fullständigt klart uttryck för obkjektifierande av kvinnan. Om min fästman skulle vilja ha en strippa så har vi inte samma grundvärderingar överhuvudtaget och då blir det nog väldigt svårt med ett äktenskap.

DrömmenSomBlevSann skrev 2008-08-29 14:56:59 följande:
    Tycker absolut inte det är konstigt, om man upprörs över en sån sak så är man kanske orolig att ens karl ska bli för frestad eller nåt annat larvigt.Herrejösses, hör väl till med en strippa?! Hon gör ju bara sitt jobb o inget mer Lycka till!
  • förstagångsbrud

Jag förstår de andra tjejerna, jag skulle aldrig accceptera att min kille var med i ett sånt sammanhang. Om du är konstig eller inte... Vad är konstig? Men vi hade nog inte kommit överens i en diskussion i den här frågan verkar det som!

• Anna  Sol
    chamor skrev 2008-08-29 14:58:10 följande:
    Man kan ju tillägga att det inte bara gäller dig och er relation utan även alla de relationer vars karlar följer med på svensexan... Och alla kanske inte har lika fri syn och känsla för det hela som du har. Så de är väl mer SINA karlar de är "oroliga" för än att du föreslagit detta för din karls skull.
    Jo, det fattar jag ju. Men detta var ett förslag frånmin sida, inget jag tvingade dem att göra. Tjejerna bör i större utsträckning ta detta med sina män, inte med mig.
  • Anna  Sol

J D skrev 2008-08-29 15:01:10 följande:

Ja, eller så är man väldigt påläst om genus och blir äcklad av att ens man tar positiv ställning för ett så fullständigt klart uttryck för obkjektifierande av kvinnan. Om min fästman skulle vilja ha en strippa så har vi inte samma grundvärderingar överhuvudtaget och då blir det nog väldigt svårt med ett äktenskap.
    Nu har han ju inte bett om detta...jag för övrigt ingen tvivel på hans värderingar och hans syn på kvinnor.
Svar på tråden Är jag konstig?