• västkusttös

Fler brudar i Vänersborgstrakten 2009?

Fler än jag som gifter sig nästa sommar? Vore så kul o höra vilken kyrka, lokal,florist ni väljer etc.

Hälsar en blivande fru

• Svar på tråden Fler brudar i Vänersborgstrakten 2009?
  • Fåret och Kocken

Hej Hej! Här är en till...
    Gifter mig 4 juli 2009 i Västra Tunhems kyrka.

När ska ni gifta er och var???

• västkusttös

Å vad kul att det finns fler som planerar i dessa trakter! Vi gifter oss den 1 aug 2009 i Sundals-ryrs nya kyrka.

Jag har funderat lite på festlokal, har ni hittat ngt som ni bestämt er för?

• Fåret och Kocken

Nja vi funderar på Pelarsalen på restad gård. Min m2b syster hade sin bröllopsfest där och det var verkligen jätte bra. Stort kök och fin och mysig sal.
    Hade funderingar på Karlsro också men de har så mycket inplanerat på sommaren och så går det nattbusssar från restad gård för de som behöver.

Men som sagt inget bestämt än. Ska ringa i dagarna och höra vad de säger. vet inte riktigt vad den kostar och om den är ledig.

Hur har du tänkt. Är ni många som ska vara med på festen?.
    Var bor du nånstans? I Vänersborg eller utanför?

• västkusttös

Vi skulle gärna vilja ha en lokal som är lite annorlunda och där man har möjlighet att fixa med mat och dricka själva. Då är ju bygdegårdar ett alt men jag tycker att de är lite tråkiga...

Jag tror vi kommer att landa på ca 70 gäster.

Är det pelarsalen vid det som kallas Villa Herne? i såfall läste jag ngnstans att det kostade ca 4000 kr att enbart hyra lokalen. Men ni kanske skall catra hela balunsen?

Jag är inte från trakterna ursprungligen (utan från kusten) men numera bor vi på landsbygden mellan Kroppefjell och Brålanda och så jobbar vi i Vänersborg. Ni då?

• Myrmor

tjoho! Här är en till, vi gifter oss 16 maj på villa herne! Vad kul med fler man kan bolla idéer med. Pelarsalen ligger en trappa ner från festsalen och är inte alls lika fin! Vi hyr bara lokalerna (kyrksal och festsal), och fixar maten på annat håll (vi funderar på briggen, de har god mat och en sjukt billig och bra buffé).

• Myrmor

Vi bor i göteborg, men han kommer från trollhättan och jag från vargön, så det kändes naturligt att gifta oss hemma.

Västkusttös: har du kollat in villa elfhög? Eller dalaborgsparken? Villa stranna är fint också, men där måste man köpa hela cateringpaketet (ca 500kr per gäst)

• Fåret och Kocken

Jo Festsalen på Villa herne är väldigt fin och jätte bra med en scen. Tyvärr så är inte köket lika bra till den salen som till pelarsalen.. Det är en nackdel.

Vi ska göra maten själva då min m2b är kock. Det blir buffé. vet dock än inte vilken mat det blir. Många funderingar.

Artist- Ska ni vara i Festsalen? Vad kostar den? Hur många blir ni?
    Tycker det är svårt att veta vilken man ska välja...

Västkusttös- Tänk på att man inte kan dansa så mycket på villa elfhög i Thn. Då kan kristallkronorna ramla ner säger dem.

• Myrmor

Vi är i festsalen, har bestämt os för kall buffé, och då behövs inte köket så mycket . Det kostar 5000, och 1000 extra för kyrksalen. Men då får man salen från fre em - måndag morgon. Vi hoppas kunna knö in runt 110 personer. Ska åka tillbaka och mäta salen i höst så vi vet hur många vi kan bjuda. Var på bröllop där nu i helgen och om man dukar effektivt borde det gå. Hellre lite trångt än att man får låta bli att bjuda någon man tycker om! Tyckte pelarsalen var svår att få grepp om, men den fungerar säkert jättebra!

En annan nackdel med villa elfhög är att dansgolvet är på en annan våning än matsalen.

Fåret och Kocken skrev 2008-08-14 16:18:17 följande:

Jo Festsalen på Villa herne är väldigt fin och jätte bra med en scen. Tyvärr så är inte köket lika bra till den salen som till pelarsalen.. Det är en nackdel.Vi ska göra maten själva då min m2b är kock. Det blir buffé. vet dock än inte vilken mat det blir. Många funderingar. Artist- Ska ni vara i Festsalen? Vad kostar den? Hur många blir ni? Tycker det är svårt att veta vilken man ska välja...Västkusttös- Tänk på att man inte kan dansa så mycket på villa elfhög i Thn. Då kan kristallkronorna ramla ner säger dem.
  • västkusttös

Så det fanns lite blivande brudpar i dessa trakter, jag kände mig väldans ensam ett tag, kul!

Fåret och Kocken: Blir väldans nyfiken på villa herne, verkar vara populärt ställe! Vet du vad pelarsalen kostar att hyra om man som ni skall fixa med mat själva? Vi tänker köra på det m, blivande svärfar e ju kockutbildad.

Artist: Hur är dalaborgsparkens lokal då, utseendemässigt, logistikmässigt? Det är väl förresten den som ligger strax innan dalbobron om man kommer från dalslands-hållet?

• Fåret och Kocken

Vi hade tänkt festsalen först vi med men som sagt min sambo vill ha lite större kök... Tycker den salen är kanon med scen och så högt i tak!
    Nackdelen med pelarsalen är ju som sagt alla pelare. Min svägerska hade löst det jäte bra med borden så jag tror vi snor det rakt av.

Västkusttös. Jag vet inte riktigt vad pelarsalen ksotar... Tror att de har höjt priset sen min svägerska gifte sig för jag har för mig att hon sa att det kostade 3500:- men jag är inte säker på det. Läste på hemsidan till villa herne att det kostar 5000:- som Artist säger... Vet dock inte om det är samma för båda salarna då pelarsalen är lite mindre.

Artist. Håller med om att det hellre frå rvara trångt så att alla kan vara med. Är ju bara förhoppningsvis en dag i sitt liv!

Ingen som har erfarenheter från Karlsro???

Svar på tråden Fler brudar i Vänersborgstrakten 2009?