• västkusttös

Fler brudar i Vänersborgstrakten 2009?

Fler än jag som gifter sig nästa sommar? Vore så kul o höra vilken kyrka, lokal,florist ni väljer etc.

Hälsar en blivande fru

• Svar på tråden Fler brudar i Vänersborgstrakten 2009?
  • Myrmor

Det stämmer, och de har en jättefin rotunda under tak om man vill ha utomhusvigsel. VEt inte mycket om lokalen, den var rätt sliten när jag var där för typ 10 år sen, men de kan ju ha renoverat sen dess. Pelarsalen kostar 4000 (tror jag).

västkusttös skrev 2008-08-14 19:39:14 följande:
    Så det fanns lite blivande brudpar i dessa trakter, jag kände mig väldans ensam ett tag, kul! Fåret och Kocken: Blir väldans nyfiken på villa herne, verkar vara populärt ställe! Vet du vad pelarsalen kostar att hyra om man som ni skall fixa med mat själva? Vi tänker köra på det m, blivande svärfar e ju kockutbildad.Artist: Hur är dalaborgsparkens lokal då, utseendemässigt, logistikmässigt? Det är väl förresten den som ligger strax innan dalbobron om man kommer från dalslands-hållet?
  • västkusttös

Angående Karlsro. Jag har inte vart där själv men har en arbetskamrat som hade sin bröllopsfest där. Har själv funderat på det stället för det ligger ju vackert. Det enda som min kollega sa var att festen fick ju varalitelugn, inget fylleslag, eftersom Karlsro tydligen har ngn religös anknytning. Nu är det väl ingen som vill ha fylleslag men man kan ju aldrig veta om ngn gäst ballar ur

• Fåret och Kocken

ja det stämmer den är knuten till missionskyrkan. Har en kompis som varit scout med anknytning till missionskyrkan som haft läger och sånt på karlsro. Det är ju synd att behöva tänka på sånt även om som du säger inte vill ha ett fylleslag på bröllopet. Man kan ju inte styra över andra. Dessutom så tycker jag det är så himla fint ute på Restad gård.

västkusttös skrev 2008-08-15 17:33:36 följande:
    Angående Karlsro. Jag har inte vart där själv men har en arbetskamrat som hade sin bröllopsfest där. Har själv funderat på det stället för det ligger ju vackert. Det enda som min kollega sa var att festen fick ju varalitelugn, inget fylleslag, eftersom Karlsro tydligen har ngn religös anknytning. Nu är det väl ingen som vill ha fylleslag men man kan ju aldrig veta om ngn gäst ballar ur
  • Fåret och Kocken

Hur ska ni göra med fotograf?
    Känner ni någon som ska ta korten eller ska ni anlita någon?
    Själv så funderar jag på atelje clas i Vbg men har hört att han är väldigt dyr. Någon som vet??

• Myrmor

Skit också. Skrev ett jättelångt inlägg och så raderade dtorn det.. . Har blivit fotad av claes ett par gånger men inte blivit riktigt nöjd nån gång.. Finns det någon annan? Vill gärna ha otraditionella bröllopsbilder!

Nån som har ett hum om vad tårta och frisör kostar hemmavid? Nåt tips om ställe?

• Fåret och Kocken

Vi ska ta tårtan från Nordfeldts. Min Svägerska har jobbat där och jobbar även extra ibland fortfarande. De hade tårta därifrån och den var jätte god.

Jasså inte nöjd med Claes.... hmm det var synd.. Har hört att brudslöjan i Thn ska vara bra men jag vet inte. Har aett några kort i skyltfönstret när man gått förbi och de ser ju fina ut men de är mest på barn.

• Fåret och Kocken

Vart har ni tagit vägen???
    Saknar er ju

• Myrmor

Springer på bröllop varje helg, varenda jäkel gifter sig ju nu (nyttigt, man får massor av idéer). Vad kostar tårtan på nordfeldts? Och är det någon som kollat upp frisör/fotograf/catering osv?

• Fenixx

Det finns en duktig fotograf som bor i trollhättan och som jobbar i älvängen. hade kontakt med henne i början,men nu ska vi inte vara i krokarna, så blev en annan.
    hon tycker jag tar fina kort. såg att hennes inte hemsida funkade just nu. men kanske kommer igång. jag har hennes mail med.

Caroline Andersson heter hon.
    www.fotografcaroline.se/

ingen jag känner, men var ett av mina alternativ häromkring.

• Myrmor

vet du vad hon kostar?

Fenixx skrev 2008-08-25 12:09:36 följande:
    Det finns en duktig fotograf som bor i trollhättan och som jobbar i älvängen. hade kontakt med henne i början,men nu ska vi inte vara i krokarna, så blev en annan.hon tycker jag tar fina kort. såg att hennes inte hemsida funkade just nu. men kanske kommer igång. jag har hennes mail med.Caroline Andersson heter hon.www.fotografcaroline.se/ingen jag känner, men var ett av mina alternativ häromkring.
Svar på tråden Fler brudar i Vänersborgstrakten 2009?