Inlägg från: Långserud |Visa alla inlägg
  • Långserud

    Underbara GöteborgsBrudar - Del 5

    Hej hopp tjejer!

    Barba: När du beställde från Fuji, vilket strl tog ni? Jag beställde nu 1 av vardera strl dvs 10, 11 och 13. Dock så stod det att framkallning ej rek. ? Stod som ett utropstecken. Såsom kan stå när man vill framkalla en förstoring och bilden ej tillräckligt bra för det. Hm vad kan det varit tro?

    Nu lax, klyftpotatis och mys! Är såå trött!

    Kram!

  • Långserud

    God morgon flickor!

    Astriden: Ja vill du det? Det verkade ju som om kvaliten var för dålig för att ens framkalla vanliga 11 formatkort. Vi vill ha antingen ca 1/2 A4 sida eller helt 4-kantiga men utefter hur vi vill ha korten så tror jag att rektangulärt är finast att framkalla. Vilken storlekar är i fototermer detta?
    I vilka strl har ni andra framkallat och vart?

    Grund: Du är vår egen lilla väderflicka!

    Amor: Åhh va roligt att magen börjar synas! Kul att handla mammakläder?

    Aybee: Eller hur vore en julkonsert mys? Den är den 12/12 kl. 19:30. Verkar fortfarande finnas biljetter men är nog dax att boka!

    Ngn mer som är sugen?

    Igår när jag stod och tittade in i kylskåpet slog dte mig vad lite enkla men goda maträtter jag kan. Kanske kan ha en tipsrunda? BT-s kokbok!

    Nu är det dax för en stoooor kaffe!

    Kramen!

  • Långserud

    Eller appropå strl, vill ju att de ska passa antingen ngn av de kortstrl som INEX och Panduros enfärgade kort är (tro det 4 kantiga är 15*15 och det större rekangulära typ som en halv A4 sida).

    Kram!

  • Långserud

    Hej flickor!

    Ja Astriden, du vore en pärla om hann hjälpa mig igen. Ska jag maila det igen?

    KraaaaM!

  • Långserud

    Hej brudar!

    Aybee! Jepp I book!

    Vilka vill med på julmys och efterföljande Peter Jöback fredag 12 december?Biljetterna kostar 450kr för parkett, läktare 450 och övre läktare 370 kr. Vilken tycker ni?

    Långserud
    Aybee
    Grund (eller? Joo!)

    Kram!

  • Långserud

    Astriden! Jag sätter upp fingret i luften och gissar på hm..... 5 dagar efter beräknad dag!

    Kram på dig vår "näst i tur att bli mamma brud"!!

  • Långserud

    Aybee nunnar hiihihihi näääää det vill vi iiiiiiinte!

    Men håller med dig!

    Kramen

  • Långserud

    Morning girls!

    Grund: Spännande med ny soffa och matta, vad blev det? Hur gick det med gardiner förresten? Åh va skoj att du vill med på julmyskonsert! Ska vi ha lite lussefika före kankse?

    Maj! Åhh gulle dig om du mailar! Ja, lova nu att ligga i soffan med fötterna högt och ngt gott att smaska på! Vore mys om du ville följa med på PJ!

    Ska vi säga att jag bokar på söndag kväll, verkar inte vara så mkt platser kvcar nämligen. Blir det bra? Hinner du kolla upp tills dess Maj?

    Aybee: Lova nu inte stressa ihjäl dig utan säg till vad du vill ha hjälp med tex nu innan lördag. Promise? Du kommer vara så fin så fin! Amen just det, när får du ringarna?

    Kan vi inte boka en "Höra allt om Aybees stora dag"- fika?

    Ikväll blir det mys med kompis, imorgon ska jag tapetsera min Walk in Closet!

    Kramen!

  • Långserud

    Hej flickor"!

    Hoppas ni haft en mysig fre kväll!!

    Buh buh hade fått hem 1 ex av den provframkallning av korten som jag skickat efter. Kommer ni ihåg att jag skrev att det verkade ej som om det var tillräckligt bra kvalite? Kortet var alldeles suddigt Astriden, vet du hur man gör? Vår egen teknikguru!

    Hm jag vet liksom vad jag vill göra men ej hur... suck..

    Har sååån magont så nu ska jag värma vatten och ha i varmvattenflaska, ni vet en sån ful i plast. Men såå skönt när magen gör ont!

    Kramamr!

  • Långserud

    Hej flickor!

    Aybee! Ringen är underbar! Såå fin! Namnändring är lätt fixat. Allt annat under kontroll? Ngt som du vill ha hjälp med?
    Jag kommer missa ditt bröllop med för jag måste åka hem till min lilla farmor som opereras imorgon för en tumör Ska åka dit och krama henne lite. Men hoppas på Aybee fika efter din stora dag! Kom på, vad ska A ha på sig?

    Vilken tid ska du vara på Victoria? Jag jobbar ju en stenkast därifrån så kanske ska jag smyga förbi...

    Grund: Hur känner du med Peter J? Ska vi köra lussefika istället nu när ej Aybee kunde och kanske då även med andra flickor här i tråden som inte ville gå på Peter? Vi kan vara hemma hos mig och dricka glögg och mysa? Eller hemma hos er i er fina lya! Vad har ni för projekt på g nu?

