• mrsD

    Underbara GöteborgsBrudar - Del 5

    Nu är vi inne på upploppet och endast några få kvar som fortfarande har dagen B framför sig!

    Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2916681.html

  • Svar på tråden Underbara GöteborgsBrudar - Del 5
  • Grund

    Vad roligt att ni vill ha med mig tjejer!!!
    Klart jag är följer med mina favvofruar på konsert!

    Tack för hjälpen idag Astriden! Vi har ju beställt nya soffan nu så mamma tipsade om att det är nog smart och vänta lite så vi har möjlighet att lämna tillbaka om matta och soffa inte harmonerar. Men omnågra veckor slår vi nog till

    Nu har jag också gissat dag Den 3:e tror jag.
    Vad gissar du på själv?

  • 31 maj 2008

    God morgon tjejer!

    Nuuuu har jag rapporterat in budgeten! Så skönt! Helgen ska ägnas till att sova och ta det lugnt... Tack till alla för er omtanke!

    Nu hinner jag också kommentera lite... Jag vill också gå på julkonsert! Men vet inte alls om det passar (eller, det vet jag ju att det inte gör egentligen, men ska kolla om det går att ordna ändå). Vore så himla mysigt!

    Grund - har ni tittat på matta? Vad har ni beställt för soffa? Vi är också väldigt sugna på ny soffa. Men vi vill gärna ha en bäddsoffa till gästrummet, och en stor soffa med divan till vardagsrummet, och vi vill att de ska vara likadana. Någon som har något tips?

    AyBee ? det visar sig att att M har bokat in oss att hälsa på vänner i Strängnäs nästa helg ? så jag missar din dag! Vi måste ses snart efter det så jag får se bilder och höra allt!

    Hoppas du njuter av din mammalediga tid, Astriden! Det är ju lugnet före stormen antar jag Jag gissade på 5 nov, men hoppas ju för din skull att den kommer så fort som möjligt.

    Långserud - vi skrev ut bilderna hemma på fotoskrivare, blev hur bra som helst. Och ikväll lovar jag att maila mallen!

    Amor - mysigt med magen! Det är faktiskt skönt när det börjar synas lite tyckte jag. Min erfarenhet av kläder är att byxor är det svåraste, så där är det bra med mammakläder rätt tidigt, medan överdelar har jag mycket mina vanliga (inte alla skjortor och så, men koftor, tunikor etc.)

    Hoppas ni har en bra fredag allihop! Själv längtar jag till att det ska bli eftermiddag och jag får åka hem till mannen i Göteborg!

  • Amor Eterno

    Hej tjejer!!

    Grund - Vill oxå veta vilken matta och soffa det blir

    Astrid - Nu har jag röstat, vad ni måste vara ängsliga nu? Gumman vad tänker du på nu?? Mycket på förlossningen eller?

    Aybee - Gjorde du vigselprogrammen igår?

    Långserud - 12 dec har vi Julbord på Fiskekrogen så tyvärr kan jag inte följa med!!!

    31 maj - Härligt att det är färdigt nu!!! Nu får du allt vila upp dig.

    Vad händer under helgen flickor??

    Själv är jag själv idag då m2b skall på after work med vänner.

    Lördag två kalas

    Söndag - En sväng ut till Rörtången oh titta på min svägerska nya hus som byggs upp

  • Långserud

    Morning girls!

    Grund: Spännande med ny soffa och matta, vad blev det? Hur gick det med gardiner förresten? Åh va skoj att du vill med på julmyskonsert! Ska vi ha lite lussefika före kankse?

    Maj! Åhh gulle dig om du mailar! Ja, lova nu att ligga i soffan med fötterna högt och ngt gott att smaska på! Vore mys om du ville följa med på PJ!

    Ska vi säga att jag bokar på söndag kväll, verkar inte vara så mkt platser kvcar nämligen. Blir det bra? Hinner du kolla upp tills dess Maj?

    Aybee: Lova nu inte stressa ihjäl dig utan säg till vad du vill ha hjälp med tex nu innan lördag. Promise? Du kommer vara så fin så fin! Amen just det, när får du ringarna?

    Kan vi inte boka en "Höra allt om Aybees stora dag"- fika?

    Ikväll blir det mys med kompis, imorgon ska jag tapetsera min Walk in Closet!

    Kramen!

  • Grund

    Godmorgon tjejer!
    Fredag igen... vart tog denna veckan vägen???

    31Maj: Låter bra att du ska ta det lugnt i helgen. Vi kollade på sån matta som Astriden har. Jag tyckte den var fin och vi har ju presentkort på Mio så då kollade vi där. Men givetvis glömde jag tapetbiten så färger kunde vi inte kolla ändå...
    Men de hade massa fina sidenkuddar och när jag kom hem fick jag se i katalogen att det var "ta 3 betala för 2"- Perfekt!
    Soffan är en svart skinnsoffa, Dialog från EM.

    Aybee: Vad vill du ha hjälp med på lördag??? Duka, fixa, dona?

  • BarbaBruden

    Godmorgon Tjejer!

    Vad roligt det låter, ni som ska handla soffor, möbler och annat!

    Långse
    Vill oxå ha en W-I-C!!! Ser den ut som Carries?

    Aybee
    Hojta om du behöver hjälp! Du vet var vi finns!

    Nu ska jag iväg till ortopedtekniska för att fixa ilägg till mina skor. Sen ska vi ner till huset och lämna all kakel och klinkers vi köpt...Ska bi kul att vara där igen, även om hon som bor där inte flyttat än...SKa försöka smygta lite kort så att ni får se!

    Kram sålänge!

  • Grund

    Jaa Aybee!!! Vill se bilder

    Amor: Jag är också själv. Vill du fika eller ngt?

  • Grund

    Förlåt, satt i andra tankar...

    Ja Barba!!! Vill se bilder ska det ju vara.
    Drömde om dig förresten imorse. Vi var på en fest och några ungar skulle hitta på något och helt plötsligt är en på väg att klippa ditt hår å jag reser mig upp för ingen reagerar när du är på väg att bli snaggad. Som tur är gick det bra och du fick behålla ditt hår. Såååå knäppt det kan bli. Men min kompis ska vara hårmodell på söndag så jag fick väl en flashback till min egen hårstympning antar jag. USCH!

  • BarbaBruden

    Vilken dröm! Tack Grund för att du räddade mig ....
    Ska göra mitt allra bästa för att få fram lite kort!

    Återkommen från ortopedtekniska, fick diagnosen PLATTFOT! Kul....

  • Amor Eterno

    Halloj!!

    Ja Grund fikar mer än gärna Eller vill du träffas en stund hos mig eller??

    Barba - Jag har dina små vaser som vi fick låna utav dig!! De är där hemma
    Ta lite kort, det blir spännande att få se!!

Svar på tråden Underbara GöteborgsBrudar - Del 5