• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • Ragnelutta

Hejsan! Hoppar också in här Jag och min sambo jobbar också för fullt på att få en liten knodd till. Den lille vi har är 3,5 månad. Blir jag på smällen direkt är jag i 7:e månaden när liten vill ut hehehe (får anpassa klänningen därefter).

• chamor
    Ragnelutta skrev 2008-10-09 12:01:20 följande:
    Hejsan! Hoppar också in här Jag och min sambo jobbar också för fullt på att få en liten knodd till. Den lille vi har är 3,5 månad. Blir jag på smällen direkt är jag i 7:e månaden när liten vill ut hehehe (får anpassa klänningen därefter).
    Oj det är snabba ryck..
  • passionsblomman

Oj! En tråd jag inte alls sett....
    :..undra om det beror på att jag försöker låtsas som att jag inte bryr mig så mycket om ifall vi lyckas eller inte, så jag selekterat bort "barn" ur rubrikerna?

När sanningen är denna: Jag har en son, född -01.
    det tog ett helt år innan han blev till och det var under vårt 1:a år ihop, ni vet, då det inte var konstigt m "umgänge" varenda dag flera ggr /dag.Har uppenbarligen inte lätt att bli gravid.( brås nog mer på pappas sida i släkte i det fallet. Farmor blev lämnad av sin första make för att hon inte gav honom ngn son... Kämpade i 7 år m min farfar, gav upp och adopterade..DÅ blev pappa helt oväntat till..
    Mormor , å andra sidan har fött ÅTTA barn)

Har hela tiden velat ha ett syskon, men i början ville inte sambon det- vi hade en rätt jobbig start på andra sätt så han tyckte vi hade mer än nog(det hade han rätt i). Dessutom blev vårt sexliv minst sagt uselt under småbarnsåren och jag har eg. ännu inte hittat tillbaka.

Min man köpte en leksak en gång och jag tog det helt fel-fick jordens prestationsångest(kan tillägga att jag har HUR lätt som helst att få org. , för mig är det själva lusten som kommit av sig)

Numera har även min sambo insett att åren faktiskt går och "man får nog vara tacksam för de barn man får", så vi har försökt i flera år nu. Det går urdåligt!
    Jag håller på m de jäkla stickorna och så har jag en man som jobbar sena kvällar medan jag ska upp AS-tidigt (03.40) och faktiskt inte klarar att vara vaken till 23.30. Gissa hur stressande det blir om ÄL visar sig infalla när han har sitt 3-dagars skift??? Och Hur sur jag bkir om han ringer och meddelar att han jobbar över? Och hur OTROLIGT SPONTANT vårt fantastiska samliv blir...

Jag har helt galet oregelbunden ÄL (och mens såklart då) och har räknat ut att det logiskt sett inte finns så många chanser kvar. Har man inte så tätt så blir det kanske bara 9-10 tillfällen/år som man har. Och åren går...
    Snacka om att man kan bli helt knäckt! Därför försöker jag låta bli att grubbla, för det gör ju inte saken ett enda dugg bättre. Det här kom upp i en helt annan tråd (kan det som vanligt ha varit "Tanttråden" som smyger sig in överallt?)
    Det värsta jag vet är när folk frågar :"Att inte NI skaffar en till då? Tycker ni inte att NN borde ha ett syskon?"
    "Nej, men du borde ha en käftsmäll" har jag lust att svara då.

• Ankan80

Hoppas på det bästa för er Passionsblomma!

Själv har man ju ingen aning om man kan få barn eller inte. Andra försöket nu. Man kanske sitter här och skriver om ett år och det ännu inte hänt nåt.

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2008-10-09 12:50:02 följande:
    Det värsta jag vet är när folk frågar :"Att inte NI skaffar en till då? Tycker ni inte att NN borde ha ett syskon?""Nej, men du borde ha en käftsmäll" har jag lust att svara då.
    *springer o hjälper till att puckla på idioten som frågar*!!!

Så svårt som ni har/haft det...så svårt räknar jag med att det blir för oss osså när vi nu startar bebisverkstaden.....
    Tycker därför att folk är synnerligen elaka/dumma/plumpa när de frågar efter bullar i ugnen......har faktiskt svarat med att vi inte har ngt på gång men att det då säkerligen kommer att bli jättesvårt.......så folk har slutat fråga efter sådana svar!! Som tur är för dem!!

Välkomna hit alla nya!! Trevligt att det skrivs så mkt här!!

Ragnelutta: Men är det inte väldigt tätt?!

Chamor: *hehehe* Ja man får vara lite envis o jobba lite för att nå många "O".....så sänggymnastik är def en träningsgren som passar mig!!
    Visst är denna tråden farlig!!! Bebissuget har blivit helt klart större sedan jag började denna tråden!!

Ankan80: Helt klart sanndröm!!

MulleNuh: *hahhha* Klart du inte ska lägga undan ägget...inte helt iallafall!! Märker du skillnad på "O" om du använder leksaker eller inte? Vad är det för ägg...hur funkar den?! *nyfiken i en strut*
    Hyr du ut bebisen per timme eller dag så att vi kan avskräckas?!

Tit: Ja kvalitéen på leksakerna varierar stort..... Beställa över internet har vi gjort.....jag fick så klart bestämma!!
    20 sek måste def vara ett rekord!!

MLHM: Ja bara kör på...blir det så blir det....tyvärr så är det ju inte så många dagar i månaden som man kan bli gravid så kör så det ryker!! Vi tänker osså börja försöka nu 2 mån innan bröllopet....blir det så blir det......har vi inte lyckats innan bröllopet så får vi hjälp direkt när vi kommer hem!! ÄR inskriven på privat gyn.mott o fått diagnosen PCO-S, så det känns skönt att backupen finns redo!
  • Ragnelutta

Jo det är tätt, precis som vi vill ha det Finner ingen anledning att vänta.

Någon här som fått tätt innan? Har hört att det är jobbigt men samtidigt skönt att ha deras faser hyfsat synkade.

Passionsblomman: Min bror och hans fru är barnlösa trots 12 års försök, ändå har folk inte vett på att ta det lugnt med frågor och kommentarer

• chamor
    Ragnelutta skrev 2008-10-09 14:06:01 följande:
    Jo det är tätt, precis som vi vill ha det Finner ingen anledning att vänta. Någon här som fått tätt innan? Har hört att det är jobbigt men samtidigt skönt att ha deras faser hyfsat synkade.Passionsblomman: Min bror och hans fru är barnlösa trots 12 års försök, ändå har folk inte vett på att ta det lugnt med frågor och kommentarer
    Ja de är väl bra. Kan själv tänka mig det om allt funkar,, Om man nu kan få barn alltså.. Intensivt men som tvillingar nästan. Alltid velat ha de men har inga i släkten

Passionsblomman.. Usch lider med er! Stora kramar.. Men ni har iaf en gobit
  • Ankan80

Hihi...jag vill med ha tvillingar, fast ändå inte

Min farmors far var tvilling. Men kommer inte ihåg hur det ärvs.
    Om det är mamma till dotter eller pappa till dotter...eller nä, var det inte mannens gener som spökar till det.
    Då blir det inget!

• Ragnelutta

Är det inte så att det hoppar över varannan karl? *försöker minnas*

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3