    Jag ska til IKEA ngn kväll snart, ngn som vill med? Måste köpa lite nya kuddfodral och tyger. Vill ändra i soffregionen. Eller ngn som sett snygga kuddar i mysiga färger ngnannanstans?

    Stenis & Stjärnis var är ni? Är det ngn som hört från dem?

    Astriden: Hur mår du? Såååå spännande! Såg så underbara fina väggord som passar i ett barnrum, har du sett dem på väggord? Tror jag nämnt dem tidigare.

    Amor: Hur mår kulan? Finns det inte mkt fint att köpa på nätet i mamma kläder väg? I lux fanns det massa mammabutiker, de franska chicka brudarna nöjer sig inte med vad som helst!

    Idag bio men ingen aning vad vi ska se, ngn som har biotips?

    Ngn som är sugen på att laga lite mat och mysa med ett glas vin/dricka snart?

    Stora kramen!

    PS långt inlägg från mig Sorry!

  • Långserud

    Aybee vännen! Åhh kikar nog in sen på väg från jobbet vid 17:00 snåret! Spännande se dig!

    Vår nästa underbara brud!

  • Långserud

    Åh tack Dr Grund! Då är jag med och check, det har jag gjort ngr ggr.. Mammografi gör man väl inte förrän 40 årsåldern Mrs D tror jag. Det gör ooooooonnnnt! Fram tills dess- kläm och känn! Tips, inför röda veckan kläm! Det har jag fått min mamma till!

    Nu sova!

    PS Jag såg en superduperfräsch brutta idag - Goood Aybee, du strålade!! Å det är bara tisdag, vad kommer du göra på lördag?! Din man kommer smälla av! Fiiiin färg tyckte jag, fick dina ögon att lysa!

    Tjejer, fota ordentligt på lördag! Kan inte ngn skicka ett tfnbild till mig, kommer dö av nyfikenhet annars!

    Nassinassen!

  • Långserud

    Ojojoj nu är teknik fia här!

    Maj: Du har en sån trevlig karl så! Han berättade att ni gjort shoppinglista över babysaker, myysss!

    Astriden: Myyysss att göra klart för delivery! Det är verkligen såååå spännande tjejen!

    Amor: Hoppas du hade mys med din make! Jag följer gärna med på Luciakonsert! Kanske kan ses före och ha lussefika som jag lobbade för ett par dagar sen?

    Grund: Hur går det med nya lyan? Känns det OK med dig att hoppa PJ? Eller ska vi gå du och jag? Idag var jag på Friskis, bodypump, hjälp vad jobbigt!

    Aybee! Hoppas att allt är bra med dig vår underbara blivande fru!

    Barba: U have a message! Ngn mer av flickorna som vill med till IKEA tex nästa helg eller en vardag efter jobbet nästa vecka?

    Åhh jag fick bita mig i tungan att inte shoppa upp hela Balders idag, de hade fått in julsakerna sååå fina saker! -
    Nu mat sen packa väskan, i helgen bär det av hemåt till skogarna!

    Stor kram och godnatt!

  • Långserud

    Hej flickor!

    Ååhhhh Aybee vad ni var fina! Hoppas ni hade en toppendag!
    Stor kram frun!

    Astriden! Du är välla för coooooooooooll! Skriva på bloggen hihihihi du är underbar! Nu kommer vi ju gå på nålar av spänning!!! Åhhh va mys att Pyret är på gång! Stoooor kram till dig! Å Martin, är han nervösssss nu?! Å du va fint du gjort med hyllan + pallen! Lackade du efter tapeten eller bara tapet?

    Amor: Fiiiin annons! Han ser ut att vilja äta upp dig sååå mkt kärlek i blicken! Härligt!

    Grund: Sötis som håller reda på mig. Livets gång är som den är, när ett liv är på väg är ett annat på väg bort .Jag var ju hemma i helgen för att träffa farmor efter hennes operation, tyvärr blev hon så dålig natten till lör så bara pappa och farfar fick komma och hälsa på. Igår var det lika dåligt och ännu inte hört ngt idag. Farmor och farfar är fortfarande superkära så hoppas verkligen hon blir bättre och klarar sig.

    Nu jobba, såå mkt att göra!

    Stor kram allihopa!

  • Långserud

    God morgon! Åhhhh va spännande! Ja tänk, kanske finns det en liten mini N eller mini M!!!

    Nu kaffe.... en trött C idag

    Kram!

  • Långserud

    Amen herreguuuud va detta är spännande! OK Grund, tar du Sahlgrenska så tar jag Östra å så letar vi upp bebbe J-holt så vi får detta bekräftat! Detta är ju sjuuukt spännande!!!

    Fam. J-holt: Hoppas hoppas att allt är bra med er!!!! Ni hör att vi saknar er va?! Stooooort grattis om det är klart och om inte annat: Kämpa på!

    Stooooooor kram!!!!

  • Långserud

    Åhhhhhhhhh vad roligt!!! Stoooooooooooor grattiskram till Mamma N och Pappa M! Ååååå vaaaa myyyyyyyssss!

Svar på tråden Underbara GöteborgsBrudar - Del 5