• västkusttös

Fler brudar i Vänersborgstrakten 2009?

Fler än jag som gifter sig nästa sommar? Vore så kul o höra vilken kyrka, lokal,florist ni väljer etc.

Hälsar en blivande fru

• Svar på tråden Fler brudar i Vänersborgstrakten 2009?
  • Myrmor

Nej, men eftersom vi har festen och vigseln på herne känns det smidigast och skönast. Det är ju ändå inte såå många timmar man får spendera i bröllopssviten .

• Fåret och Kocken

nej det är sant. Min svägerska och hennes man bodde i den sviten och vi tog ett vanligt hotellrum.
    Det var egentligen inget speciellt. En dubbelsäng, en soffa och ett litet bord. En tv. Badrummet var väl det som var lite lyxigt. En lyxig dusch med radio och massage i. Men det var också allt.
    Vi funderar på att ta ett vanligt hotellrum på vår bröllopsnatt. Det skiljer ju lite i pris.. samtidigt så vill man ju ändå bo i bröllopssviten när man gift sig!

• Myrmor

Då lansle man ska ta ett vanligt hotellrum på herne, hur var det? Ok standard?

• Fåret och Kocken

Ett vanligt rum var en dubbelsäng och ett skrivbord typ. Det är lite gammal stil på rummen. (iallafall det vi hade) Ok standard så sett.. Man ska ju inte spendera så mycket tid på hotellrummet iallafall. Men man vill ju att det ska vara fint!

• Myrmor

Nu har jag mailat kommunen om borgerlig vigselförrättare.. hur väljer man vem som ska viga en? Vet ju INGENTING om de där människorna, nån som har tips?

• Fenixx
    artist skrev 2008-09-09 13:10:35 följande:
    Nu har jag mailat kommunen om borgerlig vigselförrättare.. hur väljer man vem som ska viga en? Vet ju INGENTING om de där människorna, nån som har tips?
    jag var vittne på min kompis som gifte sig borgligt i vbg. det fanns ett ex antal att välja imellan och dem valde en som inte hade politisk anknytning.
  • Myrmor

Alla de som finns kopplade till kommunen är kommunpolitiker.. vart hittade dina vänner sin vigselförrättare?

Fenixx skrev 2008-09-09 13:50:26 följande:
    jag var vittne på min kompis som gifte sig borgligt i vbg. det fanns ett ex antal att välja imellan och dem valde en som inte hade politisk anknytning.
  • Fenixx

hmm jag tror det var där dem valde sin ifrån, kanske inte jobbar kvar. jag ska höra vem det var...

• Fåret och Kocken

Har ingen aning om vem som blir vår präst. Vet inte vilka några är heller så vi tar det vi får...

Hoppas ni hittar någon bra.

• Myrmor

Vi gifter oss borgerligt så vi får liksom ingen vigselförrättare automatiskt utan måste boka en i god ti om vi inte vill stå ogifta efter bröllopsdagen

• Fåret och Kocken

Aha.. vad krångligt! Kan tyvärr inte hjälpa dig med några namn... känner ingen! Hoppas ni hittar någon som ni blir nöjda med. Det är ju som sagt en viktig dag!

• Fåret och Kocken

Åh är sååå besviken!

ringde precis till Villa Herne för att kolla om pelarsalen var ledig så att jag kunde boka den. Då har de inte den längre. Den lönade sig inte.... Är så besviken. Ville verkligen ha den med tanke på köket.
    Jaja fick ju boka festsalen istället, kommer inte riktigt ihåg hur köket var där så vi får åka dit och titta... Blir säkert bra det med men hade ju redan planerat lite i mitt huvudet hur det skulle se ut!

• Fåret och Kocken

Har ni några tips på var man kan vara i vbg/thn??? Helst vbg.

• Myrmor

VBG:
    Lagergrenska
    Dalaborgsparken
    Villa Hernes restaurang
    festsalen på restad gård
    folkets hus
    ronnum
    Dalbogården
    pro-lokalen i vargön
    västra tunhems församlingshem (heter det så?)
    nto-lokalen

THN:
    villa elfhög
    folkets park
    folkets hus
    Arbetarnas lokal (heter den så?)
    villa stranna
    alberts

bygdegårdar och föreningsgårdar (finns ju en hel hög)

Det var dem jag kom på på rak arm, men det finns såklart fler!

• Fåret och Kocken

Åh tack så mycket! Ska diskutera med m2b och sen börja ringa!

artist skrev 2008-09-18 10:40:18 följande:
    VBG:LagergrenskaDalaborgsparkenVilla Hernes restaurangfestsalen på restad gårdfolkets husronnumDalbogårdenpro-lokalen i vargönvästra tunhems församlingshem (heter det så?)nto-lokalenTHN:villa elfhögfolkets parkfolkets husArbetarnas lokal (heter den så?)villa strannaalbertsbygdegårdar och föreningsgårdar (finns ju en hel hög)Det var dem jag kom på på rak arm, men det finns såklart fler!
  • Fenixx
    artist skrev 2008-09-09 15:47:32 följande:
    Alla de som finns kopplade till kommunen är kommunpolitiker.. vart hittade dina vänner sin vigselförrättare?
    nu har jag pratat med väninnan, dem hade s gunnar pettersson. han kanske inte är kvar längre som vigselrättare i vänersborg.
  • Fåret och Kocken

Nu har vi bokat lokal!

Har bokat Västra tunhems bydegård. Ska titta på den om ca 3 veckor då vi är bortresta och de var bortresta och sen var det upptaget. Vill ju egentligen titta idag.

Hoppas att vi får plats bara. Den är godkänd för 70 pers och vi blir ca 60 sammanlagt med alla gäster sen tillkommer ju band och serveringspersonal... men det kanske går att lösa ändå.

Svar på tråden Fler brudar i Vänersborgstrakten 2009?