• mrsD

Underbara GöteborgsBrudar - Del 5

Nu är vi inne på upploppet och endast några få kvar som fortfarande har dagen B framför sig!

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2916681.html

• Svar på tråden Underbara GöteborgsBrudar - Del 5
  • AyBee

Godmorgon fruar

Här var jag som vanligt uppe med tuppen!

Barba - Självklart ska jag berätta mer om London men det blir en del att skriva så jag återkommer med detta.

• Astriden

En till som är vaken
    Idag börjar vi en förlossningsförberedande kurs på Östra, skall bli väldigt spännande!

• Grund

God morgon alla morgonpigga

Vad spännande Astriden! Vad bra att det finns kurser inför förlossningen så man får veta lite hur det kommer att gå till. Jag tycker det är lite scary att tänka på det. Hoppas ni får bra info.

Aybee: du får berätta lite i taget, vi är nyfikna

• AyBee

Word är bra

Dag 1 Fredag
    Mina systra stormade huset vid 17-tiden och ställde sig o hoppade med ramsan "-Vi ska åka till LONDON, vi ska åka till LONDON" om & om igen.
    Kl 20:30 gick flyget och kl 02:30 svensk tid la vi oss i sängen hos min tärna (som ju bor i London som ni kanske kommer ihåg).

Dag 2 Lördag
    Var det shopping på programmet med Primark, GAP och en massa butiker på Regent Street. Sen pit stop på en typisk engelsk pub för lunch & vin. Mina systrar hade fått pengar utav mamma & pappa så på em ställde vi oss i kö på Leichester Squeer för att skaffa musikalbiljetter. Där fanns det inga men vi gick ner till Victoria till själva teatern och där fick vi tag i kanonplaster. Satt på nionde raden, rakt framför scenen. Och det kostade oss bara 53:- var . Vi såg ?Wicked? och den var bara sååååååååå bra! Kan varmt rekomendera den om ni är över nån gång. Efter det tog vi tuben hem till Putney igen.

Dag 3 Söndag
    Vi vaknade upp och tog det ganska så lugnt på morgonen. Hade lite trötta fötter efter all waking dagen allihopa. Sen gick vi ner till en lokal frukostställe i Putney och åt en härlig stor frukost. Sen var det shopping på Carnaby Street mm som stod på schemat igen. Systrarna hittde skor båda två men jag började nu bli lite försiktig med pengarna med tanke på bröllopet.
    På kvällen gick vi och ät på en thairestaurang som också den låt i Putney. Thaimat i en engelsk pub....weired men gott. Sen var det nattinatti.

Dag 4 Måndag
    Gick upp tidigt och sa hej då till min tärna som skulle till jobbet. Sen gick vi ner till Saintbureys och inhandlade frukost samt lite te mm som skulle med hem. Sen tog vi tuben in till Picadilly och satt där och kollade in folk och avnjöt frukosten i solen.Det var vi och japanerna
    Sen tog vi an Soho, Oxfordstreet samt Covern Graden (som var en besvikelse). Vi hann även med Primark en sista gång. Om ni inte vad det är för butik så MÅSTE ni bara gå dit nästa gång ni är i London. Hur billigt o moderiktigt som helst!!!!!
    Vid 14-tiden drog vi oss bort mot Liverpool Station och tåg tåget ut till Stansted. Sen vimlade vi omkring i tax freen där jag inhandlade parfymen till min stora dag. Det stod mellan Gucci & Beckham......och vinnaren blev Intimately for Woman by Beckhams. Igår passade jag också på att köpa samma bodylotion under lunchen så nu kommer jag att dofta underbart.
    Landade 20:30 på kvällen och hade sen modevisning för M hemma. Han gillade allt jag köpt och även sidenslipsen i lime som jag köpte till honom

• Grund

Låter som en riktig toppenhelg Aybee!!!

• Astriden

Låter som en riktigt härlig helg Aybee!
    Du får berätta mer när vi ses

• 31 maj 2008

Hej tjejer!

Låter som om ni har haft en bra helg! Särskilt AyBee och Astriden! Riktigt fin frisyr, Astriden!

Jag vill gärna se nya lägenheten, Grund!

Fika på söndag
    Astriden
    Grund
    AyBee
    31 maj

• Grund

Vad kul att det blir fika på söndag Jag måste dock påminna om att den är under arbete...

Hihi, jag messade Långse igår för jag undrade var hon var men sen kom jag ju på att hon är på bröllopsresa den lyllosen.
    Tänk vad härligt med sol och värme! Själv har jag suttit med dubbla ylletröjor hela dagen-svinkallt på kontoret

Vilket mek det är att flytta. Hittills har posten tappat bort vår TV men förhoppningsvis kommer en annan ikväll, Telia har megaproblem att koppla in telefonen och det är ju så underbart när man får prata med tusen olika folk hela tiden. Speciellt bra är det ju när det inte funkar att ringa till Telia från Comviq-mobilen och hemtfn, ja det har jag ju ingen

Men annars är allt bra

Snart ska jag åka och köpa brandvarnare.

Svar på tråden Underbara GöteborgsBrudar - Del 5